Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید مصطفی میرسلیم نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای خطاب به آیت الله رئیسی خواستار اصلاح روند ساخت و سازها و ساماندهی شهر تهران بویژه در کوهپایه شد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، سید مصطفی میرسلیم نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای خطاب به آیت الله رئیسی خواستار اصلاح روند ساخت و سازها و ساماندهی شهر تهران بویژه در کوهپایه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن این نامه به شرح زیر است:

حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای سید ابراهیم رئیسی (دامت برکاته)

رئیس محترم قوه قضائیه

با سلام به استحضار می‌رساند،

اقدام دادستان محترم تهران در تشریح رسانه‌ای اقداماتی که در برخورد با کوه‌خواری و زمین‌خواری و تخلف از ضوابط شورای‌عالی معماری و شهرسازی به دست شهرداران و در اثر فقدان نظارت شوراهای اسلامی شهر در محدودۀ حومۀ تهران انجام گرفته، ستودنی است.

 این قبیل تخلف‌ها با شدت بیشتر در شهر تهران بویژه در کوهپایه انجام گرفته که عمدتاً شامل:

1-تبدیل کاربری از فضای سبز به مسکونی و تجاری؛

2-صدور پروانۀ ساخت بر خلاف ضوابط؛

3-چشم پوشی از تخلف های ساختمانی با اخذ جریمه به جای قلع و قمع؛

4-جعل سند؛

5-فروش تراکم است، که در برگیرندۀ منافع شهرداری و نیز صاحب‌کاران شده ولی حقوق عمومی شهروندان را ضایع کرده و بر قابلیت زیستی شهر بر اثر تمرکز آلودگی‌ها و کاهش امکان طبیعی رفع آنها، خسارتی جبران ناپذیر وارد آورده و آیندۀ برخی از مناطق که روی خط گسل قرار گرفته‌اند و جواز بلندمرتبه‌سازی به آنها داده شده، به مخاطره انداخته است.

این تخلف‌ها از ۲۵ سال پیش روند رو به افزایش داشته و در دهۀ ۹۰ به اوج خود رسیده و چون محل کسب درآمد برای شهرداری بوده متأسفانه علاوه بر خسارت به شهرسازی موجب تسری تخلف‌ها به بسیاری از شهرهای دیگر شده است. بعلاوه با در اختیار گذاردن تراکم‌های سیار و هولوگرام‌دار عملاً اوراق بهادار غیر قانونی ایجاد و باعث خلق پول و افزایش نقدینگی بی‌حساب و کتاب و در نتیجه تشدید روند گرانی و تورم و کاهش ارزش پول ملی شده است، که جرم بودن آن محرز است.

 مصادیق این تخلف‌های بیّن که بسیاری از آنها با سوء استفاده از اختیارات، انجام گرفته تقدیم دادستان محترم کل و دادستان محترم تهران شده است.

 امید است با دستور قاطع جناب‌عالی و به دنبال اقدامات اخیر که در لواسان انجام گرفته، اصلاح روند ساخت و سازها و ساماندهی شهر تهران بویژه در کوهپایه، با جدیت دنبال شود و ضمن رسیدگی به تخلف‌های گذشته که بعضاً به صورت حقوق مکتسبه درآمده است، از تشدید نابسامانی‌های ناشی از تخلفات شهرداری و عدم اعمال نظارت مؤثر شورای اسلامی شهر جلوگیری شود.

با تشکر

سیّدمصطفی میرسلیم

انتهای پیام/

منبع: آنا

کلیدواژه: قوه قضائیه میرسلیم آیت الله رئیسی روند ساخت و سازها تخلف ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۰۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واحد‌های مسکن روستایی ویلایی با ظرفیت‌های مردمی ساخته می‌شوند

مجید جودی معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه در حال حاضر روند ساخت پروژه‌های مسکن روستایی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رو به رشد است گفت: هم اکنون شاهد آن هستیم که تمامی پروژه‌های مسکن روستایی توسط روستاییان و با استفاده از ظرفیت های مردمی ساخته می شود.

او یادآور شد: ساخت مسکن روستایی نمونه بارز استفاده از ظرفیت‌های مردمی و اعتماد به این بخش است که باید تمامی بخش ها به آن توجه کنند.

جودی توضیح داد: دولت باید به استفاده از ظرفیت‌های مردمی در این زمینه توجه کنند و در سایر پروژه‌های نهضت ملی مسکن از ظرفیت‌های مردمی و بخش خصوصی استفاده کند.

وی اظهار کرد: در صورتی که تسهیلات مسکن روستایی به موقع از سوی بانک‌ها پرداخت شود روند به کارگیری ظرفیت های مردمی هم بیشتر خواهد شد. 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • واحد‌های مسکن روستایی ویلایی با ظرفیت‌های مردمی ساخته می‌شوند
  • ارائه اطلاعات ساخت و سازها به کارگروه ساماندهی
  • حجت‌الاسلام والمسلمین خاتمی؛ خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • آیت الله خاتمی خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • پیش‌بینی قیمت دلار ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / دلار در روند اصلاحی افتاد
  • افزایش کرایه‌ها بیش از ۴۵ درصد تخلف است
  • رکود در ساخت‌وساز موجب افزایش جرایم اجتماعی می‌شود
  • تخلف در افزایش کرایه‌ برخی تاکسی‌ ها در پایتخت
  • افزایش کرایه‌های تاکسی بیش از ۴۵ درصد تخلف است
  • واگذاری سایت دوازدهم آزادشهر به متقاضیان