Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-01@22:00:34 GMT

امکان سفر تجار به چین فراهم شد

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۸۷۳۴۵

امکان سفر تجار به چین فراهم شد

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، از حدود ۹ ماه قبل و همزمان با شیوع ویروس کرونا در چین، رفت و آمد بسیاری از کشورها به این غول آسیایی متوقف شد و تجار ایرانی نیز از این قاعده مستثنی نبودند.

با این وجود آمارهایی که از تجارت ایران در ماه‌های گذشته منتشر شده، نشان می‌دهد که با وجود کرونا، چین همچنان به عنوان اصلی‌ترین شریک اقتصادی ایران فعالیت خود را ادامه داده وحدود یک چهارم از کل واردات و صادرات ایران از طریق این کشور انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چند ماه پس آغاز کرونا، چین تنها کشوری است که توانسته بخش قابل توجهی از موج شیوع این ویروس را کنترل کند و تحت تاثیر این اتفاق، سخت‌گیری‌های زیادی در مسیر ورود اتباع کشورها خارجی به کار بسته است. با این وجود بر اساس اطلاعات ارائه شده از سوی اتاق بازرگانی تهران، تجار ایرانی امکان سفر به چین را خواهند داشت، هرچند باید برخی اصول مانند قرنطینه دو هفته‌ای را رعایت کنند.

مسافرانی که با مجوز اقامت در شانگهای راهی این شهر در چین می‌شوند، باید یک هفته قرنطینه مرکزی و یک هفته قرنطینه در محل اقامت یا محل کار را بگذرانند. هم‌چنین آن دسته از مسافرانی که محل و مجوز اقامت آنان برای استان‌های جیانگسو، جه‌جیانگ و انهوی صادر شده است، ابتدا سه روز در شهر شانگهای به صورت مرکزی قرنطینه خواهند بود و پس از ان به صورت متمرکز به استان‌های مذکور منتقل و مابقی قرنطینه را در آن استان‌ها و به صورت مرکزی سپری خواهند کرد.  مسافران ورودی که محل اقامت آنان استان‌هایی غیر از شانگهای و سه استان ذکر شده باشد، به صورت مرکزی به مدت دو هفته در شهر شانگهای دوره قرنطینه را سپری می‌کنند.

پربیننده ترین چهار هزار تن طلا در اختیار معابد هند!/ فروش طلاهای اهدایی برای پرداخت مخارج ۶.۸میلیون دلاری پامپئو چین و روسیه را به تحریم‌ تهدید کرد واشنگتن: توافق اروپایی‌ها با آمریکا درباره خطر ایران برای منطقه جزییات تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران بیش از ۱۴درصد از نیروی کار کشورها تا پیش از سال۲۰۳۰ ناچار به ارتقاء یا تغییر شغل خواهند بود

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: شیوع ویروس کرونا اتاق بازرگانی چین اتاق بازرگانی شیوع ویروس کرونا کرونا ویروس اخبار کرونا قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۷۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تران آن هونگ رییس داوران جشنواره فیلم شانگهای ۲۰۲۴ شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، تران آن هونگ کارگردان و فیلمنامه‌نویس فرانسوی- ویتنامی به عنوان رییس هیات داوران جشنواره بین‌المللی فیلم شانگهای انتخاب شد.

این جشنواره در بیانیه‌ای گفت این نویسنده و فیلمنامه‌نویس در آثارش فرهنگ‌های شرقی و غربی را با حساسیت، ظرافت و سبکی رمانتیک با هم در آمیخته است.

فیلم‌های او عبارتند از «بوی پاپایای سبز» محصول ۱۹۹۲ برنده دوربین طلای کن ۱۹۹۳، «سایکلو» محصول ۱۹۹۵ با بازی تونی لیونگ چیو وای، «شعاع عمئی آفتاب» محصول ۲۰۰۰، فیلم مهیج انگلیسی زبان «من با باران می‌آیم» محصول ۲۰۰۹ با بازی جاش هارتنت، «جنگل نروژی» محصول ۲۰۱۰ که با اقتباس از رمان مشهور هاروکی موراکامی ساخته شد و جایزه فیپرشی جشنواره استانبول را کسب کرد، «ابدیت» محصول ۲۰۱۶ و جدیدترین فیلمش «طعم چیزها» یا «اشتیاق دودن بوفان» محصول ۲۰۲۳ با بازی ژولیت بینوش که سال پیش جایزه بهترین کارگردانی کن را برای او به ارمغان آورد ونماینده فرانسه در اسکار شد.

کسب عنوان رییس هیات داوران نشان دهنده بازگشت کارگردان به جشنواره شانگهای است که پیش از این در سال ۲۰۱۱ یکی از اعضای هیات داوران جشنواره شانگهای بود و شیر طلایی جشنواره فیلم ونیز را برای «سایکلو» در کارنامه دارد.

بیست و ششمین دوره جشنواره فیلم شانگهای از ۱۴ تا ۲۳ ژوئن (۲۵ خرداد تا ۳ تیر) برگزار می‌شود.

کد خبر 6092729

دیگر خبرها

  • ۱۰۰ قطعه جوجه شترمرغ به افغانستان صادر شد
  • فراهم شدن امکان نامنویسی غیرحضوری افراد تبعی بیمه‌شده و مستمری‌بگیر اصلی
  • حضور تجار در «ایران اکسپو»بهترین پاسخ به ناامن جلوه دادن کشوربود
  • امکان ذخیره‌سازی میلیو‌ن‌ها فیلم روی یک دیسک فراهم شد
  • رایزنی مقامات ایران و افغانستان بر افزایش روابط تجاری دو کشور
  • ۲ هزار قطعه ماهی زینتی از مرز مهران به عراق صادر شد
  • تران آن هونگ رییس داوران جشنواره فیلم شانگهای ۲۰۲۴ شد
  • بازدید هیات تجاری هرمزگان از بندر کانتینربری شانگهای چین
  • بازدید هیئت هرمزگانی از بندر کانتینربری شانگهای
  • ریسک‌های سیاسی بازرگانان پوشش داده می‌شود