Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، تاریخ دفاع مقدس را که ورق بزنیم نام دلاور مردان زیادی از استان کهگیلویه و بویراحمد در برگ برگ آن دیده می شود، دلاور مردانی که در عملیات های مختلف، حماسه سازی های فراوانی انجام دادند.

این حماسه ها تنها به جنگ ۸ ساله معطوف نمی شود؛ مردم این خطه قبل از انقلاب اسلامی در حماسه های تنگ تامرادی و گجستان در مقابل رژیم ستمشاهی و حتی بعد از جنگ در مبارزه با گروهک های تروریستی پژاک در کردستان و همچنین داعش در سوریه و لبنان رشادت های زیادی از خود بجای گذاشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کهگیلویه و بویراحمد رتبه اول تعداد اعزام رزمندگان به جبهه

بهرامی معاون بنیاد شهید کهگیلویه و بویراحمد در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج با بیان اینکه این استان رتبه اول تعداد اعزام رزمندگان به جبهه با توجه به جمعیت آن روز کشور را داشت، گفت: در طول جنگ تحمیلی ۳۵ هزار و ۷۸۷ رزمنده از کهگیلویه و بویراحمد به جبهه اعزام شدند.

بهرامی تعداد شهدای استان را ۱۳۸۸۲ شهید برشمرد و افزود: این رشادت‌ها در حالیست که استان کهگیلویه و بویراحمد همچنان فاقد موزه دفاع مقدس است.

سرهنگ علی ثابتی یکی از رزمندگان دفاع مقدس هم در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج هم گفت: شاید بتوان گفت عملیاتی نبوده که بچه های استان کهگیلویه و بویراحمد در آن نباشند اما متاسفانه در مرکز این استان موزه ای نیست که بتوان در آن رشادت های رزمندگان استان را به نسل های جدید منتقل کرد.

احمدی دانشجوی رشته پزشکی و یکی از جوانان یاسوجی هم گفت: اگر موزه دفاع مقدس در این استان وجود داشته باشد من که ۲۰ ساله هستم و چیزی از جنگ و دفاع مقدس نمی دانم راحت تر می توانم آن دوران را درک کنم.

سال ۱۴۰۰ وعده ای برای افتتاح موزه دفاع مقدس

در آبان ۹۷ بود که طرح کلنگ زنی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان در زمینی به مساحت ۱۳ هزار متر مربع به زمین زده شد اما تاکنون فعالیت چشم گیری برای ساخت این موزه انجام نگرفته است.

سرهنگ آسمند مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج گفت: این طرح معارضات محلی و دولتی داشته است که با هماهنگی صورت گرفته با مسئولین استانی و کشوری تا حدودی حل شده است.

او افزود: برای محوطه سازی این طرح که شامل پی کنی و خاک برداری سایت اصلی است تاکنون ۳۰۰میلیون تومان هزینه شده است.

فیلی معاون عمرانی استاندار هم در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج گفت: قرار است فاز اول باغ موزه دفاع مقدس سال آینده در پارک مهرورزی یاسوج به بهره برداری برسد.

حال با این شرایط باید دید وعده مسئولان برای تحقق این طرح عملی خواهد شد؟

وعده ای که هم جوانان این استان منتظر تحقق آن هستند و هم رزمندگان این دیار انتظار دارند این رشادت هاو ایثارگری های آنها برای نسل های آینده به نمایش گذاشته شود.

گزارش از ذوالفقار دیودل

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کهگیلویه و بویراحمد دفاع مقدس موزه دفاع مقدس جنگ تحمیلی کهگیلویه و بویراحمد موزه دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۸۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کهگیلویه و بویراحمد سوگوار صادق آل عبا

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • «سروان شوذب مشکینی» زیر تیغ نقد
  • اختصاص ۸۲ میلیاردتومان اعتبار برای ساخت پروژه دفاع مقدس در گلستان
  • افتتاح موزه‌های دفاع مقدس در ۵ استان کشور
  • گام‌های نهایی برای سر آمدن انتظار چندساله؛ فقط یک ماه تا افتتاح پل چهارم بشار
  • یاسوج میزبان هشتمین جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران زمین
  • هشتیمن جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران‌ زمین در یاسوج برپا می شود
  • افتتاح فاز نخست موزه دفاع‌ مقدس زنجان
  • فاز نخست موزه دفاع‌ مقدس زنجان افتتاح می‌شود
  • کهگیلویه و بویراحمد سوگوار صادق آل عبا
  • سفر گروه فوق تخصصی جراحی ابن سینا به یاسوج