Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@05:20:58 GMT

قرارگاه مرکزی محرومیت زدایی در البرز تشکیل شد

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۸۵۳۹۴

قرارگاه مرکزی محرومیت زدایی در البرز تشکیل شد

مسوول قرارگاه مرکزی محرومیت زدایی البرز عصر سه شنبه در نشستی با خبرنگاران با اشاره به اهداف راه اندازی این قرارگاه عنوان کرد: در خصوص محرومیت و نقاط محروم هنوز تعریف جامعی صورت نگرفته و از سوی دیگر مشکلات موجود  نشان دهنده این است که با وجود قرارگاه های مختلف در استان سیاست های محرومیت زدایی آنطور که باید جواب نداده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام محمد منتج اضافه کرد:همچنین بانک جامع اطلاعاتی در خصوص وضعیت موجود استان از نظر فقر، حاشیه نشینی، گروه های جهادی و دیگر موارد وجود ندارد که بتوان طبق این بانک برای هر نقطه و منطقه برنامه ریزی متناسب ارایه داد.

وی گفت: با همین هدف قرارگاه مرکزی محرومیت زدایی در استان راه اندازی تا توان سایر قرارگاه علاوه بر تشکیل بانک اطلاعاتی سنجیده و هر کدام در جای خودش به کار گرفته شود.

منتج ادامه داد: هدف بعدی این است که مسایل و مشکلات در استان ریشه یابی تا برای حل آنها به صورت اساسی برنامه ریزی داشته باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ظرفیت و محدودیت های استان عنوان کرد: البرز از نظر آماری دومین استان متراکم  و فرهیخته کشور است که اینها باید موجب شود تا خروجی خوبی داشته باشیم اما این قضیه برعکس شده و جمع تراکم و فرهیختگی امروز استان محرومیت است.

منتج گفت: طبق آماری که به صورت جسته و گریخته از سوی دستگاه های مختلف ارایه می شود از جمعیت بیش از سه میلیون نفری البرز حدود ٦٠٠تا ٨٠٠هزار نفر جمعیت محروم حاشیه نشین بوده و ٣١تا ٦١ نقطه محروم حاشیه نشین در این استان وجود دارد.

مسوول قرارگاه مرکزی محرومیت زدایی البرز با بیان اینکه این استان به عنوان یکی از قدیمی ترین حاشیه نشین های کشور   مطرح بوده اظهار داشت: واقعیت ها را در خصوص مشکلات البرز در بخش های مختلف نمی توان منکر شد.

منتج ادامه داد: یک سوم جمعیت البرز در فقر معیشتی به سر می برند، در اعتیاد طبق همان آمار جسته و گریخته جزپنج استان اول کشور هستیم، در طلاق،سرقت به خصوص سرقت خودرو و قتل و جنایت نیز در رده استان های اول کشور هستیم.

وی گفت: آمار در استان در خصوص این مشکلات و وضعیت فقر و حاشیه نشینی و همچنین توسعه آن با یکدیگر تطابق ندارند چرا که یک بانک اطلاعاتی شفاف، صادق و دقیقی در این خصوص وجود ندارد، به همین منظور برنامه ما این است تا به سرعت با دیگر قرارگاه های محرومیت زدایی در استان هماهنگ و نسبت به تشکیل این بانک اقدام تا در گام های بعدی بتوانیم طبق این بانک برنامه ریزی کنیم.

برچسب‌ها البرز محرومیت فقر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: البرز محرومیت فقر البرز محرومیت فقر اخبار کنکور قرارگاه مرکزی محرومیت زدایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۵۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک سرمایه افزایش سرمایه میدهد

بانک سرمایه با مجوز بانک مرکزی ج.ا.ا و از محل آورده نقدی سهامداران، سرمایه خود را از مبلغ 4.000 میلیارد ریال به 104.000 میلیارد ریال افزایش می دهد. ناطقان: به گزاش روابط عمومی بانک سرمایه، این بانک با اخذ مجوز بانک مرکزی ج.ا.ا سرمایه خود را از مبلغ 4.000میلیارد ریال به 104.000 میلیارد ریال معادل 2500درصد از محل آورده نقدی سهامداران افزایش می دهد.

شایان ذکر است این مرحله از افزایش سرمایه بانک سرمایه به ارزش 100 هزار میلیارد ریال و با هدف ورود نقدینگی و منابع مالی جدید، اصلاح ساختار مالی و افزایش کفایت سرمایه صورت می پذیرد و جایگاه این بانک را از نظر استانداردهای مالی به شدت تقویت می نماید.

دیگر خبرها

  • شورای امنیت درباره گور‌های دسته‌جمعی در غزه تشکیل جلسه می‌دهد
  • واکنش همتی به اعلام نرخ تورم نقطه به نقطه فروردین از سوی بانک مرکزی
  • آغاز ثبت ‌نام سربازان برای دریافت مشوق‌های مهارت‌آموزی از امروز
  • محرومیت زدایی از ماموریت‌های گروه‌های جهادی برای کمک به مردم
  • بانک سرمایه افزایش سرمایه میدهد
  • افتتاح ۲,۹۵۰ پروژه محرومیت‌زدایی در خراسان‌ رضوی
  • افتتاح ۶۰ پروژه عمرانی و محرومیت‌زدایی در خراسان جنوبی
  • اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی در مارگون و بهمئی
  • ۷۰ برنامه فرهنگی و محرومیت زدایی در هفته بسیج سازندگی
  • بهره برداری از طرح های محرومیت زدایی در دهدلی شهرستان اردل