Web Analytics Made Easy - Statcounter

سهیل فضل وزیری رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج  در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،گفت: در شش ماهه نخست امسال ۹۳۷ عملیات اطفاء حریق و امداد و نجات شامل ۵۸۹ عملیات اطفاء حریق و ۳۴۸ عملیات امداد و نجات توسط آتش نشانان سنندجی انجام شد.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج عنوان کرد: حفظ جان و مال مردم برای آتش نشانان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است از این رو این سازمان در راستای رسالت کاری خود و امدادرسانی به موقع و سریع در زمان بروز حوادث تمام توان خود را به کار بسته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فضل وزیری بیان کرد: امسال آتش نشانان سنندجی علاوه بر انجام عملیات‌های مختلف، بواسطه شیوع ویروس کرونا در اجرای برنامه گند زدایی و ضدعفونی کردن معابر سطح شهر هم تلاش دو چندانی داشته اند.

او خاطرنشان کرد: از ۵۸۹ مورد عملیات اطفاء حریق صورت گرفته؛ ۴۰۸ عملیات مربوط به فضای سبز، کشاورزی و جنگل و مراتع، ۵۷ مورد خودرو و ماشین آلات، ۵۷ فقره اطفاء حریق مسکونی، ۲۳ فقره ضایعات و زباله، ۱۰ مورد تجاری، ۷ مورد انبار، ۴ فقره اطفاء حریق ساختمان‌های اداری، ۴ فقره صنعتی، مراکز تجمعی و واحد‌های آموزشی ۴ مورد، یک مورد مراکز بهداشتی و درمانی و ۱۴ فقره سایر موارد بوده است.

فضل وزیری افزود: در حوزه امداد و نجات نیز ۳۴۸ عملیات انجام شده که شامل ۱۸۷ مورد گرفتن حیوانات وحشی و موذی، ۴۰ فقره آسانسور، ۲۷ مورد تصادف، ۲۶ مورد گیر کردن انگشتر، ۲۲ فقره باز کردن درب، ۸ مورد ریزش آوار، آبگرفتگی و سیلاب ۶ فقره، ۴ مورد عملیات غواصی، انفجار گاز ۳ مورد، سقوط در چاه ۳ مورد، سقوط از ارتفاع ۳ مورد، خفگی و گازگرفتگی ۲ مورد، یک مورد سقوط اشیاء و ۱۶ فقره عملیات مربوط به سایر موارد بوده است.

او تصریح کرد: متاسفانه در حوادث رخ داده درشش ماهه نخست امسال ۱۴ نفر از شهروندان سنندجی فوت شده و تعداد ۲۴ نفر از آنان نیزدچار آسیب دیدگی شده اند.

فضل وزیری تاکید کرد: تعداد ۹۲۰ عملیات اطفاء حریق و امداد و نجات در داخل محدوده شهر، ۱۱ مورد در خارج از محدوده و ۶ مورد نیز در روستا‌های اطراف انجام شده است.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج همچنین اظهار داشت: در این بازه زمانی ۳۶۵ نفر نیز تحت آموزش قرار گرفته اند که شامل ۳۰۵ نفر از همکاران بوده که تحت آموزش درون سازمانی و ۶۰ نفر نیز از دیگر ادارات دولتی نیز تحت آموزش برون سازمانی قرار گرفته اند.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرداری سنندج عملیات امداد و نجات عملیات اطفاء حریق امداد و نجات آتش نشانان فضل وزیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۹۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی هلال احمر به ۱۳۰۰ نفر در۴۸ ساعت گذشته در۱۱ استان

بابک محمودی افزود: از تاریخ ۴ تا ۶ اردیبهشت ماه، ساعت ۵صبح ۱۱ استان اصفهان، تهران، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قم، گلستان، مازندران، کرمان و یزد تحت تاثیر این سامانه بارشی قرار گرفتند.

وی اضافه کرد: در این بین نیروهای این جمعیت طی ۶۲ مورد عملیات امداد و نجات به هزار و ۲۸۴ نفر متأثر از سیل امدادرسانی کردند، ۸۹ نفر را به مناطق امن انتقال، و از ۸۸ منزل مسکونی تخلیه آب صورت گرفت.

محمودی تصریح کرد: ۱۴۶ کیلوگرم نایلون، ۲۹ تخته پتو، ۲۶ تخته موکت و ۱۵ بسته غذایی توسط نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر در بین متأثرین توزیع گردید.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور اضافه کرد:۱۰۵تیم عملیاتی متشکل ۴۰۳ نفر امدادگر و نجاتگر در این عملیات حضور و به متأثرین امدادرسانی کردند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • اطفاء حریق مغازه شیرینی فروشي در قزوین
  • تداوم امدادرسانی هلال احمر در مناطق متأثر از سیل و آبگرفتگی
  • تداوم امدادرسانی نیرو‌های هلال احمر در مناطق متأثر از سیل و آبگرفتگی
  • میانگین ۴ دقیقه‌ای رسیدن به محل آتش‌سوزی‌ها در سمنان/ گرفتن ۲۱۴ حیوان موذی در یک سال
  • امدادرسانی هلال احمر به ۱۳۰۰ نفر در۴۸ ساعت گذشته در۱۱ استان
  • عملیاتی شدن دو پلتفرم و یک نردبان اطفاء حریق و امداد و نجات آتش‌نشانی به همت متخصصان مشهدی 
  • انجام ۱۲۹ عملیات آتش‌نشانان شیرازی در بارندگی‌های اخیر
  • مهار آتش سوزی در دبیرستان دخترانه اسما اهواز
  • امدادرسانی به حادثه دیدگان ۷ استان در اثر آبگرفتگی و سیل
  • حضور آتش نشانان قزوینی در ۲۶۸ عملیات طی فروردین ماه