Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@07:59:58 GMT

​سپرده‌های بانکی جزو تعهدات قطعی بانک است

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۸۸۷۷۱

​سپرده‌های بانکی جزو تعهدات قطعی بانک است

مروی با اشاره به اینکه ​سپرده‌های بانکی جزو تعهدات قطعی بانک است، گفت: زمانی که تسهیلات گیرندگان پرداختی ندارند بانک‌ها دچار کسری ترازنامه‌ای می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، علی مروی شب گذشته (سه شنبه اول مهر) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما گفت: بخشی از این اتفاقات به وضع کلی اقتصادی بر می‌گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در شرایط رکودی که در سالیان اخیر داشتیم خیلی از این تسهیلات گیرندگان نتوانستند انتظارتی که از فعالیت خود داشتند را عملی کنند و نوع تسهیلات دریافتی آن‌ها جزو عقود غیر مشارکتی بوده و موجب عملی نشدن تعهداتشان به بانک‌ها شده است.

 

عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی ادامه داد: ​سپرده‌های بانکی جزو تعهدات قطعی بانک است و زمانی که تسهیلات گیرندگان پرداختی ندارند بانک‌ها دچار کسری ترازنامه‌ای می‌شوند.

 

عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به اینکه این رفتار بانک‌ها موجب آسیب رساندن به تولید شده است، گفت: تسهیلاتی که بانک‌ها در گذشته برای بعضی از طرح‌های بزرگ پرداخت کردند گزینه‌های مناسبی نبودند.

 

وی افزود:​ یکی از راهکار‌ها، اصلاح عقود می‌باشد و عقد مشارکتی که در بانک وجود دارد عملا مشارکت نیست و تغییر ماهیت داده و تمام ریسک آن برعهده تولید کننده است و همچنین بانک مرکزی می‌تواند امتیازات خود به بانک‌ها را با خواسته‌هایی که ازآن‌ها در رعایت حال تولید کنندگان دارد پرداخت کند.

 

مروی گفت: ریشه ورشکستگی و زیان دیدن یک سری از تولید کنندگان ناشی از سیاست‌های دولت در مابقی بخش هاست.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: بانک ها تسهیلات بانکی بانک بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۸۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم|بررسی شرایط واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس به کنسرسیوم بانکی

به گزارش قدس آنلاین، سید محمد مهدی احمدی مدیر کنسرسیوم بانک‌های خریدار پرسپولیس در برنامه مجله فوتبال شبکه خبر گفت: ۸۵ درصد سهام باشگاه پرسپولیس به ۶ بانک واگذار شد و تا ۲ سال این فرآیند را بانک شهر مدیریت خواهد کرد. باشگاه پرسپولیس نزدیک به ۱۸۰ میلیارد تومان به نظام بانکی بدهکار است.  
 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • قرارداد بانک مسکن و صندوق توسعه ملی روی کاغذ ماند
  • گلستان جزء استان‌های برتر در زمینه پرداخت تسهیلات مسکن شهری و روستایی
  • سیاست‌های صنعتی باید تعیین تکلیف شود/ سهم اندک تولید از اعتبارات بانکی
  • روش جدید پرداخت مالیات بر ارث از سپرده متوفیان نزد بانک‌ها
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها برای تحقق رشد تولید
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها در راستای تحقق رشد تولید
  • فیلم|بررسی شرایط واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس به کنسرسیوم بانکی
  • پرداخت مالیات بر ارث، الکترونیکی شد
  • بانک‌هایی که همچنان نرخ سود ممنوعه روی میز دارند/ با بهره بانکی ۴۰ درصد، دلالی جایگزین تولید می‌شود!
  • مدیریت تمام نوسانات ارزی در اختیار بانک مرکزی نیست