Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی رئیس اداره مشاوره آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: ۵۰ مرکز مشاوره و مجتمع انتخاب رشته توسط  آموزش و پرورش در خراسان رضوی فعالیت می‌کنند که به صورت حضوری و مجازی به داوطلبان انتخاب رشته خدمات ارائه می‌دهند.

مرتضی سبزی‌کاران مشهدی  در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در تمامی نواحی آموزش و پرورش یک یا دو مرکز انتخاب رشته حضور دارند که به صورت حضوری و غیر حضوری پاس‌خگوی انتخاب رشته دانش‌آموزان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تمامی مشاوران متعهد و متخصص هستند که توسط آموزش و پرورش انتخاب شده‌اند و دانش آموزان باید برای انتخاب رشته تحصیلی خود سراغ چنین افرادی بروند، زیرا افراد با انتخاب رشته سرنوشت خود را تعیین می‌کنند. اگر مشاور تحصیلی متخصص نباشد یا احاطه لازم به این موضوع را نداشته باشد، طبیعتا دانش‌آموز و خانواده وی نیز به مشکل برخواهند خورد.

حداقل ترین هزینه در انتخاب رشته

رئیس اداره مشاوره آموزش و پرورش خراسان رضوی بیان کرد: مشاوران آموزش و پرورش، سرد و گرم کار را چشیده‌اند و با مسیر انتخاب رشته و مسائلی که برای دانش آموزان اتفاق می‌افتد، آشنایی کامل را دارند. انتخاب رشته در این مرکز با هزینه حداقلی و در برخی موارد به صورت رایگان انجام می‌پذیرد.

سبزی‌کاران مشهدی خاطرنشان کرد: نکات لازم برای انتخاب رشته تا حدود زیادی توضیح داده شده است. داوطلبان معمولا در چیدمان انتخاب‌های خود مردد می‌شوند. یکی از علل این مطلب هم آشنایی اندک دانش‌آموزان با آینده شغلی و تحصیلی است. تاکید ما برای مراجعه دانش‌آموزان به مشاوران آموزش‌وپرورش بیشتر در این زمینه است، تا با رشته‌های تحصیلی و نحوه انتخاب آن‌ها آشنا شوند.

تصمیم گیرنده نهایی در انتخاب رشته دانش‌آموزان و خانواده آن‌ها هستند

وی افزود: دانش‌آموزان در انتخاب رشته‌های تحصیلی باید علایق خود، شرایط جامعه و شرایط اقتصادی خانواده را مد نظر قرار دهند و کمتر درگیر حاشیه‌ها، تبلیغات، سوءنظرها و رفتارهای احساسی شوند و بیشتر منطقی و با استفاده از نظرات مشاوران انتخاب رشته کنند. در نهایت تصمیم گیرنده نهایی باید دانش‌آموز و خانواده و با اتکا به نکات مطرح در دفترچه انتخاب واحد و نکات مطرح شده توسط  مشاوره تحصیلی باشد و نباید تمام مسئولیت تصمیم‌گیری را برعهده مشاوران بگذاریم.

ارائه تخفیف برای دانش‌آموزان تحت پوشش کمیته امداد

رئیس اداره مشاوره آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: مشاوران حاضر در مراکز انتخاب رشته برای حضور در این مراکز هزینه می‌کنند اما هزینه کمی را از دانش‌آموزان دریافت می‌کنند که این هزینه برای برخی دانش‌آموزان مانند افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان‌های مختلف، متفاوت است و با تخفیف انجام می‌شود.

او ضمن اشاره به اینکه تمام مراکز انتخاب رشته از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب فعالیت می‌کنند، به معرفی این مراکز پرداخت:

ناحیه ۱: بلوار مقداد. بین مقداد ۲۵ و ۲۷. شماره تماس:۳۲۷۰۸۰۲۱

ناحیه ۲: خیابان دانش غربی. روبروی دانش ۷.  شماره تماس: ۳۸۵۹۹۶۹۹

ناحیه ۳: نبش احمدآباد ۱۹. پژوهشکده عباس زادگان. شماره تماس: ۳۸۴۲۷۴۵۴

ناحیه ۴: میدان راهنمایی.آبکوه ۲۵. جنب دبیرستان پروین. شماره تماس: ۳۷۲۴۳۰۵۵

ناحیه ۵: بلوار وحدت. وحدت ۱۰. شماره تماس: ۳۳۶۸۱۱۳۱

ناحیه ۶: بلوار وکیل آباد. بین وکیل آباد ۲۰ و ۲۲. شماره تماس: ۳۸۶۷۷۷۱۲

ناحیه ۷: قاسم آباد. بین شریعتی ۷.۳۹ و ۹.۳۹. شماره تماس: ۳۶۶۱۱۰۹۷

ناحیه تبادکان: بلوار توس. توس ۱۷. فدک ۱۵. مرکز مشاوره مبین و نرسیده به الماس شرق. بهارستان۱. مجتمع مشاوره مبین. شماره تماس: ۳۷۶۷۶۸۰۰ ، ۳۷۵۳۱۳۳۰.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی مشاوره تحصیلی دانشگاه کنکور سراسری آموزش و پرورش خراسان رضوی دانش آموزان انتخاب رشته شماره تماس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۲۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ثبت‌نام اینترنتی کتب درسی دانش‌آموزان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما،مرکز اصفهان؛ رئیس اداره امور رفاهی و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: ثبت سفارش و خرید اینترنتی کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ از امروز در استان آغازشد.
مهدی منتجب افزود: امکان ثبت سفارش کتاب های درسی برای دانش‌آموزان میان‌پایه یعنی پایه‌های دوم تا ششم ابتدایی، هشتم و نهم و یازدهم و دوازدهم تا سی یکم خردادماه ادامه دارد.
وی ادامه داد: ثبت‌نام پایه‌های ورودی اول دبستان، هفتم و دهم نیز ازدهم تیرماه آغاز و تا نهم شهریور ادامه خواهد داشت.
وی با بیان اینکه امکان ثبت کتاب های درسی به صورت انفرادی امکان پذیر است، افزود: انتظار می‌رود مدیران مدارس استان در اسرع وقت به منظور ثبت‌نام دانش‌آموزان میان‌پایه به‌صورت گروهی اقدام کنند.
رئیس اداره امور رفاهی و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: ثبت سفارش و توزیع تمام کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به نشانی my.gov.ir یا پنجره پیشخوان خدمات الکترونیک آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir یا سامانه ثبت سفارش و توزیع مواد آموزشی به نشانی www.irtextbook.ir و www.irtextbook.com است .
وی با اشاره به اینکه هم اکنون حدود چهار میلیون جلد کتاب به انبار استان اصفهان وارد شده است، گفت: این کتاب‌ها آماده تحویل به مناطق و نواحی استان است .
رئیس اداره امور رفاهی و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، زمان تحویل کتاب ها از ناحیه و منطقه به مدرسه را دهم شهریور و توزیع آن به دانش آموزان را از بیست وششم شهریورماه اعلام کرد.
وی ادامه داد: ثبت‌نام در سامانه یکپارچه آموزش و پرورش (سیدا) لازمه ثبت‌نام در سامانه ثبت سفارش کتاب‌های درسی برای پایه های ورودی است.

دیگر خبرها

  • چرا اردستان معاونت آموزشی و پرورشی ندارد؟
  • پیش بینی ۵۲ میلیارد اعتبار در حوزه عمرانی آموزش و پرورش رزن
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد
  • از متن تا حاشیه تغییر کتب درسی
  • آغاز ثبت‌نام اینترنتی کتب درسی دانش‌آموزان
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • گلایه داوطلبان از عدم فعالسازی گزینه ثبت نام آزمون ترمیم معدل در سایت مای مدیو
  • جذب ۳ هزار نیروی دبیری در خراسان رضوی در سال جاری
  • راه اندازی نخستین درمانگاه تخصصی بچه های اوتیسم تا مهرماه