Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-26@14:23:43 GMT

شاه اردن: صیانت از قدس شریف وظیفه همه ماست

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۸۷۵۷۳

شاه اردن: صیانت از قدس شریف وظیفه همه ماست

خبرگزاری فارس: «عبدالله دوم» شاه اردن امروز سه شنبه تنها راه پایان مناقشه فلسطین و رژیم صهیونیستی را ایجاد راه حل دو دولتی مطابق با قوانین بین المللی و قطعنامه‌های سازمان ملل دانست.

به گزارش پایگاه خبری «المملکه» اردن، شاه اردن طی نطقی مجازی در هفتاد و پنجمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل تاکید کرد: «دستیابی به راه حلی برای مناقشه فلسطین و اسرائیل جز از طریق تلاش برای حفظ قدس شریف به عنوان شهری که ما را گرد هم آورده و نمادی از صلح برای همه بشریت است، امکان پذیر نیست».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبدالله دوم گفت: «از آنجایی که قیمومیت مقدسات اسلامی و مسیحی قدس بر دوش من است، نسبت به آن احساس مسئولیت می‌کنم؛ اما صیانت از این شهر مقدس بر دوش همه ماست».

شاه اردن با بیان اینکه مناقشه فلسطین و اسرائیل از زمان تاسیس سازمان ملل وجود داشته و تا به امروز هم شدیدتر شده است، گفت: تنها راه پایان این مناقشه اساسی ایجاد راه حل دو دولتی مطابق با قوانین بین المللی و قطعنامه‌های سازمان ملل است.

عبدالله دوم که پدرش ملک حسین پیمان سازش اردن با رژیم صهیونیستی را در سال ۱۹۹۴ به امضا رسانده است، ادامه داد: «تنها راه برای دستیابی به صلح عادلانه و دائمی، تشکیل کشور مستقل فلسطین در مرزهای ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی است به گونه‌ای که فلسطینیان در امنیت و صلح در کنار اسرائیل زندگی کنند».

منبع: فردا

کلیدواژه: شاه اردن نشست مجمع عمومی سازمان ملل سازمان ملل شاه اردن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۷۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دفتر همکاری مشترک دانشگاه صنعتی شریف و اتکا افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه صنعتی شریف، صبح امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ جلسه‌ای با حضور دکتر فراهانی مدیر ارتباط با صنعت و معاونین تحقیقات سازمان اتکا در راستای تفاهم‌نامه منعقد شده میان دانشگاه صنعتی شریف و سازمان اتکا در محل سالن جلسات معاونت پژوهشی دانشگاه برگزار شد.

تفاهم‌نامه مذکور اسفند سال ۱۴۰۲ با هدف حل مسائل، رفع نیازها و کمک به هوشمندسازی سازمان اتکا منعقد شده بود.

در ابتدای جلسه توانمندی‌ها و ظرفیت‌های بخش‌های مختلف دانشگاه صنعتی شریف از قبیل پارک نوآوری و مجتمع فناوری متناسب با ماموریت و نیازمندی‌های سازمان اتکا معرفی شد.

سپس اقدامات انجام شده از زمان امضای تفاهم‌نامه همکاری در خصوص جلسات و بازدیدهای برگزار شده و نیازمندی‌ها و پیشنهادهای انجام پروژه تهیه شده مطرح شد.

در پایان دفتر همکاری مشترک دانشگاه صنعتی شریف و سازمان اتکا در محل مجتمع فناوری استاد رضا روستا آزاد افتتاح شد.

کد خبر 6087739

دیگر خبرها

  • نوه نلسون ماندلا: اراده فلسطینی‌ها الهام بخش ماست
  • تاکنون ۱۰۰ هزار جلد مصحف شریف در طرح ملی نورباران جمع آوری شده است
  • قرآن همه چیز ماست
  • این کشور هم فلسطین را به رسمیت شناخت
  • حمایت مردم اردن از فلسطین
  • رویکرد اردن نسبت به مساله فلسطین
  • رویکرد اردن به مساله فلسطین/ از همدلی مردم تا هم‌سویی دولت با غرب
  • دفتر همکاری مشترک دانشگاه صنعتی شریف و اتکا افتتاح شد
  • چرا اردنِ «هاشمی» مخالف تسلیح کرانه باختری است؟
  • تظاهرات مردم اردن در اطراف سفارت رژیم صهیونیستی+ فیلم