Web Analytics Made Easy - Statcounter

امانتی با تاکید بر اینکه پدیده انقلاب اسلامی ایران از همان سال ۱۳۵۷ برای آمریکا قابل تفسیر نبود، گفت: به همین دلیل دشمن پروژه مهار انقلاب اسلامی را در دستور کار داشت و امروز همان ادبیات به نحوی دیگری بیان می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محسن امانتی» صبح امروز (1 مهر) در مراسم نواختن زنگ مقاومت، ایثارگری و پیروزی در مدرسه انقلاب شهرستان خوسف، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی روز گذشته خود مباحثی را مطرح کردند تا دانش آموزان، جوانان و نسل امروز با واقعیات دفاع مقدس آشنا شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی خراسان جنوبی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه «قبول قطعنامه هم در پایان کار، در آن شرایط که امام از آن تعبیر کردند به «نوشیدن جام زهر»، این هم مدبّرانه بود، گفت: در آن مقطع، قبول قطعنامه، کار مدبّرانه‌ای بود،

 

امانتی مبنای جنگ را بر عقلانی عنوان کرد و بیان کرد: اگر دفاع بر مبنای حضور امامت، ولایت و در یک جامعه اسلامی بر اساس تقدس شکل بگیرد واژه دفاع مقدس نامیده می شود.

 

وی با اشاره به مستنداتی از مرکز اسناد انقلابی، تصریح کرد: حضور مردم، حماسه سازی و پشتیبانی مردم در مقطع جنگ و شهادت نزدک ترین افراد خانواده را باید تحلیل کرد؛ اما صدام برای حمله به ایران ۶ دلیل داشت.

 

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی خراسان جنوبی اظهار کرد: حاکمیت بر اروند رود، ترس از آموزه های تشییع، مقابله با صدور انقلاب، تحریک و تشویق آمریکایی ها، تجزیه خاک ایران برای تنوع قومیتی و ملیتی در ایران، به دست گرفتن قدرت منطقه ای و رهبری جهان عرب از جمله مواردی بود که صدام را تشویق به جنگ با ایران می کرد، اما پشت صحنه مسائل دیگری هم بود.

 

امانتی با بیان اینکه انقلاب اسلامی در 22 بهمن سال 57 شکل گرفت و کمتر از دو سال نگذشته بود که جنگ بر ما تحمیل شد، گفت: در آن زمان به لحاظ تجهیز امکانات و دپو تجهیزات نظامی در سطح ایده آل نبودیم و بسیج و سپاه تشکیلات و قدرت مانور نداشتند لذا ایران با یک جنگ تمام عیار مواجه شد.

 

وی ادامه داد: در سال 1359، 80 کشور برای جنگ با ایران به عراق کمک کردند، چه حامیان غربی و چه حامیان عربی صدام؛ هر دو نقش آفرین بودند، ولی اصلی ترین عامل جنگ برای تحریک صدام، آمریکا بود.

 

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی خراسان جنوبی یادآور شد: شکست در موضوع حمله به طبس برای آزادسازی گروگان ها در پنجم اردیبهشت سال 58 و کودتای نوژه که با شکست مواجه شد از اهداف کوتاه مدت آمریکایی ها بود، ولی در اهداف بلند مدت پدیده انقلاب اسلامی برای آمریکا قابل تفسیر نبود و دشمن پروژه مهار انقلاب اسلامی را در دستور کار داشت و امروز همان ادبیات به نحوی دیگری بیان می شود.

 

امانتی با بیان اینکه تنها هشت روز از حمله عراق به ایران نگذشته بود که حامیان عربی صدام؛ پنج هواپیما را برای شناسایی عملیات، نقاط استراتژیک، تاسیسات نفتی، نیروها و استعدادهای ایران در اختیار صدام قرار گذاشتند؛ گفت: همچنین آمریکا یک میلیارد دلار برای خرید سلاح و ساخت سلاح و 840 میلیون دلار برای واردات مواد غذایی به صدام کمک کرد، همچنین تشویق عربستان به کاهش قیمت نفت و کسری منابع نفتی در جمهوری اسلامی از برنامه های آمریکا بود تا به اقتصاد ایران ضربه وارد کند.

 

وی تصریح کرد: 60 میلیون دلار از رژیم های غربی به صدام حسین کمک شد، تلاش مستری را آمریکا برای محکومیت ایران در سازمان های بین المللی انجام داد تا  ایران را به عنوان جنگ طلب معرفی کند.

 

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی خراسان جنوبی ادامه داد: بعد از باز پس گرفتن فاو در اردیبهشت سال67، در یک نقطه شهر مرزی عراق با ایران؛ ارتش صدام پنج هزار تانک، چهار هزار و 500 نفر بر زرهی،720 جنگنده و 420 هلی کوپتر را دپو کرده بود که از 27 لشکر ابتدای جنگ عراق در ابتدا به 50 لشکر در سال 1368 تجهیز شد.

 

امانتی تصریح کرد: هر جا کوتاهی کنیم، مقامت نکنیم، بترسیم و دو قطبی سازی کنیم؛ دشمن وارد شده ولی هرجا مقاومت اقتصادی، فرهنگی و علمی داشته ایم دشمن نتوانسته ما را از پا در بیاورد.

 

وی در پایان به اعزام 550 هزار دانش آموز به مناطق عملیاتی دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: ایران دارای 36 هزار و 167 شهید دانش آموز، 2 هزار و 433 دانش آموز آزاده و 2 هزار و 53 دانش آموز جانباز است که جزو افتخارات جمهوری اسلامی ایران به شمار می آید.

 

 

پایان پیام/575

منبع: شبستان

کلیدواژه: خراسان جنوبي بیرجند انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۱۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از همه ظرفیت‌ها برای خدمت به مردم از وظایف جدی مسوولان

به گزارش خبرنگار مهر، سردار سرتیپ پاسدار احمد شفائی صبح امروز جمعه در آئین تکریم و معارفه فرمانده سپاه شهرستان راسک که با حضور مسؤولان و اقشار مختلف مردم منطقه انجام شد، افزود: از وظایف جدی و مهم مسؤولان در همه سطوح، استفاده درست از همه ظرفیت‌ها برای خدمت به مردم است.

فرمانده سپاه سلمان تاکید کرد: انقلاب اسلامی از ابتدای پیدایش خود همواره مورد هجوم جدی دشمنان اسلام قرار گرفته، آنها تمام تلاش خود را کردند تا این حرکت ارزشمند مردم ایران را متوقف کنند.

شفائی تصریح کرد: دشمن تمام ظرفیت خود را برای مقابله با انقلاب اسلامی به میدان آورد، آنها به دنبال این بودند تا مردم را نسبت به گذشته انقلاب اسلامی پشیمان و وضعیت حال را نامناسب و آینده را ناامید کننده جلوه دهند، اما به فضل الهی و با رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری و همت همه مردم و خدمتگزاران آنها، علیرغم شبهات فراوان، پخش پیوسته دروغ‌های گسترده و القائات بی پایه و اساس به اهداف پلید خود نرسیدند.

وی افزود: روزگاری، آمریکا یکه تاز همه عرصه‌ها در جهان بود اما امروز شما شاهد هستید که چه وضعیتی را پشت سر می‌گذارد.

وی بیان کرد: آمریکا هرروز منفعل‌تر از گذشته می‌شود و شما می‌بینید شرایط آمریکا در عرصه‌های مختلف اعم از سیاسی، اقتصادی و امنیتی چگونه است.

شفائی تصریح کرد: امروز پرچم اسلام و انقلاب در ایران و جغرافیای اسلام با افتخار بر افراشته شده و دشمنانی که به دنبال ایجاد یاس و ناامیدی در دل مردم بوده و هستند، خود در حال زوال و نابودی هستند.

شفائی تصریح کرد: روزگاری آمریکا با تحریم، جنگ، کودتا و فشار حداکثری گمان می‌کرد که می‌تواند کار انقلاب اسلامی را تمام کند اما خواب آنها تعبیر نشد و امروز ایران اسلامی با قدرت مسیر خود را طی می‌کند.

شفائی در پایان خاطر نشان کرد: مردم این منطقه مردمانی بسیار انقلابی هستند و امیدواریم این شهرستان با همت و تلاش مسؤولین و مردم به توسعه و پیشرفت قابل قبولی برسد.

شایان ذکر است در پایان این مراسم، از زحمات سرهنگ پاسدار «محسن جهانتیغ» تشکر و سرهنگ پاسدار «ابراهیم باغبانی» به عنوان فرمانده سپاه شهرستان راسک معرفی شد.

کد خبر 6095673

دیگر خبرها

  • واکنش عباس عبدی به سخنان مهدی نصیری: اصلاح‌طلبی و براندازی دو راهبرد غیر قابل جمع است
  • گفتمان انقلاب اسلامی در دنیا فراگیر شده است
  • استفاده از همه ظرفیت‌ها برای خدمت به مردم از وظایف جدی مسوولان
  • انقلاب اسلامی ایران در حال انتشار در جهان است
  • پیکر شهید «فرزین بلیان» در بانه تشییع شد
  • اصول اساسی نظام «مردم محوری» است
  • ضرورت آرایش‌جنگی رسانه‌ها دربرابر رسانه‌های نظام سلطه
  • فرمانده سپاه: رسما اعلام کردیم که می‌زنیم و همه می‌دانستند؛ این عملیات قابل تکرار است
  • استثنایی‌ترین تصمیم نظام با حمله به اسرائیل به روایت فرمانده کل سپاه /این عملیات قابل تکرار است /رسما اعلام کردیم که می زنیم و همه می دانستند
  • صبح امروز؛ دیدار تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران با رهبر انقلاب