Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-08@03:50:46 GMT

تولید اولین سیستم دید بصری زیستی برای نابینایان

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۸۸۴۱۶

تولید اولین سیستم دید بصری زیستی برای نابینایان

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از نیواطلس، سیستم دید زیستی یا بیونیک با دورزدن آسیب های واردشده به سلسله اعصاب اپتیک بدن انسان می تواند دیدن را برای افرادی که مدتهاست بینایی خود را از دست داده اند، ممکن کند.

این سیستم دید بصری زیستی با موفقیت بر روی حیوانات آزمایش شده و دانشمندان امیدوارند که روزی بتوان از این سیستم برای بازسازی اعصاب چشم انسان و ایجاد بینایی در افراد کور استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سیستم دید بصری زیستی یا بیونیک که جناریس نام دارد، نیازی به استفاده از سلسله اعصاب آسیب دیده بینایی که سیگنال های کلیدی را برای دیدن به مغز منتقل می کند، ندارد. در واقع این سیستم خود فعالیت های اعصاب سالم اپتیک را بر عهده می گیرد و متشکل از یک پوشش سر با دوربین داخلی، یک دستگاه انتقال داده بی سیم، یک پردازشگر تصاویر و نرم افزار مربوطه و مجموعه ای از پوشش های مربعی 9 میلیمتری مجهز به الکترودهای نازک است.

دوربین با ثبت تصاویر محیط اطراف اطلاعات آن را به پردازشگری در ابعاد یک گوشی منتقل می کند و این داده ها به طور بی سیم به پوشش های مربعی شکل منتقل می شوند. در این بخش اطلاعات جمع آوری شده به پالس های الکتریکی مبدل می شوند که برای مغز قابل درک است.

پالس های مذکور عملکرد مغز در زمان دیدن را شبیه سازی می کنند و در نتیجه مشاهده محیط اطراف ممکن می شود. سیستم یادشده با استفاده از ده الکترود با موفقیت در سر گوسفندان کاشته شد و مورد استفاده قرار گرفت. امید می رود سیستم یادشده بر روی انسان ها هم قابل استفاده باشد.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس

کلیدواژه: نابینایان تولید انسان مغز سیستم دید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۸۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع آوری بیش از ۴۵۰ مورد زوائد بصری در قزوین

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، منجم گفت: با توجه به اینکه، نصب تابلو‌ها و بنر‌های تبلیغاتی غیرمجاز برای عابران پیاده و افرادی که قصد تردد در پیاده‌رو‌ها را دارند و یا بر روی تیر‌های برق ودرختان نصب می‌شود خطرآفرین است در همین راستا سازمان زیباسازی در چند مرحله اقدام به تذکرات و اخطار‌های کتبی می‌نماید که در صورت عدم‌همکاری اقدام به جمع آوری تابلو‌های غیرمجاز می‌کند.

به گفته وی، از ابتدای امسال تا کنون ۴۵۰ تابلو، بنر و موانع فیزیکی غیرمجاز از سطح شهر جمع آوری شده است.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قزوین از اصناف وکسبه خواست از نصب تابلو‌های غیرمجاز و غیراستاندارد در پیاده روها، تیر‌های برق که ناایمن هستند، خودداری کنند.

دیگر خبرها

  • چرا لاماری ایما هیبرید (HEV) ارزش خرید دارد؟
  • فیلم‌های سیاه ما با فیلم‌های سیاه آمریکایی تفاوت‌هایی دارد
  • جمع آوری بیش از ۴۵۰ مورد زوائد بصری در قزوین
  • سیستم کنترلی واحد یک بخار نیروگاه بندرعباس نوسازی شد
  • اوکراین : حملات سنگین روسیه به نیروگاه‌های ما یک میلیارد دلار خسارت وارد کرده است
  • مشخصات یک خودروی جدید ایرانی منتشر شد
  • اوکراین مدعی خسارت یک میلیارد دلاری شد
  • مشخصات ال۹۰ ایرانی اعلام شد + عکس
  • ال۹۰ ایرانی چه مشخصات و ویژگی هایی دارد؟ + تصویر
  • مشخصات ال۹۰ ایرانی منتشر شد+ عکس