Web Analytics Made Easy - Statcounter

امید قادری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، با اشاره به پرونده ثبت جهانی اورامانات، اظهار داشت: در گام نهایی این امر کم‌نظیر در غرب کشور هستیم.

وی ادامه داد: کارشناسان یونسکو جهت پرونده ثبت جهانی منظر طبیعی اورامانات هم‌اکنون در حال بازدید هوایی از  پهنه اورامانات به مساحت 303 هزار هکتار در دو استان کرمانشاه و کردستان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه گفت: ارزیاب‌های یونسکو فردا (پنج‌شنبه، سوم مهرماه) برای دیدن زیبایی‌های زندگی مردم منطقه، منظر طبیعی و محیط زیست از تعدادی روستای دیدنی در شهرستان‌های جوانرود و پاوه بازدید زمینی و میدانی خواهند داشت و به ارزیابی پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های این حوزه‌ها و بررسی کیفیت و همچنین توجه مردم به حفظ محیط زیست می‌پردازند.

وی با بیان اینکه ارزیابان روز شنبه بازدیدی نیز از استان کردستان خواهند داشت، افزود: در صورت گزارش مثبت ارزیابان از منطقه، ان‌شاءالله در اجلاس آتی سازمان یونسکو در بهار سال 1400 منظر طبیعی اورامانات ثبت جهانی خواهد شد.

قادری به تحول ثبت جهانی اورامانات در منطقه در بعد فرهنگی، اجتماعی، امنیتی و اقتصادی اشاره و بیان کرد: قوانینی در بعد فرهنگی و اجتماعی برای منطقه در راستای حفظ بافت منطقه، آداب و رسوم و... حاکم می‌شود.

وی تصریح کرد: در بعد امنیتی با ثبت جهانی این منطقه به‌عنوان میراث بشری تلقی می‌شود که همه بشر مسئول حفاظت از آن را در مواقع جنگ و حوادث غیرمترقبه برعهده دارند.

وی ادامه داد: با رونق گردشگری در این منطقه به عنوان سایت جهانی گردشگری شاهد رونق اقتصادی،کسب و کار و اشتغال پایدار و در نهایت توسعه استان کرمانشاه خواهیم بود.

انتهای پیام/پ

منبع: فارس

کلیدواژه: محیط زیست گردشگری میراث فرهنگی کرمانشاه ثبت جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۹۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زریبار؛ بزرگترین دریاچه آب شیرین جهان، پذیرای گردشگران + فیلم

دریاچه زریبار با وسعت ۸۵۰ هکتار بزرگترین دریاچه آب شیرین جهان است، که در سال ۱۳۸۹ در فهرست میراث طبیعی ایران نیز به ثبت رسید.

زریبار همچنین در سال ۹۷ همزمان با روز جهانی تالاب‌ها در کنوانسیون بین المللی رامسر، به عنوان بیست و پنجمین تالاب با ارزش جهانی به ثبت رسید.

آب این دریاچه از چشمه‌های خود جوش کف دریاچه، بارندگی و آب شدن برف کوه‌های اطراف تأمین می‌شود، و هیچ رودی به آن جاری نمی‌شود.

اطراف زریوار(زریبار) را نیز روستا‌هایی بکر و دیدنی، چشم انداز کوه و جنگل زاگرس احاطه کرده است.

این دریاچه زیستگاه پرندگان کمیاب و زیبای بومی و مهاجر است که هرساله از مناطق شمالی کره زمین به این دریاچه مهاجرت می‌کنند، است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

این دریاچه هر ساله، مقصد صد‌ها هزار مسافر داخلی و خارجی است. گردشگران می‌توانند برای عبور از میان جزیره‌های زیبای زریوار از قایق‌های پدالی اجاره‌ای دریاچه استفاده کنند.

علاوه بر جاذبه‌های طبیعی، مسافران برای خوردن کباب ماهی بسیار لذیذ که در رستوران‌های اطراف دریاچه سرو می‌شود، سفر می‌کنند.

 از دیگر جا‌های دیدنی در اطراف دریاچه زریوار، شهر لک لک‌ها در روستای ساحلی دره تفی است، که روستاییان با ساخت لانه‌های مخصوص، از ده‌ها لک لک مهاجرمیزبانی می‌کنند و فرهنگ بالای زیست محیطی خود را به نمایش گذاشته اند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • آغاز پیگیری‌ها برای راه اندازی رشته گردشگری و میراث فرهنگی در دانشگاه رازی
  • استحصال ۴۸۷ میلیون متر مکعب آب با اجرای عملیات آبخیزداری در کرمانشاه
  • ارتباط بیماری‌های کارگران با تغییرات آب و هوایی
  • سلامت کارگران تحت تاثیر بیماری‌های مرتبط با تغییرات آب و هوایی
  • «به یادِ ماموستا فخری»
  • کرج کاندیدای انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • کرج نامزد انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • زریبار؛ بزرگترین دریاچه آب شیرین جهان، پذیرای گردشگران + فیلم
  • معرفی استان کرمانشاه به عنوان مرکز پشتیبانی غرب کشور در سوانح و بلایای طبیعی
  • انجام ۶ عملیات مردم‌یاری پایگاه هوانیروز کرمانشاه طی هفته گذشته