Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-07@06:59:10 GMT

ویتامین E برای رشد مغز و اعصاب جنین ضروری است

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۸۵۱۰۶

ساعت24-محققان دانشگاه ایالت اورگان آمریکا دریافتند برای رشد مناسب مغز و سیستم عصبی در دوران جنینی، دسترسی به میزان کافی ویتامین ای ضروری است.

به گزارش روز سه‌شنبه پایگاه خبری ساینس، بر اساس این تحقیقات که با استفاده از جنین ماهی زبرا انجام گرفت، کمبود ویتامین E موجب اختلال در رشد فیزیکی مغز و سیستم عصبی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  ماهی زبرا در سطح مولکولی، ژنتیکی و سلولی شباهت قابل توجهی به انسان دارد و بسیاری از یافته‌های علمی که با استفاده از این نوع ماهی به دست می‌آید، در مورد انسان نیز مصداق دارد.

آسیب‌هایی که در سیستم عصبی جنین ماهی زبرا مشاهده شد، شباهت زیادی به آسیب‌های ناشی از کمبود فولیک اسید دارد. در ارگانیسم‌های سالم، سلول‌های ستیغ عصبی موجب شکل‌گیری استخوان‌های صورت و غضروف شده و اعصاب را در بدن شکل می‌دهند تا سیستم عصبی محیطی تکمیل شود. این سلول‌ها عملکردی مانند سلول‌های بنیادی دارند و برای رشد مغز و نخاع ضروری هستند و بخشی از سلول‌های تشکیل دهنده ۱۰ اندام دیگر از جمله قلب و کبد محسوب می‌شوند.
کمبود ویتامین E سلول‌های ستیغ عصبی را دچار مشکل می‌کند و در نتیجه به طور کلی رشد جنین با اختلال مواجه شده و در نهایت منجر به مرگ آن می‌شود.
بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا، حدود ۹۶ درصد زنان و ۹۰ درصد مردان، به اندازه کافی ویتامین E دریافت نمی‌کنند.
اسفناج، بادام، دانه آفتابگردان، میگو، روغن زیتون، ماهی، کلم بروکلی، کدو حلوایی، بادام زمینی، شلغم، چغندر و مارچوبه، مهمترین منابع ویتامین E هستند.
گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Scientific Reports منتشر شده است.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: سیستم عصبی ویتامین E

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۵۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۲ نوزاد غرب خراسان رضوی از سقط نجات یافتند

دکتر سیدمجید غضنفری گفت:‌ از ابتدای اجرای طرح نفس در سبزوار تا پایان فروردین امسال‌ ۱۳۴ مادر باردار مصمم به سقط در قالب این طرح شناسایی شدند که با مداخله صورت گرفته، برای ۹۵ نفر آنان پرونده تشکیل شده و با مشاوره، حمایت های مالی معیشتی و دریافت آموزش های لازم از سقط جنین منصرف شده و به بارداری خود ادامه دادند.

وی افزود:‌ از این رقم ۲۷ نفر زیر نظر مراکز بهداشتی و مرکز نفس، حمایت‌های بهداشتی، اقتصادی و مشاوره روانشناسی و خانواده رایگان دریافت کردند و با مشارکت خیران و شهروندان، یک سری جهیزیه کامل برای یک مادر باردار آماده و تحویل وی داده شد.

مدیر مرکز مردمی نفس با تاکید بر اینکه انجام سقط جنین عمدی، معادل ارتکاب قتل محسوب می شود و تبعات فردی و قانونی متعددی دارد،‌ گفت: بروز اختلالات روحی و روانی و نیز پیامدهای جسمی جبران ناپذیر از جمله تخریب رحم و عدم امکان بارداری مجدد از دیگر خطرات ناشی از سقط جنین است.

دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با ۴۵ مرکز خدمات جامع سلامت فعال، ۳۱ پایگاه شهری و یک پایگاه روستایی، ۱۹۵ خانه بهداشت و ۶ بیمارستان زیر پوشش به بیش از نیم میلیون نفر جمعیت شهرستان‌های جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد در غرب خراسان رضوی خدمات بهداشتی و درمانی می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • اهمیت مدیریت استرس در جهان امروز
  • حقایق مهم در مورد مصرف ویتامینها و مکمل ها که نمی دانید
  • این ویتامین‌ها را بخورید و لاغر بمانید
  • اوج سلامت مغز چه زمانی است؟
  • داروین نونیز اعصاب ندارد؛ مهاجم لیورپول به خودی هم رحم نکرد! / عکس
  • فروش بره تودلی در تهران قدیم و جنجال در مجلس شورای ملی
  • ۶۲ نوزاد غرب خراسان رضوی از سقط نجات یافتند
  • رابطه سلامت روده و سلامت مغز
  • جای خانواده‌های این جانبازان در بهشت است
  • جلوگیری از سقط عمد ۳ هزار مورد جنین سالم در کشور