Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان-رییس مجلس شورای اسلامی با حضور در ویژه برنامه تلویزیونی «روایت حبیب» که به مناسبت هفته دفاع مقدس و بررسی زندگی و زمانه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی تهیه شده است، گفت: اولین بار حاج قاسم سلیمانی را در فتح المبین دیدم و از عملیات بیت المقدس بود که با وی آشنا شدیم. بعد از دوران دفاع مقدس هم ارتباط تنگاتنگی داشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری میزان - محمدباقر قالیباف با حضور در ویژه برنامه تلویزیونی «روایت حبیب» که به مناسبت هفته دفاع مقدس و بررسی زندگی و زمانه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی تهیه شده است، گفت: همه ما و ملت ما چه آنهایی که بعد از دفاع مقدس و چه بعد از دفاع مقدس به دنیا آمدند، همه مدیون شهدا،رزمندگان و آزادگان هستیم.

وی با اشاره به فرآیند آشنایی خود با حاج قاسم سلیمانی افزود: ما هیچ کدام همدیگر را از قبل نمی شناختیم، حتی برخی از دوستانمان که در  خراسان بودند و با آنها هم رزم بودیم اولین بارحاج قاسم سلیمانی را در فتح المبین دیدم و از عملیات بیت المقدس بود که با وی آشنا شدیم. بعد از دوران دفاع مقدس هم ارتباط تنگاتنگ داشتیم.

وی تاکید کرد: بعد از دوران دفاع مقدس هم با توجه به اینکه ما فاصله جغرافیای باهم داشتیم و بنده در تهران مشغول بودم و وی در کرمان مانده بود، اما ارتباطات بسیار تنگاتنگ برقرار بود. با این حال ارتباط بنده با حاج قاسم در جبهه شکل گرفت.   قالیباف در ادامه با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی بیان داشت: در دوران دفاع مقدس به واقع شایسته پروری، شایسته گزینی و شایسته سالاری رخ می‌داد مواردی که متاسفانه امروز در سیستم‌های مدیریتی  یا نیست یا ناقص و ضعیف است.   وی با بیان اینکه دفاع مقدس میدان عمل بود بیان داشت: به این دلیل دفاع مقدس میدان عمل بود که افراد در میدان عمل انتخاب می‌شدند و  فرمانده گروهان‌ها در عملیات‌ها و پشت خاکریز‌ها شناخته می‌شدند لذا در جبهه فرهنگ «بیا و برو » متفاوت با بقیه دنیا بود.   رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در زمان جنگ و صبح عملیات‌ها همه بچه‌های رزمنده به همراه فرمانده لشکر پشت خاکریزهای خود بودند لذا آنجا بود که افراد شناخته می‌شدند بدون شک شهید سلیمانی هم در آنجا و در عملیات فتح المبین بروز و ظهور پیدا کرد و در ادامه لشکر ثارالله شکل گرفت و در حقیقت نیروهای جنوب شرق کشور از استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان آمدند و در لشکر ثارالله جمع شدند.   قالیباف تصریح کرد: بنابراین ما اگر بخواهیم از ۵ الی ۶ لشکر موثر در در دفاع مقدس نام ببریم قطعا یکی از آن‌ لشکرها،لشکر ثارالله است و اگر بخواهیم از یکی از فرماندهان سرشناس دوران دفاع مقدس نام ببریم حتماً شهید سلیمانی یکی از آنهاست .   وی با بیان اینکه شخصیت حاج قاسم سلیمانی در دوران دفاع مقدس شکل گرفت بیان داشت: البته ما نمی‌خواهیم بگوییم که همه‌ی آن ویژگی‌ها در دوران دفاع مقدس بود یعنی حاج قاسمی که در ۶۳ سالگی به شهادت رسید با حاج قاسمی که در سن ۲۵ سالگی در جنگ بود مراحلی را پشت سر گذاشت.   وی اظهار داشت: حدود یک دهه نیز شخصیت حاج قاسم سلیمانی در شرق کشور و مجاهدت‌هایی که در این بخش انجام داد شکل گرفت و ایشان بیش از دو دهه هم فرمانده نیروی قدس بود و رشادت‌هایی هم در این عرصه از خود به جا گذاشت.   رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس همه فرماندهان و رزمندگان به سنت‌های الهی باور و ایمان کامل داشتند،گفت: در واقع در دوران جنگ برای رزمندگان و فرماندهان اهمیتی نداشت که دشمنان، صدام و منافقین چقدر توپ و تانک دارند بلکه هدف صرفاً این بود که عده و عده خود را جمع کنیم و با قدرت به سمت دشمن بتازیم.

قالیباف گفت: حاج قاسم سلیمانی هم همواره به این فرهنگ توجه می‌کرد و سنت‌های الهی را مبنای کار خود قرار داد و از این طریق تجربیات بسیار زیادی در عرصه نظامی و مدیریتی پیدا کرد.

رییس مجلس شورای اسلامی بیان داشت: همچنین حاج قاسم سلیمانی برای محرومیت زدایی مردم اقدامات زیادی انجام داد.  در آن ایام بسیاری از روستا‌ها و مناطق کشور گاز و برق نداشتند که حاج قاسم سلیمانی اقدامات جهادی بسیار زیادی در آن مقطع انجام داد چرا که حاج قاسم‌سلیمانی فردی رنج دیده و زحمت کشیده و از چهره‌های برجسته دوران دفاع مقدس بود و تاثیر بسیار زیادی در میدان جنگ داشت.

وی با بیان اینکه حاج قاسم در دل همه رسوخ می‌کرد، گفت: زمانی بود که حاج قاسم سلیمانی با برخی از مدیران برخورد می‌کرد و به آنان تشر می‌زد، اما هیچیک از این افراد از دست حاج قاسم سلیمانی ناراحت نمی‌شدند چراکه می‌دانستند این تشر برای نفس خودش نیست بلکه برای کار مردم است.سردار سلیمانی قدرت داشت، اما در اوج قدرت اهل گذشت بود و از سوی دیگر مردم داری یکی از ویژگی‌های بارز حاج قاسم سلیمانی بود.

وی با بیان اینکه حاج‌قاسم‌سلیمانی در هر تصمیم خود مردم را مبنا قرار می‌داد، اظهار داشت: سردار سلیمانی از ابتدای جنگ تا لحظه شهادت مجاهدت کرد.

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: ما در بین بچه زمندگانمان نداریم که فردی همچون حاج قاسم سلیمانی ۴۰ سال بی وقفه مجاهدت کرده باشد. حاج قاسم سلیمانی از سال ۵۹ تا لحظه شهادتش مجاهدت کرده است؛ یعنی اگر بعد از جنگ هم ما یه تهران آمدیم و در کار‌های ستادی مشغول شدیم، حاج قاسم همین طور اسلحه به دست این بار برای محرومیت زدایی مجاهدت می‌کرد. مجاهدت‌های سردار سلیمانی دو وجه داشت؛ از یک سو با افراد شرور مقابله و از سوی دیگر به مردم به ویژه محرومان رسیدگی ویژه می‌کرد.

رییس مجلس شورای اسلامی بیان داشت: با وجود ۴۰ سال مجاهدت حاج قاسم سلیمانی، مردم در ۵ الی ۶ سال اخیر وی را شناختند. حاج قاسم ۳۵ سال بی نام و نشان به کشور خدمت کرد.

تکمیل می شود ...

برچسب ها: مجلس شورای اسلامی روایت حبیب

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی روایت حبیب رییس مجلس شورای اسلامی حاج قاسم سلیمانی دوران دفاع مقدس دوران دفاع مقدس هم شکل گرفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۷۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان ملل و مجامع بین‌المللی، کارآمدی لازم برای دفاع از مظلوم را ندارند

ایسنا/کرمان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با اشاره به وتوی عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل توسط آمریکا گفت: این یعنی سازمان ملل و مجامع بین‌المللی موجود، کارآمدی لازم برای دفاع از مظلوم را ندارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی در خطبه‌های نماز جمعه امروز کرمان اظهار کرد: یکی از اصول مهم تعلیم و تربیت، نزدیک کردن علم و عمل توسط مربی است و علم بدون عمل مخرب است.

وی افزود: ایمان حاصل تبدیل علم به عمل است و علم، آنچه که هست و ایمان، آنچه را که باید باشد، نشان می‌دهد.

علیدادی سلیمانی گفت: کم‌ارزش‌ترین علم از نظر امام علی علیه‌السلام علمی است که در زبان بماند و مربی موفق کسی است که تلاش کند علم و عمل را به هم نزدیک کند.

امام جمعه کرمان در خطبه‌ دوم نماز جمعه با اشاره به روز ملی خلیج فارس تصریح کرد: بر اساس ادله تاریخی این خلیج همیشه فارس است و در تاریخ ایران برای همیشه هویت خود را با همت مردان رشید ایران حفظ خواهد کرد.

وی با اشاره به فرمان هشت ماده‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی به سران قوا درباره مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: باید تلاش کرد گلوگاه‌های فساد بسته و با مفاسد به شدت برخورد شود.

علیدادی سلیمانی روز شوراها را گرامی داشت و افزود: تحقق جمهور به حضور پررنگ مردم پای صندوق رأی و اظهار نظر مردم در حوزه‌های مختلف است و بخش قابل توجهی از تحقق جمهور در انتخابات‌های متعدد از جمله شوراها است که در سایه اسلام عزیز جمهوری اسلامی را محقق می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان با تبریک هفته کار و کارگر اظهار کرد: فعالیت کارگران چرخ‌های مهم اقتصاد کشور را با سرعت هر چه تمام‌تر به حرکت در می‌آورد و نیروی انسانی فعال، کارآمد، با انگیزه و امیدوار می‌تواند اقتصاد یک کشور را متحول کند.

وی افزود: این امر زمانی رقم خواهد خورد که به حق و حقوق کارگر توجه و به اعتراضات و ایرادات او توسط کارفرما و ... به صورت جدی توجه شود تا حقی از کارگری که مجاهد عرصه اقتصادی است، تضعیف نشود.

علیدادی سلیمانی در ادامه خطبه‌های نماز جمعه امروز کرمان با تبریک روز معلم گفت: نگاه تعلیم و تربیت جامعه به کلاس و رفتار و گفتار معلم است.

امام جمعه کرمان با اشاره به مناسبت روز جهانی مطبوعات اظهار کرد: در این بخش که فکرها و ذهن‌ها را شکل می‌دهد و با روایتگری، ذهن‌ها را مدیریت و بر دل‌ها می‌تواند حکومت کند، با یک عرصه حساس و مهم مواجه هستیم که چه بخواهیم و یا نخواهیم رسانه‌ها به دو بخش تقسیم می‌شوند؛ یک بخش از رسانه‌های دنیا پنهان کردن واقعیت، کوچک کردن مسائل بزرگ و حساس، بزرگنمایی مسائل کم ارزش و دروغ پراکنی را در دستور کار دارند و برای این ماموریت میلیاردها دلار در جای جای جهان امروز هزینه می‌کنند.

وی اظهار کرد: در برابر این جبهه عظیم و حجیم و نااهل مطبوعات، جبهه مطبوعات فداکار، انسان‌دوست، متعهد و از خودگذشته قرار دارند، در حالیکه به لحاظ تعداد و امکانات در این صحنه جنگ تمام عیار همخوانی ندارند و کاملاً نامتوازن هستند.

علیدادی سلیمانی در ادامه بیان کرد: اما جبهه ارزشی مطبوعات و رسانه توانسته در دنیای امروز موفق شود جبهه حجیم و گسترده مطبوعات ملحد و نااهل را شکست دهد که حاصل شکست آن را در خیابان‌های لندن و آمریکا و اروپا در دفاع از ملت مظلوم فلسطین مشاهده می‌کنیم.

امام جمعه کرمان در بخش پایانی خطبه‌های نماز جمعه اظهار کرد: آنچه در شورای امنیت و سازمان ملل در روزهای اخیر اتفاق افتاد نشان داد حقانیت جریان فلسطین بر همه برملا شده که از ۱۵ رأی ۱۲ رای مثبت بود اما آمریکا آن را وتو کرد زیرا او با انسان و انسانیت مخالف است و انگیزه‌ای برای پایان دادن به جنگ غزه ندارد و برای همین وتو می‌کند زیرا تلاش دارد تا آنچه در منطقه اتفاق می‌افتد تحت مدیریت او باشد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان افزود: این یعنی سازمان ملل و مجامع بین‌المللی موجود کارآمدی لازم برای دفاع از مظلوم را ندارند اما بدانند به فضل خدا کشور فلسطین در آینده به رسمیت شناخته شده و حق مظلوم آن‌ها گرفته خواهد شد؛ روزی که پیروزی نهایی حماس و جهاد اسلامی و مردم فلسطین را جشن بگیریم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سازمان ملل و مجامع بین‌المللی، کارآمدی لازم برای دفاع از مظلوم را ندارند
  • به سردار سلیمانی گفتم اسارت شما هزینه زاست، به‌دست دشمن بیفتید چه؟
  • ­کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس منتشر شد
  • خاطره شنیده نشده از حاج قاسم
  • پیدا شدن پیکر مطهر ۷ شهید دوران هشت سال دفاع مقدس در فکه دهلران
  • لزوم استفاده از ظرفیت‌های استانی در ساخت موزه دفاع مقدس
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی شهدا است
  • مقاومت، ایران را به ملت تعیین‌کننده برای بشریت تبدیل کرده است
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی و نگه‌داشت یاد شهداست
  • دفاع مقدس یکی از درخشان ترین دوران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است