Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بابل، حجت الاسلام علیرضا پناهیان استاد حوزه و دانشگاه امشب در اجتماع بزرگ اربعینی‌ها در مصلای بزرگ جمعه بابل در هفته دفاع مقدس، بیان کرد: امام راحل در ابتدای انقلاب و در بحبوبه فضای جنگ، پیش‌بینی پیروزی‌های بزرگ در سال‌های آینده انقلاب را می‌کرد اما بسیاری‌ها با دیدن مشکلات آن روزهای انقلاب فتح قله‌های بزرگ را برای انقلاب بعید می‌دانستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: وقتی امام راحل اتصال و وحدت میان مردم ایران و عراق در بعد از جنگ را مطرح کردند. بسیاری این را باور نداشتند اما امام خمینی(ره) نصرت الهی را با تمام وجود لمس کرد، هیچ کس باور نمی‌کرد که روزی انقلاب این‌گونه در سطح منطقه و جهان در میان فشارهای آمریکا در ابعاد مختلف بتواند قله‌های بزرگ را فتح کند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: امروز کشتی‌های آمریکایی بدون اجازه ما حق عبور از خلیج فارس را ندارند و این موضوع ۱۰ سال قبل در باور کسی نبود، آمریکایی‌ها دزدانه و بزدلانه شهید سلیمانی را ترور کردند و جرات مقابله و رویایی با این فرمانده جبهه انقلاب را نداشتند. 

وی اضافه کرد: آمریکا در حال سقوط و انقلاب اسلامی در حال رشد و قدرتمندتر شدن است، آمریکا بعد از حمله ما به پایگاه آمریکایی در عراق جرات پاسخ را نداشت، این را ۱۰ سال پیش هیچ کس باور نمی‌کرد و مطمئن باشید قدرت و جایگاه چند سال آینده ما را کسی نمی‌تواند پیش‌بینی کند.

پناهیان متذکر شد: شهادت شهید سلیمانی باعث اتحاد و وحدت بیشتر ملت ایران و عراق شد و دشمنان ما هر توطئه‌ای را طراحی کنند خداوند آن را زمینه‌ای برای افزایش قدرت ما می‌سازد، ما به نصرت و لطف الهی هر روز در حال قدرت گرفتن و قدرت‌مندتر شدن هستیم.

استاد حوزه و دانشگاه تاکید کرد: اراده خدا بالاترین قدرت‌ها است همان‌طور که فرعون قصد کشتن حضرت موسی را داشت اما به اراده خدا فرعونیان خودشان حضرت موسی را پرورش دادند.

وی یادآور شد: ما در جمهوری اسلامی حتی یک ریال بودجه نظامی را برای راه‌اندازی ارتش بین‌المللی خرج نکردیم اما امروز به اراده الهی بزرگترین ارتش چند ملیتی را دارا هستیم که این در پی توطئه دشمنان ما برای تخریب و اهانت به حرمین شریف در سوریه و عراق با عنایت الهی شکل گرفت.

پناهیان گفت: دشمن می‌خواست حرم حضرت زینب (س) را از بین ببرد اما محبان الهی دور هم جمع شدند و جبهه مقاومت قدرت‌مندتر یک ارتش چند ملیتی را راه انداخت، نصرت و قدرت خدا را باور کنید، مشکلات اقتصادی امروز جامعه ما ناشی از عدم باور به خدا و یاری  خواستن خدا در مشکلات است.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: وقتی مردم تحت تاثیر دروغ‌ها قرار می‌گیرند و مذاکره با دشمن  را باور می‌کنند ولی امر مسلمین اجازه می‌دهد مردم یک بار دیگر این مسیر اشتباه را تجربه کنند و درس بگیرند.

وی عنوان کرد: کاش مسؤولان ما شعور سیاسی به اندازه مقام معظم رهبری داشتند و به خداوند اعتماد داشتند، خداوند کسانی که نصرت الهی را در جامعه ایمانی باور نکنند مجازات می‌کند، عالی‌ترین فضیلت معنوی توکل به خدا است

پناهیان اضافه کرد: درجه توکل بالاتر از رضای الهی است و باید در این مسیر تحمل کرد، هر چه به خدا اعتماد کنیم بیشتر از نصرت الهی بهره می‌گیریم، تعبیر درست اعتماد به نفس اعتماد به خدا است، در عرصه سیاسی کسانی که به نصرت الهی باور ندارند را طرد کنید که این‌ها سم جامعه هستند و دیدیم که این افراد مردم را فقیرتر می‌کنند.

وی در پایان بیان کرد: منافقان به این دلیل بد هستند که نسبت به خداوند سوظن دارند، برجام پرخسارت ناشی از عدم اعتماد به نصرت الهی بود.

انتهای پیام/۸۶۰۴۸/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: حجت الاسلام علیرضا پناهیان استاد حوزه و دانشگاه استاد حوزه و دانشگاه نصرت الهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۷۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسانه‌های آمریکایی: نمایش نسخه جدید باور-373 از توسعه صنایع دفاعی ایران حکایت دارد

به گزارش جماران؛ رسانه‌های آمریکایی نوشتند نمایش نسخه ارتقا یافته سامانه "باور-373" در رژه نظامی، ارسال پیام قوی بازدارندگی و توانمندی ایران است.

رسانه‌های آمریکایی روز دوشنبه به پیشرفت صنایع دفاعی ایران به ویژه در ساخت انواع سامانه‌های پدافند هوایی اشاره کردند.

نشریه "نیوزویک" در این باره نوشت، ایران اخیرا نسخه جدید و پیشرفته سامانه دفاع هوایی "باور-373" را عرضه کرده است. ایران اعلام کرده که این سامانه می‌تواند جنگنده‌های رادارگریز آمریکایی را رهگیری کند.

سامانه باور-373 اولین بار سال 2019 وارد نیروهای مسلح ایران شد و قابلیت‌های آن با سامانه‌های موشکی زمین به هوای "اس-300" روسیه مقایسه می‌شود. ایران در جریان رژه نظامی اخیر در روزارتش (29 فروردین) از جدیدترین نمونه باور-373 رونمایی کرد. وبگاه "ساف رپ" ویژه امور نظامی نیز در تشریح نمایش نوع ارتقا یافته باور-373 ‌آن را "توسعه قابل توجه صنایع دفاعی ایران" خواند.

این وبگاه نوشت، بخش دفاعی ایران به‌طور آشکاری در حال رشد است و دلیل آن تحریم‌های بین‌المللی است که این کشور را مجبور کرده منابع بیشتری را به توسعه تسلیحات بومی اختصاص دهد.

این وبگاه در خاتمه نوشت که نمایش نسخه ارتقا یافته سامانه باور-373 ارسال پیام قوی بازدارندگی به دشمنان بالقوه ویژه در چشم‌انداز پیچیده ژئوپلیتیکی منطقه خاورمیانه است.

دیگر خبرها

  • خداوند در حادثه صحرای طبس نصرت خود را آشکار کرد
  • تغییر معادله قدرت با عملیات موفقیت آمیز «وعده صادق»
  • پاسداران سرباز ولایت و انقلاب اسلامی هستند
  • اسرائیل نمی‌تواند از قاعده تنبیه اشتباهاتش سالم بیرون برود
  • خون شهدا ضامن بقای انقلاب اسلامی است
  • عملیات در محل تجمع و عیش و نوش مستشاران آمریکایی‌ به روایت حسین مظفر
  • نشریه آمریکایی: رشد صنایع دفاعی ایران نتیجه تحریم است
  • مصادیق نصرت الهی در جامعه ایران/تقدیر از فراجا بابت طرح نور
  • رسانه‌های آمریکایی: نمایش نسخه جدید باور-373 از توسعه صنایع دفاعی ایران حکایت دارد
  • روایتی از زندگی نخستین شهید ترور پس از انقلاب