Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@23:30:31 GMT

گرانفروشی را به سامانه ۱۳۵ اطلاع دهید

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۸۰۸۵۹

گرانفروشی را به سامانه ۱۳۵ اطلاع دهید

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از سازمان تعزیرات حکومتی، سیدیاسر رایگانی افزود: محور اصلی بازرسی‌ها طبق اولویت‌های اصلی کالاهای اساسی مورد نیاز مردم است. در سازمان تعزیرات حکومتی طبق انتظاراتی که هموطنان‌مان از ما دارند به حوزه‌هایی که عمومیت بیشتری دارند، ورود می کنیم.

وی ادامه داد: در سیاست‌های جدید، آن کالاهایی که مردم بیشتر مصرف دارند و قاعدتا تخلفات هم در آن حوزه ‌ها بیشتر است، ورود کرده‌ایم و گشت‌های مشترک را در اولویت کارهای خود قرار داده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ضمن اینکه صد در صد گشت‌های ما در سراسر کشور فعال شده اند، قبلا با توجه به اینکه شرایط مهیا نبود این گشت‌ها نیز از کارایی خود فاصله گرفته بودند. قرار است با همکاری سازمان‌ها و نهادهای مربوطه حداقل‌هایی در بازار ایجاد کنیم.

سخنگوی سازمان تعزیرات درباره چگونگی اعلام شکایت از سوی مردم و نحوه نظارت بر کیفیت اجناس نیز اظهارداشت: بحث نظارت بر کیفیت کالاها بر عهده سازمان استاندارد است. تولیدکنندگان باید معیارهایی را که در رابطه با وزن و کیفیت کالاها بر روی محصول درج می‌شود، به همان ترتیب به مشتری تحویل دهند.

رایگانی اضافه کرد: مردم برای این شکایت‌ها می‌توانند از دو طریق اقدام کنند؛ نخست از طریق مراجعه به سامانه ۱۲۴ سازمان صنعت، معدن و تجارت است؛ شهروندان از این طریق می‌توانند از سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان  و تولیدکنندگان بخواهند نسبت به تخلف واحدهای تولیدی اقدام کنند. دوم اینکه خود مردم به صورت مستقیم به عنوان شاکی اقدام کنند.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی در رابطه با دشواری‌های این نوع ابراز شکایت و تغییر در این روند گفت: سازمان تعزیرات نیروی زیادی در اختیار ندارد و در کل کشور  صد در صد نیروهای تعزیرات کمتر از دو هزار و ۵۰۰ نفر هستند و توان اینکه به صورت مستقیم به این مسئله ورود کنیم، نداریم.

وی اظهار داشت: هموطنان می‌توانند از طریق سامانه ۱۳۵ تعزیرات به عنوان شاکی یا گزارش دهنده،   اعلام تخلف و ثبت شکایت کنند. تفاوت این دو روش این است که شاکی یک گزارشی را برای ما ارسال می‌کند و ما برای او تشکیل پرونده می‌دهیم  و کد رهگیری صادر می‌کنیم که می‌تواند با این کد، پیگیر شکایت خود باشد اما گزارش دهنده، گزارشی از تخلف را برای ما ارسال می‌کند که تعزیرات به این گزارش رسیدگی می‌کند و نتیجه آن را برای فرد مورد نظر ارسال می‌کنیم.

برچسب‌ها حقوق شهروندی سازمان تعزیرات حکومتی گرانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حقوق شهروندی سازمان تعزیرات حکومتی گرانی حقوق شهروندی سازمان تعزیرات حکومتی گرانی اخبار کنکور سازمان تعزیرات حکومتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۰۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲۰ دوربین نظارتی در شهر قم نصب می‌شود

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم گفت: پروژه توسعه سامانه‌های پایش تصویری و نظارتی شهر قم در حال انجام است و ۱۲۰ دوربین نظارتی در سطح شهر قم نصب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قم، علی مؤمن‌حجازی امروز _چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت_ در جلسه شورای مدیران شهرداری قم که در سالن رضوان شهرداری مرکز برگزار شد با اشاره به فعال بودن ۱۶۰ سامانه نظارتی در معابر اصلی شهر قم اظهار کرد: ۲۵ سامانه در سال گذشته نصب شده است.

وی با اشاره به تعریف دو فاز برای خرید ۱۲۰ سامانه در سطح شهر قم، افزود: بیشترین نصب را در هسته مرکزی شهر قم خواهیم داشت.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم با اشاره به اینکه ۶۰ دوربین متحرک در مرحله خریداری است، خاطرنشان کرد: ۵۱ دوربین تحویل داده شده است، همچنین ۱۰ دوربین چند جهت و ۲۰ دوربین ثابت نیز خریداری شده است.

مؤمن‌حجازی با اشاره به خرید کابل برق و تجهیزات این سامانه‌ها، گفت: ۳۵ دکل نظارت تصویری تا ۲۰ روز آینده نصب و در فاز دوم دوربین‌های پلاک‌خوان خریداری خواهند شد تا شاهد نظم و انضباط بیشتر ترافیکی در شهر قم باشیم.

کد خبر 751784

دیگر خبرها

  • مالک کارت بازرگانی برای عمل نکردن به تعهدات ارزی جریمه شد
  • ۱۲۰ دوربین نظارتی در شهر قم نصب می‌شود
  • شماره‌گذاری ایکس ۵۵ پرو تا اطلاع ثانوی متوقف شد
  • توقف شماره‌گذاری X۵۵ پرو تا اطلاع ثانوی به دستور سازمان استاندارد
  • اولویت تعزیرات، حضور موثر در بازار است
  • شماره‌گذاری این خوردوی باکلاس مدیران خودرو تا اطلاع ثانوی متوقف شد
  • شماره‌گذاری این خودرو تا اطلاع ثانوی متوقف شد
  • شماره‌گذاریایکس ۵۵ پرو تا اطلاع ثانوی متوقف شد
  • شماره‌گذاری خودروی ایکس ۵۵ پرو تا اطلاع ثانوی متوقف شد
  • پیگیری درخواست ها و نامه های مردم در سفر دوم رئیس جمهور به استان سمنان