Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-26@12:05:51 GMT

آغازدریافت مالیات ازخانه‌های خالی

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۸۲۱۵۷

آغازدریافت مالیات ازخانه‌های خالی

محمودزاده، معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: همزمان با پایان مرحله اول ارسال پیامک به مالکان خانه‌های خالی، فهرست این خانه‌ها به سازمان امور مالیاتی ارسال شد. ناطقان:  محمود محمود زاده معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی، با اشاره به سامانه املاک و اسکان وزارت راه و شهرسازی و ارسال پیامک به صاحبان خانه های خالی گفت: تاکنون یک و نیم میلیون پیامک توسط سامانه املاک و اسکان به مالکان خانه‌های خالی ارسال شده و مرحله اول آن به اتمام رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه به سازمان امور مالیاتی دسترسی شناسایی واحد‌های خالی داده می‌شود، گفت: اطلاعات واحد‌های خالی در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار داده می‌شود و این سازمان از طریق اطلاعات موجود اقدام به اخذ مالیات می‌کند.

محمود زاده با اشاره به اینکه سامانه املاک و اسکان به جز شناسایی واحد‌های خالی از سکنه نقش بسیار موثری در کنترل و بهبود وضعیت بازار مسکن دارد، گفت: برنامه ریزی برای بازار مسکن و نیاز‌ سنجی برای این بازار از طریق مطالعه اطلاعات موجود در این سامانه صورت می‌گیرد.

او تاکید کرد: افزایش قیمت مسکن در یک سال گذشته ناشی از افزایش قیمت دلار و سکه و همچنین بازار‌های موازی بوده است.

او اظهار کرد: هم اکنون با نوسانات ایجاد شده در بازار ارز و سکه نمی‌توان آینده بازار مسکن را پیش بینی کرد، چراکه این بازار‌ها به یکدیگر متصل هستند و امسال هم با توجه به نوسانات ایجاد شده نمی‌توان وضعیت مشخصی را برای این بازار تعیین کرد.
دولت تمام تلاش خود را برای کنترل بازار مسکن به کار گرفته است

محمود زاده در ادامه با اشاره به اینکه وزارت راه و شهرسازی علی‌رغم بسیاری از مشکلات توانست بازار اجاره را کنترل کند، گفت: پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن و همچنین تعیین سقف اجاره باعث شد که بازار اجاره با نوسانات چشمگیری مواجه نشود.

او ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی نهایت تلاش خود را برای کنترل این بازار به کار گرفته است.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: امیدواریم مردم این موضوع را بپذیرند که وزارت راه و شهرسازی نهایت تلاش خود را برای کنترل بازار اجاره و مسکن به کار گرفته و تلاش می‌کند که قیمت‌ها در این بازار خارج از عرف افزایش نیابند.

محمود زاده اظهار کرد: برای بهبود وضعیت بازار مسکن باید بازار‌های موازی از جمله طلا، ارز و سکه به ثبات برسد در کنار این اقدامات، دولت برای کنترل بازار اجاره تاکنون برنامه‌هایی از جمله پرداخت وام ودیعه مسکن و همچنین تعیین سقف قیمتی را در نظر گرفته تا شاهد بهبود نوسانات اقتصادی در این بخش باشیم.

او ادامه داد: خوشبختانه آمار‌ها و ارزیابی‌های اولیه در بازار اجاره نشان داده که این بازار به سمت آرامش رفته است.

گفتنی است، طبق اعلام وزارت راه و شهرسازی روز گذشته اولین فهرست خانه‌های خالی در سامانه سازمان امور مالیاتی بارگذاری شده و فهرست اول شامل بیش از ۱۰۹ هزار خانه خالی از سراسر کشور است. مالیات‌ستانی از واحد‌های شناسایی شده هم در مدت زمان کوتاه به اجرا می‌رسد.
منبع: عصر ایران برچسب ها: مالیات ، ناطقان ، خانه ، مالکان

منبع: ناطقان

کلیدواژه: مالیات ناطقان خانه مالکان سازمان امور مالیاتی وزارت راه و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی خانه های خالی بازار اجاره محمود زاده برای کنترل بازار مسکن خانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۲۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مالیات عایدی بر سرمایه در بازار خودرو چه اثری دارد؟

به گزارش «تابناک»، علیرضا محمدزاده، کارشناس خودرو، درباره تأثیر مصوبه مجلس مبنی بر اعمال مالیات عایدی بر سرمایه در بازار خودرو به «انتخاب» گفت: اولین اتفاقی که با این مصوبه می‌افتد، افزایش قیمت خودرو و تحت تأثیر قرار گرفتن از این اقدام است؛ از آن مهم‌تر دلال‌ها فعال‌تر می‌شوند و کلاهبرداری بیشتر خواهد شد. خریدار واقعی که برای استفاده دنبال ماشین است با تنگنا بیشتر مواجه می‌شود و تنها کسی که سود می‌کند دلال است. دولت از سال گذشته اعلام کرده که با مالیات دنبال جبران کسری بودجه است و روی تنها چیزی که مالیات نبسته‌اند هواست.

وی در ادامه در رابطه با چالش‌های قیمت‌گذاری پژو پارس در روز‌های اخیر بیان کرد: واقعیت قضیه این است که پژوپارس هیچ تکنولوژی روزی ندارد، راحتی ندارد و کم مصرف هم نیست. علت اینکه عده‌ای سینه چاک این ماشین هستند، به جز بیست درصد که علاقه‌مند به این ماشین هستند، جمعیت زیادی که برای حاشیه سود زیاد این خودرو و احتمال قطع تولید، دنبال پژو پارس هستند. در تمام خودرو‌های بازار وقتی خبر توقف تولید منتشر شود، مردم به سمت آن ‌می‌روند. البته به نظر من همان بیست درصد که مصرف‌کننده واقعی هستند اهمیت بیشتری دارند. طبیعتا تا زمانی که شرکت تولید‌کننده دولت باشد و نظر دولت در آن تأثیر‌گذار باشد این اتفاقات رخ می‌دهد. پژو پارس هیچ حرفی برای گفتن ندارد و سال هاست از رده خارج است.

محمدزاده درباره وضعیت بازار خودرو در نیمه اول ۱۴۰۳ گفت: اولین اتفاقی که در خودرو می‌افتد و همچنان هم ادامه دار است، دخالت دولت است. تا زمانیکه دولت در بازار خودرو دخالت مستقیم دارد، طبیعتا آینده‌ی خوشی برای خودرو به وجود نخواهد آمد. در این کشور از دستمال کاغذی تا خودرو، همه درگیر دولت است. وقتی کشور نتوانسته یک رابطه‌ی درست با جهان برقرار کند و بحث دلار و... هم تبدیل به یک چالش شده است، چه توقعی دارند که خودرو سامان پیدا کند. دولت اگر با همین فرمان جلو برود و شعار‌های غیرحقیقی بدهد، مطمئن باشید بازار امسال بدتر خواهد شد و قیمت‌های فعلی برای 6 ماه دیگر یک آرزو می‌شود.

دیگر خبرها

  • ماجرایی تازه برای خریداران طلا/ مالیات جدید در راه است؟
  • بزرگداشت اکبر زنجان پور و دو جای خالی
  • یک اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر این تغییر باشند
  • بنگاه‌های املاک همدان زیر ذره‌بین نظارت کارگروه تنظیم و کنترل بازار مسکن
  • مالیات عایدی بر سرمایه در بازار خودرو چه اثری دارد؟
  • پنجره‌ای رو به شفافیت
  • کارنامه ۴ساله مجلس یازدهم؛ از جهش تولید مسکن تا واردات خودرو
  • واکنش بازار به تغییر مقررات انتشار آگهی مسکن
  • قیمت خانه در تهران چهارشنبه ۵ اردیبهشت+اینفوگرافیک
  • اجرای قانون مالیات بر سوداگری در مهار نرخ ارز،مسکن،خودرو و طلا موثر است/مصوبه مجلس به رونق بورس کمک می کند