Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- استاد محمد علی جدیدالاسلام، پیشکسوت عکاسی پرتره و بزرگ‌ترین مجموعه‌دار دوربین‌های عکاسی ایران، ۲۰ عدد دوربین عکاسی قدیمی به موزه مطبوعات تبریز اهدا کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، به نقل از روابط عمومی انجمن صنفی روزنامه نگاران آذربایجان شرقی، استاد جدید الاسلام ظهر امروز در حاشیه آیین اهدای دوربین های عکاسی به موزه مطبوعات تبریز در جمع خبرنگاران، هدف از این اقدام را کمک به پا گرفتن موزه مطبوعات به عنوان نهاد صیانت از تاریخ مطبوعات و رسانه‌ها در منطقه شمال غرب کشور عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: قدمت دوربین های اهدایی به موزه مطبوعات تبریز بین 20 تا 70 سال است و اغلب آن‌ها در برنامه‌های خبری این سال ها مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

وی، با دعوت از عموم فرهیختگان و خانواده‌های قدیمی دارای گنجینه‌های قدیمی مرتبط با زمینه‌های موزه مطبوعات تبریز، شامل روزنامه‌ها، دستگاه‌ها و ابزار آلات چاپ و دوربین‌های عکاسی و دست‌نوشته‌های فعالان رسانه‌ای، برای اهدای آثار در اختیار به موزه مطبوعات تبریز، این قبیل اقدامات را موجب ماندگاری صاحبان آثار در طول تاریخ دانست.

بزرگ‌ترین مجموعه‌دار دوربین‌های عکاسی ایران با ابراز خوشحالی از راه اندازی موزه منطقه‌ای مطبوعات در تبریز، تاکید کرد: تاسیس چنین مکانی در تبریز به عنوان شهری با سابقه درخشان در ورود مظاهر نوین تمدنی به ایران از 200 سال به این سو، از دو منظر افزایش موزه‌های شهر و نیز پا گرفتن محلی امن و مطمئن برای نگهداری و انتقال میراث گذشتگان به نسل جدید و آیندگان حایز اهمیت است.

استاد جدیدالاسلام با بیان این‌که تبریز به عنوان مهم‌ترین شهر ایران در زمینه ایجاد و توسعه مطبوعات، بعد از تهران، از سال‌های قبل نیازمند تاسیس موزه مطبوعات بود، اضافه کرد: در گام نخست 20 عدد دوربین عکاسی را به این مجموعه اهدا کردم و بدون شک به موازات غنی‌تر شدن گنیجینه موزه، باز هم هر کمکی از دستم بیاید، برای پربارتر شدن آن انجام می‌دهم.

اردبیل| عملیات راه‌اندازی موزه مشگین‌شهر با جدیت پیگیری می‌شودسمنان| الگوبرداری از آموزه‌های دفاع مقدس راهکار شکست جنگ اقتصادی استنمایشگاه ملی دستاورد‌های دفاع مقدس و مقاومت در باغ موزه برپا می‌شودنخستین موزه دفاع مقدس کشور با تدبیر حاج قاسم در استان کرمان ساخته شد

وی برای اهدای عکس‌های تاریخی مطبوعاتی از رویدادهای منطقه شمال غرب و یا تصاویر فعالان رسانه‌ای خطه آذربایجان در دهه‌های قبل به موزه منطقه‌ای مطبوعات تبریز اعلام آمادگی کرد.

استاد جدیدالاسلام در پایان از جراید و اسناد مطبوعاتی به نمایش گذاشته شده در موزه مطبوعات تبریز نیز دیدن کرد.

موزه منطقه‌ای مطبوعات تبریز با اهتمام اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی و تولی‌گری انجمن صنفی روزنامه نگاران آذربایجان شرقی در روزهای اخیر فعالیت خود را با دعوت از دارندگان نسخه‌های مطبوعات قدیمی و اسناد مطبوعاتی برای ارایه آثار خود به این مکان، آغاز کرده است.

موزه مطبوعات تبریز در خانه تاریخی «صلحجو» (کلکته چی) در کوچه تاریخی «کرباسی» تبریز در عابرگذر قدیمی «تربیت» این کلان‌شهر واقع شده است.

انتهای پیام/115/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آذربایجان شرقی آذربایجان شرقی موزه مطبوعات تبریز دوربین های عکاسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۲۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰۰ جلد کتاب به کتابخانه سیار بهاباد اهدا شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی نهاد کتابخانه های عمومی استان یزد، محمد محسن رفیعی اعلام کرد: در مرحله نخست ۵۰۰ جلد کتاب از سوی بنیاد بین المللی امام رضا (ع) به کتابخانه سیار شهرستان بهاباد اهدا شد.

وی همچنین از برگزاری نشستی با حجت الاسلام علیزاده نماینده بنیاد بین المللی امام رضا (ع) در راستای رسالت فرهنگی این بنیاد و ترویج فرهنگ رضوی و سیره امام رضا (ع) و ائمه معصومین (س) خبر داد.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان یزد همچنین عنوان کرد: مقرر شد اهدای کتاب به دیگر کتابخانه های مناطق محروم و روستایی استان یزد در دستور کار قرار گیرد.

کد خبر 6097264

دیگر خبرها

  • درخشش مربی قزوینی در مسابقه عکس سال
  • قدیمی ترین تصاویر رنگی از عتبات عالیات
  • بهار ۵۹؛ وقتی داد سندیکای خبرنگاران از حمله به مطبوعات درآمد
  • بیمار مرگ مغزی به ۴ نفر زندگی دوباره بخشید
  • الجزیره: بستن دفتر ما برای سرپوش گذاشتن بر جنایات صهیونیست است/ ادامه می‌دهیم+ فیلم
  • ۵۰۰ جلد کتاب به کتابخانه سیار بهاباد اهدا شد
  • برگزاری آیین بانوی اهداکننده حیات در استان یزد
  • دیدنی های امروز؛ از روز جهانی آزادی مطبوعات تا سفرهای تبلیغاتی ترامپ
  • اهدای ۸ سری جهیزیه به نوعروسان نیازمند در هریس
  • کارگاه عکاسی «حاکی» حوزه هنری انقلاب اسلامی شاهرود افتتاح شد