Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهروندان ازبکستان که طبق قوانین قبل از استقلال این کشور نمی‌توانستند مالک زمین باشند، از اول سال ۲۰۲۱ می‌توانند با پرداخت وجهی به دولت، مالک زمین‌های غیرکشاورزی شوند. به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، خبرگزاری ازبکستان "اوزا" با اعلام این مطلب افزود: شهروندان ازبک که از زمان استقلال از اتحاد جماهیر شوروی (سابق) در مالکیت اراضی تابع قوانین آن اتحادیه بودند، از اول ژانویه سال میلادی آتی (۱۲ دی ماه امسال) می‌توانند داوطلبانه با پرداخت وجهی به دولت، مالک زمین‌های غیرکشاورزی که پیشتر از دولت اجاره کرده بودند، شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این گزارش حاکی است که مجلس سنای ازبکستان در سوم ماه مه سال ۲۰۱۹ لایحه‌ای را در مورد خصوصی سازی اراضی غیرکشاورزی این کشور تصویب کرد که براساس آن کلیه زمین‌های غیرکشاورزی از اول ژانویه سال ۲۰۲۰ (۱۲ دی ماه ۱۳۹۸) در قبال پرداخت وجه آن به دولت خصوصی می‌شوند. اما چون در اجرای آن قانون در اول سال میلادی جاری موانعی وجود داشت، اجرای این قانون از اول سال میلادی آتی لازم الاجرا خواهد بود.

بر اساس این قانون، شهروندان ازبکستان می‌توانند به صورت داوطلبانه نسبت به خصوصی سازی زمین‌های غیرکشاورزی خود با پرداخت وجه آن به دولت اقدام کنند.

البته در آن مصوبه تصریح شده است که قانون جدید شامل زمین‌های قابل کشت و نیز اشخاص حقیقی و حقوقی خارجی نمی‌شود.

مالکیت اراضی کشاورزی و غیرکشاورزی ازبکستان که تا سال ۱۹۹۱ جزو جمهوری‌های شوروی سابق بود، به دولت تعلق داشت و نه تنها اتباع بیگانه بلکه حتی شهروندان این کشور نیز حق تملک این اراضی را نداشتند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ازبک ها مالکیت زمین استقلال ازبکستان مالک زمین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۳۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صعود تایلند به فینال جام ملت‌ها؛ افغانستان در آستانه تاریخ‌سازی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ تیم ملی تایلند از ساعت 14:30 امروز (جمعه - به وقت ایران) در مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های فوتسال آسیا 2024، در سالن هوامارک ایندور بانکوک به مصاف تاجیکستان رفت که در پایان وقت‌های عادی و اضافه دو تیم به تساوی 3 - 3 رضایت دادند، اما در ضیافت پنالتی‌ها میزبان مسابقات با نتیجه 6 بر 5 پیروز شد و به فینال راه یافت. این تیم از ساعت 14:30 روز یکشنبه 9 اردیبهشت (به وقت ایران)، مقابل برنده دیدار ایران - ازبکستان صف‌آرایی می‌کند. بازنده بازی ایران و ازبکستان نیز از ساعت 11:30 همان روز، در مسابقه رده‌بندی برابر تاجیکستان به میدان می‌رود.

با توجه به صعود چهار تیم ایران، ازبکستان، تایلند و تاجیکستان به جام جهانی فوتسال، مرحله پلی‌آف برای تعیین سهمیه پنجم قاره آسیا برای صعود به جام جهانی در جریان است. شاگردان مجید مرتضایی در تیم ملی افغانستان با نتیجه 5 بر 3 از سد عراق گذشتند و قرقیزستان با نتیجه 3 بر 2 مقابل ویتنام پیروز شد.

افغانستان و قرقیزستان از ساعت 8:30 روز 9 اردیبهشت برای کسب پنجمین سهمیه آسیا در جام جهانی با هم روبرو می‌شوند.

258 258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899867

دیگر خبرها

  • پانزدهمین صعود ایران به فینال فوتسال آسیا با حذف ازبک‌های سمج / تایلندِ میزبان؛ آخرین مانع فتح جام سیزدهم
  • پانزدهمین صعود ایران به فینال فوتسال آسیا با حذف ازبک‌های سمج / تایلند میزبان آخرین مانع تا فتح جام سیزدهم
  • صعود تایلند به فینال جام ملت‌ها؛ افغانستان در آستانه تاریخ‌سازی
  • سند ۱۷۱ هکتار از اراضی ملی پردیس صادر شد
  • اولین واریزی مالک جدید به بازیکنان پرسپولیس
  • المپیک شگفتی‌ها
  • ازبکستان ۲ - ۱ ویتنام/ ازبک‌ها حریف ایران شدند
  • اولین معامله مالکین جدید سرخابی‌ها/ تسویه بدهی میلیاردی استقلال با مالک پرسپولیس!
  • عراق، قرقیز و افغانستان در انتظار برد ازبک‌ها
  • تکلیف سهمیه جام‌جهانی در صورت صعود ازبک/ احتمال برگزاری دو فینال