Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیین معنوی سه شنبه های تکریم به میزبانی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی در روستاهای شهرستان های مختلف استان اجرا شده است و تاکنون از صبر و ایثارگری ۲۱۱ خانواده‌ معظم شهیدان والامقام تجلیل شده است.

خبرگزاری شبستان- خراسان جنوبی؛ آخرین روز تابستان سال ۵۹ خورشیدی یادگاری خونین از جنگی نابرابر بر پیکر ایران عزیزمان برجای گذاشت که رشادت های مردان و زنان ایرانی در جبهه های حق علیه باطل توانست پیروزی را به ملت قهرمان و فداکار ایران هدیه دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هشت سال دفاع مقدس یکی از درخشان ترین عرصه های دفاع محسوب می شود؛ هنگامه ای که ملت ایران در اتحادی بی نظیر و یکپارچه به مصاف با دشمن متجاوز رفتند و برای حفظ و پاسداری از خاک وطن، سراسر عشق، ایثار و شجاعت شدند.

 

چهل سال گذشت از آن روزهایی که فرزندان ایران از گوشه و کنار جغرافیا و از کاخ های مجلل تا خانه های محقر در دور افتاده ترین روستاها خود را به جبهه ها رساندند، یکرنگ شدند و چون قطره به دریای بیکران شهادت پیوستند، آنها که تا به امروز نشانی از پیکرهایشان نیست، گویی از اسارت تن نیز رها شدند و رفتند تا جاودانه شوند.

 

هشت سال دفاع مقدس، فقط میدان جنگ نبود، بلکه تجلی و فوران یک فرهنگ بود. بنابراین فرهنگ ایثار و شهادت باید به عنوان میراثی گران سنگ در ذهن ملت ایران باقی‌ بماند چرا که نشر این ارزش‌های معنوی و اخلاقی، تأثیر به سزایی را در هدایت و تعالی جوانان این مرزوبوم خواهد داشت.

 

در این دریای معرفت و شهادت، نام و یاد ۲ هزار شهید، چهار هزار و ۳۰۰ جانباز و ۲۴۰ نفر آزاده استان خراسان جنوبی نیز در گاهشمار دفاع مقدس می درخشد.

 

مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در پیامی که در سال ۹۷ و به مناسبت هفته دفاع مقدس و روز تجلیل از شهیدان و ایثارگران صادر فرمودند، اظهار داشتند: «تکریم شهیدان، و تعظیم در برابر خانواده‌های صبور آنان، واجب بزرگ امروز و همیشه ماست».

 

امسال در چهلمین سالگرد دفاع مقدس به منظور احیای کارکرد فرهنگی اجتماعی مساجد در محلات و نیز در راستای تکریم و توجه به فعالان حوزه فرهنگی اجتماعی و دینی محلات خاصه خانواده معظم شهدا و ایثارگران «طرح ملی سه شنبه های تکریم» در کانون های فرهنگی هنری مساجد از تیرماه در سراسر کشور آغاز شد. در این طرح با استفاده از ظرفیت های خودجوش و با لحاظ اقتضائات محلی با محوریت مسجد و با نظارت امام جماعت مسجد هر هفته بچه های کانون به منزل خانواده یک شهید می روند.

 

این طرح با هدف، شناسایی و تکریم خانواده معظم شهدا، ایثارگران، چهره های ماندگار، نخبگان و نوجوانان و جوانان ممتاز در عرصه های فرهنگی هنری، اجتماعی، دینی و علمی محله، الگوسازی برای نمازگزاران و اهالی محله بویژه نوجوانان و جوانان با رویکرد تربیتی و اصلاح سبک زندگی، شبکه سازی و جریان سازی در عرصه های فرهنگی و دینی و ارتقاء فرهنگ عمومی محله در حال برگزاری است.

 

اجرای طرح ملی «سه‌شنبه‌های تکریم» در سطح کانون‌های فرهنگی هنری مساجد سراسر کشور فرصت‌های ارتباط و تماس نسل جوان با خانواده شهدا، بستگان و نزدیگان آن دلاوران را فراهم کرد تا جوانان با راهی که شهدا رفتند بی‌واسطه آشنا و در آن مسیر حرکت کنند.

 

در استان خراسان جنوبی و سرزمین طلای سرخ نیز آغاز این طرح از نقطه صفر مرزی استان با تجليل از خانواده شهید «علی صالحی ماهیرود» ضمن رعايت پروتکل ها و مسائل بهداشتی به ميزبانی کانون فرهنگی هنری آدینه مصلی نماز جمعه شهر مرزی دُرح کلید خورد. شهید «علی صالحی ماهیرود» متولد ۱۳۴۶ روستای مرزی ماهیرود شهرستان سربیشه بیستم آبانماه ۱۳۷۸ در درگیری با اشرار در منطقه تربت جام بر اثر اصابت ترکش نارنجک به شهادت رسید.

 

 

علاوه بر فعالان کانون های فرهنگی و هنری مختلف سطح استان که با حضور امام جماعت مسجد و مدیر کانون به دیدار خانواده معظم شاهد و جانبازان محله می روند، مدیر ستاد کانون های مساجد استان هم با حضور چند تن از مسئولان استانی از جمله نماینده ولی فقیه در استان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران، ائمه جمعه و فرماندهان سپاه به دیدار خانواده یک یا دو شهید می رود.

 

طرح سه‌شنبه‌های تکریم به مناسبت آغاز ماه محرم الحرام با حضور نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند در منزل شهید «احمد اشرفی پور» برگزار شد. این شهید والامقام در عملیات غرور آفرین والفجر شرکت کرد و پس از رزمی جانانه و مثال زدنی در مرحله سوم در ۲۴ فروردین ماه ۱۳۶۲به وصال معبود نائل گشت.

 

 

آیت الله «سید علیرضا عبادی»، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در این دیدار با اشاره به اینکه مقامات معنوی چیزی نیست که با زبان، قلم و عدد بیان شود، گفت: ما هم احساس و هم اظهار می کنیم که در مقابل مقام شهدا، ایثارگران، آزادگان و جانبازان خیلی کَم آورده ایم. شهدا اسناد انقلاب و چراغ‌های فروزانی هستند که راه اصلی و راه امر به معروف و نهی از منکر، راه مبارزه با طاغوت و راه اسلام ناب محمدی را به ما نشان داده اند، شهدا نشانه راه هستند و حفظ و یاد آنها کمتر از شهادت نیست.

 

در دیدارهای مسئولان و اعضای کانون های مساجد با خانواده معظم شهدا، ضمن تفقد و دلجویی از والدین شهیدان، بخشی از وصیت‌نامه شهدا قرائت می‌شود. سیر کمال و فلسفه معرفت الهی آنچنان زیبا در کلام شهدا و وصیت نامه های شهدا به تصویر کشیده شده است و از آن روست که رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره) مطالعه و دقت در این وصیتنامه ها را سفارش می‌کردند و می فرمودند:« این وصیت نامه هایی که این عزیزان (شهدا) می نویسند مطالعه کنید، پنجاه سال عبادت کردید و خدا قبول کند، یک روز هم یکی از این وصیت نامه ها رو بگیرید و مطالعه کنید و فکر کنید.»

 

 

تاکنون آیین معنوی سه شنبه های تکریم به میزبانی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان خراسان جنوبی در روستاهای شهرستان های سربیشه، خوسف، درمیان، زیرکوه، سرایان، بیرجند و طبس اجرا شده و از صبر و ایثارگری ۲۱۱ خانواده‌ معظم شهیدان والامقام تجلیل به عمل آمده است.

 

در طرح ملی سه شنبه های تکریم در شهرستان های سرایان و بیرجند، خانواده شهیدان «غلامرضان فتاحی، محمد خراسانی و محمد مسعود خاوری» و همچنین جانبازان «سیدعلی اصغر موسوی، سید محمد رضوی و قدرت محمدی» تجلیل شدند.

 

 

تجلیل از خانواده شهیدان «سیداحمد فاطمی»، «حبیب الله موذنی» و جانباز سرافراز «سید جعفر موسوی» و همچنین خانواده شهیدان «حسین باقی» و «محمد حسین ایوبی» و خانواده شهیدان «الهی و ذغنی» نیز تاکنون در قالب طرح ملی سه شنبه های تکریم انجام شده است.

 

 

در حال حاضر ۶۷۳ باب کانون فرهنگی هنری با مجوز رسمی ستاد هماهنگی در سطح مساجد استان خراسان جنوبی فعالیت می‌کنند که بخش مهمی از این فعالیت‌ها در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است. امروز سه شنبه (یکم مهرماه) سیزدهمین هفته از اجرای طرح ملی سه شنبه های تکریم خراسان جنوبی میزبان شهدا و خانواده های ایثارگران شهرستان قاین است و این طرح تا پایان هفته دفاع مقدس ادامه دارد.

 

 

پایان پیام/375

منبع: شبستان

کلیدواژه: هفته دفاع مقدس دیدار با خانواده شهدا کانون های فرهنگی هنری مساجد طرح ملی سه شنبه های تکریم استان خراسان جنوبی خراسان جنوبی خانواده شهیدان خانواده شهید خانواده معظم وصیت نامه دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۱۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهدا اصلی‌ترین قدرت فرهنگی ما هستند

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه معلمان هویت انقلاب را ساخته‌اند، گفت: امروز اصلی‌ترین قدرت فرهنگی ما شهدا هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آموزش و پرورش، رضامراد صحرایی در مراسم تشییع پیکر شهید معلم «حجت الله یوسفیه» با بیان اینکه معلمان هویت انقلاب را ساخته‌اند، اظهار کرد: امروز اصلی‌ترین قدرت فرهنگی ما شهدا هستند، به این شهید قول می‌دهیم و تلاش می‌کنیم که دانش‌آموزان خود را با فرهنگ اسلامی ایرانی تربیت کنیم.

وی با بیان اینکه در محضر این شهید تعهد می‌دهیم که راه او را ادامه خواهیم داد، افزود: تفحص این شهید در هفته معلم حاوی پیام‌های فراوانی برای ما است، از همکارانم می‌خواهم در مورد رجعت این شهید در هفته معلم رویدادی تعریف کنند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه انقلاب امانت شهدا است، تصریح کرد: به شهدا گواهی می‌دهیم که امانت دار هستیم و تعهد دهیم راه شهدا را ادامه می‌دهیم و نمی‌گذاریم استقلال کشور آسیب ببیند.

صحرایی با بیان اینکه به این شهید قول می‌دهیم دانش‌آموزان خود را با هویت ایرانی و اسلامی و فرهنگ اسلامی ایرانی تربیت کنیم، ادامه داد: این انقلاب امانت شهدا است، امانت ایثارگرانی که با بذل جان خود آن را رقم زده‌اند، شهید جایگاه رفیعی دارد و اگر معلم باشد به مراتب جایگاهش بالاتر است.

کد خبر 750870

دیگر خبرها

  • فرمانداران استان ایلام به ساماندهی گلزار شهدا توجه داشته باشند
  • رسالت‌ مهم دانشگاهیان، زنده نگه‌داشتن یاد شهداست
  • ابرهای باران زا دوباره به خراسان جنوبی برمی گردند
  • شهدا اصلی‌ترین قدرت فرهنگی ما هستند
  • ورود سامانه جدید بارندگی به خراسان جنوبی
  • سی و ششمین یادواره شهدای روستای ارکان برگزار شد+فیلم
  • مراسم تجدید میثاق با شهید «مرتضی غلامی» در گناوه برگزار شد
  • آئین تجلیل از خانواده معظم ۲۰شهید روحانی و طلبه ورامین️ برگزار شد
  • در مسیر شهدا ثابت قدم باشیم
  • هشدار بارش‌های سیل‌آسا در ۱۳ استان