Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-29@06:44:30 GMT

اجرای نمایش میدانی شهید حججی در میناب

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۸۶۱۲۴

اجرای نمایش میدانی شهید حججی در میناب

شهر هنرخیز میناب استان هرمزگان آنچنان فرهنگ عاشورا را در دل خود جای داده است که مردمانش شهید حججی را از یاران واقعی امام حسین(ع) می دانند و سر بریده او را رقیه(ع) وار در مقابل چشم خود گرفته و اشک می ریزند، آنها نیک می دانند که این سر فقط قسمتی از یک جسم خاکی نیست بلکه ایثار، ازخودگذشتگی، مقاومت و استواری را معنا می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از هرمز؛ در بیوگرافی شهید محسن حججی آمده متولد ۲۱/۴/۱۳۷۰ در نجف آباد است او یکی از شهدای مدافع حرم است که ۱۷/۵/۱۳۹۶ در عملیات گذرگاه مرزی الولید در منطقه مرزی بین سوریه و عراق توسط نیرو‌های داعش به اسارت در آمد و پس از دو روز به دست آنان به شهادت رسید اما گویا سال ها است که مردم هرمزگان این شهید را می شناسند، آنها با او بیگانه نیستند چرا که دو شهید از همان حرم را نیز تقدیم خدا کرده اند.

حججی اگرچه در اصفهان اما در دل مردم ایران و استان هرمزگان جای دارد، این شهید «همه جای ایران سرای من است» را به درستی معنا کرده است و حالا نام و یاد او در تمام شهرها و روستاها ماندگار است که میناب نیز از این قائده مستثنی نیست.

شهر هنرخیزمیناب آنچنان فرهنگ عاشورا را در دل خود جای داده است که شهید حججی را از یاران واقعی امام حسین(ع) می دانند و سر بریده او را رقیه(ع) وار در مقابل چشم خود گرفته و اشک می ریزند، آنها نیک می دانند که این سر فقط قسمتی از یک جسم خاکی نیست بلکه ایثار، ازخودگذشتگی، مقاومت و استواری را معنا می کند.

در همین رابطه برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهید محسن حججی و مراسم شهادت دختر سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) احمد رنجبرزاده کلیبی مدیر کانون فرهنگی هنری یاران مهدی(عج) در گفتگو با هرمز اظهار کرد: کانون فرهنگی هنری یاران مهدی(عج) با توجه به فرارسیدن هفته دفاع مقدس و در آستانه سالروز شهادت حضرت رقیه(س)، برنامه های متنوع فرهنگی، هنری و مذهبی را در دستور کار قرار داده است.

مدیر کانون فرهنگی هنری یاران مهدی(عج) افزود: این برنامه ها که از روز دوشنبه ۳۱ شهریور آغاز شده است به مدت چهار شب ادامه دارد که هر شب راس ساعت ۲۰ در پارک جدید شهرک المهدی(عج)شهرستان میناب برگزار می شود.

رنجبرزاده کلیبی ادامه داد: مداح این چهار شب حامد رکنی است، سرهنگ احمدی نیا فرمانده ناحیه سپاه میناب سخنران شب سوم و سرهنگ دهقانی از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس نیز سخنران شب چهارم است و نمایش میدانی شهید حججی و شهدای مدافع حرم در شب های سوم و چهارم اجرا می شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: شهید حججی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۶۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه «یه اردوی خاص» برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، همزمان با گرامیداشت هفته معلم، ویژه‌برنامه «یه اردوی خاص» با حضور نوجوانان و دانش‌آموزان تهرانی با میزبانی از معلمان مدارس پایتخت توسط سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از ۱۰ تا ۱۴ اردیبهشت برگزار می‌شود.

حمیدرضا خونویی، معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: اولین برنامه حلقه «بچه‌های فرهنگسرا» در سال ۱۴۰۳ در قالب برگزاری اردو برای معلمان و با هدف تکریم جایگاه معلمان به مناسبت هفته معلم برگزار می‌شود. روال همیشگی بر این بوده است که معلمان با هدف نشاط دانش آموزان اردو ترتیب ببینند ولی در برنامه «یه اردوی خاص» این روال تغییر کرده و معلمان میهمان دانش‌آموزان می‌شوند و حلقه بچه‌های فرهنگسرا از طراحی تا اجرای اردو را خودشان برعهده دارند.

وی ایجاد فضای با نشاط و تکریم جایگاه معلمان را از جمله اهداف این برنامه دانست و افزود: در این برنامه، نوجوانان پس از تشکیل تیم اجرایی و تعیین نقش برای اعضا، ضمن هماهنگی با فرهنگسرا، نسبت به دعوت از معلمان مدرسه خود یا مربیان آموزش فرهنگسرا برای شرکت در اردو اقدام می‌کنند.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری در خصوص چگونگی برگزاری این اردوها گفت: این اردوها به صورت نیم‌روزه برگزار می‌شود و شامل بخش‌های متنوع اردویی نظیر بازی‌های گروهی و …است و مکان برگزاری آنها بنا بر امکانات هر منطقه در فرهنگسراها و در بعضی دیگر از مناطق در خارج از محیط فرهنگسرا برگزار می‌شود.

خونویی در پایان ضمن دعوت از نوجوانان برای عضویت در حلقه «بچه‌های فرهنگسرا» گفت: نوجوانان علاقه‌مند برای شرکت در این برنامه و عضویت در حلقه «بچه‌های فرهنگسرا» می‌توانند به فرهنگسرای نزدیک محل سکونت خود و یا به درگاه رسمی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به نشانی farhangsara.ir مراجعه کنند.

کد خبر 6090944 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • برنامه «یه اردوی خاص» برگزار می‌شود
  • مهم‌ترین نکته جشنواره امام رضا(ع) امسال، حضور میدانی است/ جشنواره فیلم رضوان به برکت جشنواره امام رضا(ع) برگزار می‌شود
  • یکشنبه‌های الگونمایی؛ این هفته «ایران جوان بمان(جمعیت)»
  • اجرای بیش از ۴۰۰ برنامه فرهنگی در لرستان
  • نمایش محصولات فرهنگی کنگره ۳ هزار شهید سمنان در حضور رهبر انقلاب
  • تمام محصولات فرهنگی کنگره ۳ هزار شهید سمنان در حضور رهبر انقلاب به نمایش در می‌آید
  • بن استیلر به شبکه تهران می‌آید
  • گروه های جشنواره هنرهای نمایشی مازندران معرفی شدند
  • معرفی گروه‌های راه یافته به مرحله استانی جشنواره هنر‌های نمایشی
  • من خلبان نیستم رسکیومن ارتشم! از سرهنگ بازنشسته هوانیروز  ارتش تا عمو کاووس «نون خ»