Web Analytics Made Easy - Statcounter

به دنبال حمله رژیم بعث عراق به مرزهای جغرافیایی جمهوری اسلامی ایران، امام خمینی در دومین روز از این حمله آشکار( اول مهرماه سال ۵۹)، در پیامی که در هفت بند تنظیم شده بود، خطاب به ملت ایران نکات مهمی را بیان و دستورات لازم برای ایام جنگ را صادر فرمودند. متن پیام امام در ادامه آمده است:

"بسم الله الرحمن الرحیم ‌

‌     مطالب زیر ابلاغ می گردد:‌

‌     ۱ـ باید اطاعت از شورای فرماندهی بدون کوچکترین تخلف انجام گیرد، و متخلفین‌‎ ‎‌با سرعت و قاطعیت باید تعیین و مجازات شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

‌    ۲ـ باید اشخاص و مقامات غیر مسئول از دخالت در امر فرماندهی خودداری کنند و‎ ‎‌فرماندۀ کل قوا به نمایندگی اینجانب‌‎ و شورای فرماندهی، مسئول امور جنگی هستند.‌

    ‌۳ـ در شرایط فعلی اقدام دادگاههای ارتش در اموری که شورای فرماندهی صلاح‌‎ ‎‌نمی داند، بدون اطلاع اینجانب ممنوع اعلام می گردد.‌

‌    ۴ـ رادیو و تلویزیون موظفند اخباری را نقل کنند که صددرصد صحت آن ثابت‌‎ ‎‌می باشد و برای عدم اضطراب و تشویش اذهان، اخبار را از غیر منابع موثق نقل ننمایند.‌

‌    ۵ـ نیروهای انتظامی موظف هستند کسانی را که دست به شایعه سازی می زنند از هر‎ ‎‌قشر و گروهی که باشند، فوراً دستگیر و به دادگاههای انقلاب تسلیم و دادگاههای مذکور‎ ‎‌آنان را در حد ضد انقلابیون مجازات نمایند.‌

‌     مردم مبارز ایران موظف هستند شایعه سازان را به دادگاههای انقلاب معرفی و با‎ ‎‌نیروهای انتظامی همکاری نمایند.‌

‌    ۶ـ روزنامه ها در وضع فعلی موظفند از نشر مقالات و اخباری که قوای مسلح را ‎‌تضعیف می نماید جداً خودداری نمایند؛ که امروز تضعیف این قوا عقلاً و شرعاً حرام و‎ ‎‌کمک به ضد انقلاب است. من کراراً از نیروهای مسلح عزیز پشتیبانی نموده ام؛ و امروز‎ ‎‌که آنان در جبهۀ جنگ با صدام کافر هستند، تشکر می کنم و از زحمات آنان قدردانی‌‎ ‎‌می نمایم، و از خداوند متعال توفیق و پیروزی برای آنان طلب می نمایم.‌

‌     ۷ـ اکیداً همۀ قشرهای ملت و ارگانهای دولتی موظف شرعی هستند که دست‌‎ ‎‌از مخالفتهای جزئی که دارند، بردارند و با مخالفت خود کمک به دشمنان اسلام ننمایند.‌‎ ‎‌والسلام.‌

‌روح الله الموسوی الخمینی‌

17۲۷۲۱۵

کد خبر 1435171

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: امام خمینی ۴۰ سالگی دفاع مقدس دفاع مقدس جنگ تحمیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۷۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وحدت نیرو‌های انقلاب رمز عبور از تهدیدات است

محسن رضایی در آستانه برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در دیدار‌های جداگانه با داوری و روح الامینی، دبیر و معاون امور استان‌های شانا و دبیران جریانات سیاسی دیگر بر وحدت گروه‌های انقلابی تاکید کرد.

وی در دیدار با نادی، جراره و شورای مرکزی شریان، رائفی پور و سعید محمد و شورای مرکزی صبح ایران و احمد نادری و شورای مرکزی جماران گفت: باید از رویش‌های انقلاب استقبال و از هرنوع تفرقه جلوگیری کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر ضرورت حفظ وحدت در جبهه انقلاب، افزود: همبستگی و برادری از ارزش‌های اصیل انقلاب اسلامی است که امروز بیش از هر زمانی باید مورد توجه باشد و اکنون ملت و نظام، نیازمند صف فشرده نیرو‌های انقلاب و کارآمدی جبهه انقلاب است و راه آن قاعده‌محوری به جای شخص‌محوری است.

وی با یادآوری شرایط حساس کشور پس از طوفان الاقصی و عملیات «وعده صادق» اظهار کرد: موقعیت ایران در غرب آسیا بیش از گذشته تعیین‌کننده شده است، بنابراین فرصت‌ها و تهدیدات جدیدی درمقابل کشور قرار گرفته است. در چنین شرایطی وحدت نیرو‌های انقلاب و تلاش همگانی برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور رمز عبور از تهدیدات و بهره‌برداری از فرصت‌هاست. هر نوع تک‌روی و سهم‌خواهی آسیب بزرگی به نظام و مردم خواهد زد. امروز بشدت نیازمند عقلانیت جمعی اشخاص و جریانات سیاسی کشور هستیم.

رضایی با تاکید بر اهمیت مشارکت مردم در انتخابات گفت: انتخابات مجلس باوجود شرایط سخت اقتصادی با حضور مردم انجام شد که نشان داد تنها راه اصلاح کشور انتخابات و مردم‌سالاری است. حضور سلیقه‌های مختلف سیاسی، مشارکت مردم را جدی‌تر و بیشتر می‌کند.

وی گفت: رقابت باید برادرانه و به دور از منازعه باشد. انتقادات باید منصفانه و همراه با ضوابط اخلاقی صورت گیرد و فضا برای رویش‌های جدید مهیا باشد. تحمل سلیقه‌های سیاسی علامت بلوغ عقلانیت گروه‌های سیاسی است.

در این نشست‌های جداگانه نادی و جراره از شریان، احمد نادری از جماران، رائفی‌پور و سعید محمد از صبح ایران، با تشریح روند شکل‌گیری جریان‌ها و تشکل‌های خود، به بررسی اجمالی دور اول انتخابات و برخی گله‌مندی‌ها پرداختند و آمادگی خود برای گفتگو با سایر گروه‌های جبهه انقلاب را اعلام کردند.

محسن رضایی نیز در جلسه با داوری و روح الامینی، دبیر و معاون امور استان‌های شانا، بر وحدت همه گروه‌های جبهه انقلاب ازجمله شانا، پایداری، شریان، جماران، صبح ایران و تحول‌خواهان وسایر گروه‌ها تأکید کرد و اعضای شانا هم نظراتشان را بیان کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • سارق حرفه‌ای موبایل در بجنورد دستگیر شد
  • نجات راه‌سازی با اقدام به‌موقع دستگاه قضا
  • برگزاری تمرین پاسگاه فرماندهی مرکب صیاد ارتش و ۵ کشور
  • حمله موشکی حزب‌الله به مقر فرماندهی لشکر اسرائیل در جولان
  • عملیات «کرم ابوسالم» کدام فرماندهی ارتش رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد؟
  • مقر فرماندهی ارتش اسرائیل در کرم ابوسالم هدف قرار گرفت
  • ارتش ایران حمله به کدام بندر اسرائیل را تمرین کرد؟ پاسخ رسانه عربی
  • ارتش ایران هدف قرار دادن کدام بندر اسرائیل را تمرین کرد؟ پاسخ رسانه عربی
  • وحدت نیرو‌های انقلاب رمز عبور از تهدیدات است
  • تک‌روی و سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند