Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-05-03@00:15:49 GMT

علت کاهش سهمیه سوخت وانت بار‌ها مشخص شد

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۸۱۴۶۱

صراط: مسعود رضایی مدیر سامانه هوشمند سوخت در خصوص دلیل کاهش سهمیه سوخت وانت بار‌ها اظهار کرد: کاهشی در سهمیه‌های سوخت رخ نداده و ماهانه میزان سهمیه سوخت وسایل نقلیه بر اساس تغییر کاربری آن‌ها تغییر پیدا می‌کند که این تغییر می‌تواند کاهشی و یا افزایشی باشد.

به گفته این مقام مسئول همچنین ممکن است سهمیه سوخت برای برخی از خودرو‌های دوگانه سوز به سهمیه CNG تبدیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او افزود: طرح جدید شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی به این شکل است که مالکان وسایل نقلیه عمومی می‌توانند به صورت کاملا اختیاری اقدام به دوگانه سوز کردن خودروی خود کنند که در این خصوص تسهیلاتی نیز برای آنان در نظر گرفته شده است.


مدیر سامانه هوشمند سوخت بیان کرد: به دنبال اجرای این طرح، خودرو‌هایی که به دوگانه سوز تبدیل شوند به صورت خودکار سهمیه سوخت آن‌ها نیز تبدیل به دوگانه سوز می‌شود یعنی سهمیه CNG ارزان قیمت به آن‌ها تعلق می‌گیرد.

رضایی ادامه داد: وانت بار‌ها بر دو نوع عمومی و خصوصی اند که ماهانه به ترتیب ۲۵۰ و ۱۵۰ لیتر سهمیه سوخت دریافت می‌کنند و همچنین مازاد بر این میزان هم بر اساس فعالیت‌هایی که در قالب عمومی انجام می‌دهند نیز سهمیه دریافت می‌کنند.

او تصریح کرد: سهمیه مازاد بر اساس فعالیت عمومی آن‌ها از طریق سه وزارتخانه کشور، راه و شهرسازی و صمت به شرکت ملی پخش ارائه داده می‌شود و بنابراین وانت بار‌های عمومی ماهانه در مجموع حداقل ۴۰۰ لیتر و حداکثر ۶۰۰ لیتر سهمیه سوخت دریافت می‌کنند.

مدیر سامانه هوشمند سوخت در پایان تصریح کرد: وانت بار‌هایی که نسبت به میزان سهمیه خود اعتراض دارند می‌توانند به یکی از سه متولی مربوطه یعنی وزارت صمت، کشور و راه و شهرسازی مراجعه و اعتراض خود را ثبت کنند.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: سهمیه بندی بنزین کارت سوخت سهمیه سوخت وانت بار صراط وانت بار ها سهمیه سوخت دوگانه سوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۱۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش حمل‌ونقل عمومی در کاهش ترافیک کلان‌شهر مشهد

مدیرعامل بهره‌برداری شرکت قطار شهری مشهد مقدس با بیان مضرات استفاده از حمل‌ونقل شخصی گفت: امیدواریم ظرفیت حمل‌ونقل عمومی با آگاهی مردم و اسناد بالادستی و حمایت‌های حاکمیتی افزایش پیدا کند تا مشکلات ناشی از آلودگی هوا و ترافیک خصوصاً در کلان‌شهرها کاهش پیدا کند.

بهرام نکاحی با حضور در غرفه خبرگزاری ایمنا در دومین روز از نمایشگاه حمل‌ونقل دانش بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: به جهت کاهش آلودگی هوا و ترافیک شهر مشهد به عنوان دومین کلان‌شهر ایران خطوط ۳و ۴ قطار شهری مشهد مقدس به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: بسیاری از نقصان‌ها در حوزه‌های عمومی و تخصصی ناشی از آگاهی نداشتن از معایب و مزایا و مدل‌های جدید است.

مدیرعامل بهره‌برداری شرکت قطار شهری مشهد گفت: علت روی آوردن به حمل‌ونقل شخصی در شهرها، سوءمدیریت، فرسودگی، تأخیرات اجرایی است و این موضوع یکی از علت‌های مهم آلودگی هوا شده است.

نکاحی گفت: امروزه ما با فرهنگ استفاده درست از ظرفیت‌ها و فرهنگ اولویت‌گذاری درست آشنا نیستیم.

وی با بیان مضرات استفاده از حمل‌ونقل شخصی خاطرنشان کرد: امیدواریم ظرفیت حمل‌ونقل عمومی با آگاهی مردم و اسناد بالادستی و حمایت‌های حاکمیتی افزایش پیدا کند تا مشکلات ناشی از آلودگی هوا و ترافیک خصوصاً در کلان‌شهرها کاهش پیدا کند.

کد خبر 749927

دیگر خبرها

  • اظهار نظر یک نماینده؛ سهمیه بنزین در کارت ملی شارژ می‌شود؟
  • نقش حمل‌ونقل عمومی در کاهش ترافیک کلان‌شهر مشهد
  • ◄ رفع مسدودی ۶۰۰۰ کارت سوخت کامیون و اتوبوس
  • بنزین در امارات گران می‌شود
  • تصادف محور نهبندان ـ زاهدان ۲ کشته برجای گذاشت
  • شوتی سواران در برخورد با اتوبوس جان باختند
  • 2 کشته بر اثر برخورد خودروی شوتی با اتوبوس در محور نهبندان-زاهدان 
  • تصادف بامداد امروز در محور نهبندان-زاهدان ۲ کشته بر جای گذاشت
  • بررسی مزیت‌های راهبردی اصلاح سهمیه بندی بنزین؛ از خانوادگی شدن سفرها تا استفاده از وسایل نقلیه اشتراکی
  • کارت سوخت این خودرو ها باطل می شود