Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک مسئول برجسته دولت سودان با اشاره به اینکه عادی‌سازی روابط بین خارطوم و تل‌آویو تقریبا قطعی است، گفت که اقدامات مربوط به این امر در حال حاضر به این دلیل شتاب گرفته تا مفید واقع شود.

«حیدر الصافی» عضو شورای مرکزی ائتلاف «احزاب آزادی و تغییر» و از رهبران حزب الجمهوری گفت که هدف از مذاکرات بین مسئولان سودانی، آمریکایی‌ و اماراتی در ابوظبی این است که سودان را در برابر عمل انجام شده قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هیأت سودانی به ریاست «عبدالفتاح البرهان» رئیس شورای حاکمیتی سودان به همراه «نصرالدین عبدالبارئ» وزیر دادگستری و «علی بخیت» مدیر دفتر «عبدالله حمدوک» نخست‌وزیر سودان از روز یکشنبه وارد ابوظبی شده است تا با مسئولان آمریکایی و اماراتی درباره عادی‌سازی روابط بین خارطوم و تل‌آویو گفت‌وگو کند.

در همین ارتباط شبکه الجزیره به نقل از برخی منابع موثق گزارش کرد که «صلاح قوش» رئیس سابق دستگاه اطلاعات سودان به همراه «عباس کامل» رئیس دستگاه اطلاعات مصر دوشنبه شب(دیشب) وارد ابوظبی شده‌اند.

یک مسئول عالی‌رتبه دولت سودان نیز در این باره گفت که اگر این کشور عادی‌سازی روابط با تل‌آویو را به تأخیر بیاندازد، ممکن است این کار بی‌فایده و بی‌ارزش شود.

او افزود که اسرائیل اکنون از احتمال عادی‌سازی روابط شش کشور سخن می‌گوید و چنانچه عربستان سعودی روابط خود با این رژیم را عادی‌ کند در آن صورت سودان منزوی می‌شود و عادی‌سازی روابط با تل‌آویو بدون دستآورد خواهد شد لذا بایستی این تصمیم در زمان مناسب اتخاذ شود و سودان جزء کشورهای آغازگر عادی‌سازی روابط باشد.

مسئول سودانی درباره گزارش‌های مربوط به حمایت اقتصادی از سودان به مبلغ ۳.۲ میلیارد دلار و اینکه البرهان مبلغ ۱۰ میلیارد دلار را درخواست کرده است، می‌گوید که سخن درباره تأمین نیازهایی است که دولت انتقالی در زمان روی کار آمدن آن را تعیین کرده بود و مبلغ آن هشت میلیارد دلار است.

الصافی همچنین گفت که موضوع عادی‌سازی روابط با تل‌آویو در داخل ائتلاف حاکم (احزاب آزادی و تغییر) نیز با اختلافاتی مواجه است اما به طور کلی این ائتلاف خواهان مذاکره مستقیم و بدون واسطه با تل‌آویو است؛ ما می‌خواهیم صدای امارات شنیده نشود بلکه صدای سودان شنیده شود.

او پیش‌بینی کرد که مسئولان سودانی در دیدار با سرتیپ «میگل کوریا» مدیر امور خلیج‌فارس در شورای امنیت ملی أمریکا و «طحنون بن زاید» مشاور امنیت ملی امارات درباره رفع تحریم‌های سودان و حمایت اقتصادی از آن در ازای عادی‌سازی روابط با تل‌آویو گفت‌وگو کند.

از سوی دیگر «محمد الهادی» از رهبران حزب «الوطنی الاتحادی» و ائتلاف «آزادی و تغییر» گفت که البرهان در سفر به امارات اگر به دستآوردهایی مانند حذف نام سودان از فهرست کشورهای حامی تروریسم و بسته حمایت اقتصادی دست یابد، افکار عمومی سودان نیز از عادی‌سازی روابط با تل‌آویو به ویژه در شرایط بد اقتصادی کنونی استقبال خواهد کرد.

بنابر گزارش شبکه الجزیره، دولت سودانی دستوراتی به وزرای خود مبنی بر عدم اظهارنظر رسانه‌ای درباره سفر البرهان به امارات و عادی‌سازی روابط با تل‌آویو صادر کرده است.

311311

کد خبر 1435335

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: سودان رژیم صهیونیستی اسرائیل عادی سازی روابط با تل آویو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۴۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام‌های حزب‌الله به تل‌آویو با سرنگونی ۵ پهپاد رژیم صهیونیستی

شبکه المیادین در گزارشی با عنوان «سرنگونی پهپاد‌های اسرائیلی به دست حزب الله؛ پیام‌ها و مفاهیم» گفت: مقاومت اسلامی لبنان موفق به ساقط کردن ۵ پهپاد از ابتدای جنگ شده است که این، پیام‌هایی طبق رفتار عملیاتی حزب الله دارد، اما این پیام‌ها چیست؟

«هانی الدالی» کارشناس مسائل مقاومت فلسطین گفتگو با این شبکه به تشریح این پیام‌ها و پیامد‌های سرنگونی پهپاد‌ها برای ارتش اشغالگر پرداخت و گفت: حزب الله دامنه عملیات خود را در چارچوب نبرد چالشی و ارسال پیام‌های نظامی به دشمن گسترش می‌دهد که این بر عرصه سیاسی و واقعیت میدانی تاثیرگذار است.

وی تاکید کرد: اقدامات نظامی حزب الله در راستای اظهار برتری در برابر ارتش اشغالگر است و حزب الله در راستای بهبود وضعیت و آزمودن توان دفاعی خود در زمین و آسمان حرکت می‌کند.

الدالی درباره پیام‌ها و مفاهیم سرنگونی پهپاد‌ها به دست حزب الله تصریح کرد: شواهد بیانگر این است که حزب الله سامانه هشداردهنده پیشرفته‌ای در اختیار دارد که آن را قادر می‌سازد تا اهداف هوایی متخاصم را شناسایی کند. این سامانه به مقاومت لبنان امکان می‌دهد تا موقعیت هوایی را به شکل پیشرفته ارزیابی و ترسیم کند. سامانه‌های دفاعی پیشرفته‌ای که حزب الله در اختیار دارد آن را قادر می‌سازد که این نوع پهپاد‌ها به ویژه «هرمس ۹۰۰» بسیار پیشرفته و گرانقیمت را که اشغالگران آن را «ستاره پیشگام» می‌نامند، سرنگون کند.

الدالی افزود: این همچنین سبب محرومیت اشغالگران از برتری هوایی و اطلاعاتی در آسمان و صحنه عملیاتی می‌شود و قدرت جمع آوری اطلاعات از فرماندهان و نیرو‌های مقاومت و امکانات آنها را از کار می‌اندازد.

وی تاکید کرد: علاوه بر این، تاثیر روحی بر دشمن صهیونیست و جبهه داخلی آنها دارد و در مقابل، روحیه مقاومت لبنان و حامیان آن را بالا می‌برد.

مقاومت اسلامی لبنان یکشنبه شب یک پهپاد اسرائیلی از نوع هرمز ۴۵۰ را بر فراز جنوب لبنان سرنگون کرد.

«عمیر بوحبوط» تحلیلگر نظامی رسانه صهیونیستی «واللا» با اشاره به سرنگونی پهپاد این رژیم به دست حزب الله لبنان و ضربات مهلک حزب الله در منطقه عرب العرامشه در شمال فلسطین اشغالی به اشغالگران گفته بود: حزب الله ضربه مهلکی به اسرائیل وارد کرده است.

وی درباره از دست رفتن برتری هوایی در لبنان هشدار داده و آن را عاملی برای کاهش توان جمع آوری این رژیم دانسته و اذعان کرده بود: ما با مشکل بزرگی روبرو هستیم.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • «طوفان الاقصی» توطئه عادی سازی روابط با اسراییل را شکست داد
  • بحران ناتمام تل‌آویو
  • آمریکا: عادی‌سازی روابط مشروط به تغییر رفتار طالبان است
  • تظاهرات گسترده در تل‌آویو علیه دولت نتانیاهو
  • بلینکن بزودی در عربستان؛ تداوم تلاش آمریکا برای رویای عادی سازی روابط اسرائیل با ریاض
  • مهمترین دستاورد طوفان الاقصی توقف عادی سازی روابط کشور‌ها با اسرائیل است
  • تل آویو: گور‌های جمعی را ما ایجاد نکردیم!
  • توقف عادی سازی روابط کشور‌ها با اسرائیل، مهمترین دستاورد طوفان الاقصی
  • پیام حزب‌الله به تل‌آویو با سرنگونی ۵ پهپاد رژیم صهیونیستی
  • پیام‌های حزب‌الله به تل‌آویو با سرنگونی ۵ پهپاد رژیم صهیونیستی