Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/همدان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان گفت: امارات در خلأ حضور آمریکا در خاورمیانه سعی دارد، اسرائیل را وارد میدان کند و در مهار کردن ایران و ایران هراسی گامی بردارد.

دکتر مرتضی قائمی سه شنبه یکم مهرماه در تجمع دانشجویان انقلابی در قبال سلسله مباحث کشتار مردم کشمیر و نیجریه در روز عاشورا و عادی سازی ننگین روابط رژیم صهیونیستی با امارات و بحرین در جوار مزار شهدای گمنام دانشگاه بوعلی سینا، اظهار کرد: هنر، رسانه، ادبیات و سینما همه باید برای نسل جدید از انقلاب برای شناساندن ارزش های دفاع مقدس به کار گرفته و از این دستاورد مقدس حفاظت و پاسداری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با توجه به مسائل اخیر خاورمیانه بیان کرد: گفتمان ها در دنیا در تعارض و اصطکاک با هم شکل می گیرند و تثبیت می شوند و حاکمیت خود را اعلام می کنند به طوریکه گفتمان های موجود در دنیا بسیار قوی تر از گذشته با ابزارهای پیشرفته تر و متنوع تر تلاش دارند ارزش های خود را حفظ کنند و ارزش های گفتمان های نوپدید را منکوب سازند که جریانات کشمیر و نیجریه همه در همین راستا هستند.

قائمی افزود: انقلاب اسلامی ایران با گفتمان مشخص دارای مبانی خاص اعتقادی، هویتی و ملی است و این گفتمان در دنیا کماکان تثبیت شده و باورهای خود را به سمت دنیا صادر می کند و صدور این سبک از زندگی با مبانی اعتقادی مستلزم فداکاری و هزینه است که انقلاب تاکنون صدها هزار شهید، مجروح، آزاده، ایثارگر و جانباز برای حفاظت از این گفتمان تقدیم کرده است بنابراین این گفتمان نه تنها در سطح بین الملل، منطقه ای و ملی بلکه در سطح فردی نیز نیاز به حراست دارد، این گفتمان دارای اصول مشخص و عزت محور است.

رئیس دانشگاه آزاد همدان در بخش دیگری با توجه به شرایط در این نسل و دوره اظهار کرد: امانتداران انقلاب اسلامی همه متعهد به استفاده از ظرفیت های موجود خواه علمی، فناوری، سیاسی، تکنولوژی و نظامی هستند.

وی در رابطه با بحث اخیر روابط رژیم صهیونیستی با امارات و تلاش ارتباط بیشتر با کشورهای خلیج فارس مطرح کرد: گفتمان غربی و در ذیل آن عربی و عبری به دنبال تثبیت خود هستند.

قائمی در ادامه گفت: با توجه به انتخابات اخیر آمریکا ترامپ در تلاش است تا اعتماد ملی خود را مجدداً به دست آورد و در بُعد دیگر قضیه نتانیاهو نیز با توجه به فساد ملی و اعتراضاتی که علیه خود مشاهده می کند، نیاز به جذب آراء دارد و در بُعد دیگر ایران است که گفتمان اسلامی آن با قوت و شدت در حال انتشار بوده و منطقه را درنوردیده است به طوریکه این گفتمان در نیجریه و حتی آمریکای جنوبی و هند روز به روز مقتدرتر عمل می کند و آسیب پذیری آن به حداقل رسیده و غرب در راستای مهار کردن این گفتمان از هیچ کاری دریغ نمی کند.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه امارات در جریان قطر و لیبی و محاصره آن چیزی به دست نیاورد و جایگاه منطقه ای آن در تزلزل قرار دارد به خیال خود سعی دارد با زیرسایه قرار گرفتن کشورهای دیگر در این راستا برای تثبیت خود گامی بردارد، در واقع امارات در خلأ حضور آمریکا در خاورمیانه سعی دارد، اسرائیل را وارد میدان کند و در مهار کردن ایران و ایران هراسی گامی بردارد.

رئیس دانشگاه آزاد همدان معتقد است: آنچه مسلمانان را به بدبختی کشانده اعتماد به آمریکا است به طوریکه هیچ خیر و برکتی در دنیا از اعتماد به آمریکا مشاهده نمی کنیم اما با این حال بعضی از روشنفکران در خاورمیانه اعتماد به غرب را لحاظ کرده اند.

به گزارش ایسنا، در پایان جمور، نماینده مطالبه گری بسیج دانشگاه بوعلی به ایراد بیانه ای بدین شرح پرداخت: توهین‌های رذیلانه و مکرر مجله موهن «شارلی ابدو» در فرانسه به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص) در واقع یک جریان خاص است که پرده از نیات اسلام ستیزان صهیونیستی و سردمداران آن بر می دارد، این عمل مشمئزکننده و خیانتکارانه در حالی صورت می گیرد که ناکارآمدی همه مکاتب پرزرق‌ و برق غربی(لیبرالیسم) را به نمایش گذاشته و ترس آنها از اسلام ناب محمدی و بازگشت انسان به وحی منطبق بر فطرت را عیان می کند.

این پرده دری و توهین به دین مبین اسلام و خاتم انبیاء، در حالی صورت می گیرد که این دین الهی، دین آزادی و معنویت انسان و قرآن، کتاب رحمت و حکمت و عدالت است و وظیفه همه آزادیخواهان جهان و همه ادیان ابراهیمی است که در کنار بیش از یک و نیم میلیارد مسلمان جهان با سیاست های پلید اسلام‌ستیزی با این شیوه‌های رقت بار که با بازیچه قرار دادن آزادی بیان توسط سفاکان روزگار صورت می گیرد مقابله کنند.

ما دانشجویان چاپ مجدد کاریکاتور موهن و هتک حرمت به ساحت قدسی حضرت محمد (ص) را شدیداً محکوم می‌کنیم و دولت فرانسه را مسئول آن دانسته و مستوجب عقوبت معرفی می کنیم.

آری، تمدن غرب، فقط پوستینی از کلمات آزاد و متمدن دارد و باطنش غرق در تعصب و توحش فکری و عملی است اما این فرهنگ تا کی می تواند به این توحش فکری ادامه دهد؟ روزی همه جهان، حقیقت و راستی اسلام و دعوت آخرین پیامبر را یکپارچه میفهمد و فحاشی و هتاکی منقرض خواهد شد. 

پس از قبول ذلت توسط دولت دست نشانده و مرعوب امارات، اینک پذیرش ذلت سازش توسط دولت سرسپرده و دیکتاتور بحرین سلسله ای زنجیروار از اقدامات تحریک‌آمیز برای به انحراف کشیدن افکار و اذهان عمومی جهان از مسئله اول جهان اسلام و عادی‌سازی روابط با رژیم کودک‌کش و اشغالگر صهیونیستی خیانتی آشکار است که هرگز از عزم و مقاومت ملت‌های جهان اسلام نخواهد کاست و به زودی شاهد آزادی سرزمین‌های اشغالی و قدس به دست جوانان و رزمندگان فلسطین خواهیم بود.

پیوستن بحرین به قطار عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی نتیجه سرسپردگی یک رژیم وابسته است که تحت تعلیمات آمریکایی و اسرائیلی به حیات ظلم ستیزانه علیه ملت خود می‌پردازد.

گره خوردن سرنوشت آل خلیفه به سرنوشت رژیم صهیونیستی، یک پایان پیش‌بینی شده شوم برای آنهایی است که به دنبال جدایی از ملت‌ها و خوش‌خدمتی به استعمارگران و توطئه‌گران علیه امت عربی و اسلامی هستند.

و اما تمام جهانیان بدانند که ما دانشجویان مکتب سلیمانی با تمام وجود عزم خود را جذب کرده تا در راه انقلاب قدم برداریم و این اقدام ما را برای انتقام سخت از آمریکائیان استوارتر و سرعت خروج آنها را از منطقه بیشتر خواهد کرد

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی دانشگاه بوعلی سینا دانشگاه آزاد اسلامي شهدای گمنام استانی سیاسی رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۳۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ان‌بی‌سی: دولت آمریکا با آتش‌بس غزه در پی مهار اعتراض‌های دانشجویی است

به گزارش قدس آنلاین، ان بی سی نوشت که کاخ سفید ماه‌هاست که به دنبال توافق آتش‌بس برای آزادی اسیران دربند حماس است، اما دور کنونی مذاکرات در یک برهه حساس جنگی و انتخاباتی انجام می‌شود.

مقام های آمریکایی پیش نویس توافق فعلی را آخرین و بهترین نسخه می ‌دانند، چرا که به عقیده آنها اسرائیلی‌ها در این دور از مذاکرات با شروط کلیدی موافقت کرده‌ و در مورد آنها سازش کرده‌اند.

یکی از مقام های آمریکایی در این خصوص گفت: "رئیس جمهوری بدان روی بسیار نگران میزان حساسیت برهه کنونی است که دیگر برگی برای بازی برایش باقی نمانده است.

به نوشته ان بی سی، در ماه‌های اخیر مذاکرات بر سر توافقی که شامل آتش‌ بس موقت و آزادی برخی از اسیران می‌شود به مرحله حساسی رسیده و سپس فروپاشیده است. اما به گفته مقام ها، اکنون که اسرائیل مصر است به‌رغم مخالفت‌ های آمریکا، حمله نظامی به شهر رفح را انجام دهد، شکست مذاکرات آتش‌ بس فرصتی برای احیای آن‌ باقی نمی گذارد. به گفته این مقام ها، این بار شکست در حصول توافق می تواند به تشدید جنگ و تهدید بیشتر جان اسیران منجر شود.

این بزنگاه تاریخی با اعتراض های فزاینده دانشگاهی و تهدید به تظاهرات در برنامه های انتخاباتی بایدن و سایر مقام های ارشد دولت در تابستان پیش رو همزمان شده است. برخی از مقام های دولتی به طور خصوصی گفته اند که یکی از مزیت های مهم در گشایش دیپلماتیک جنگ غزه می تواند تأثیر آن بر این اعتراضاتی باشد که در برخی از موارد به خشونت کشیده شده است.

برخی از مقام های آمریکایی نسبت به دستیابی به توافق آتش بس ابراز خوش بینی کرده و گفته اند که هدف آمریکا آن است که آتش بس موقت طولانی تر شده و راه را برای پایان جنگ هموار کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • ان‌بی‌سی: دولت آمریکا با آتش‌بس غزه در پی مهار اعتراض‌های دانشجویی است
  • گفتمان انقلاب و ولایت در سراسر جهان تاثیرات گسترده داشته است
  • اقدامات خشن دولت آمریکا برای خفه کردن گفتمان آکادمیک در مورد حقوق بشر است
  • نقش جاده ابریشم ترکیه در معادلات خاورمیانه/ اردوغان پروژه آمریکا را دور زد؟
  • تثبیت قیمت نفت در پی مذاکرات آتش‌بس در خاورمیانه
  • کشور‌های آفریقایی و خاورمیانه ذخایر طلا را از اقتصاد آمریکا خارج می‌کنند
  • گفتگوی وزرای خارجه آمریکا و ترکیه درباره آتش‌بس غزه
  • مهار تمساح عظیم الجثه با دست در خیابان شلوغ | ویدئو
  • فرزاد مجیدی: فرهاد جذاب‌ترین گزینه ایران و امارات است
  • رونمایی از نام جدید مورایس پس از مسلمان شدن | هدیه سپاهانی را ببینید