Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام نیوز، با سخنرانی تند دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در انتقاد از مدیریت ویروس کرونا از طرف چین، تنش میان دو کشور در جریان نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک بالا گرفته است.

 

رئیس جمهور آمریکا در ویدیوی از پیش ضبط شده‌ای که در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد پخش شد، ویروس کرونا را "ویروس چینی" خواند و به شدت از این کشور و سازمان بهداشت جهانی انتقاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

او با لحنی تند از سازمان ملل متحد خواست دولت چین را در مورد شیوع کرونا و وضعیتی که جهان گرفتار آن شده مسئول بداند.

 

در مقابل شی جین‌پینگ، رئیس جمهور چین در پیام ویدیویی خود هر گونه تلاش برای "سیاسی‌سازی" شیوع ویروس کرونا را محکوم کرد و درباره خطرات "برخورد تمدن‌ها" هشدار داد. او گفت کشورش "قصد ندارد با هیچ کشوری وارد جنگ سرد شود."

 

ترامپ در نطق خود گفت: "ما باید کشوری که افسار این طاعون را به روی جهانیان گشوده، یعنی چین، پاسخگو بشناسیم."

 

او افزود: "چین در اولین روزهای انتشار این ویروس راه سفرهای داخلی را بست، درحالی که اجازه داد پروازها به خارج انجام شود و جهان را آلوده کرد. چین برنامه ممنوعیت سفری که من اعلام کردم را محکوم کرد، درست همان موقع که پروازهای داخلی خود را کنسل می کرد و جلو تردد شهروندان خود را می گرفت."

 

ترامپ که کارنامه اش در مهار همه گیری در آستانه انتخابات آمریکا زیر ذره بین است، اغلب پکن را به سرپوش گذاشتن بر ویروس کرونا متهم کرده و گفته که این کشور می توانست مانع انتشار بیماری شود. چین این حملات را رد کرده و آن را بحثی انحرافی خوانده است.

 

آمار مرگ در اثر ابتلا به این ویروس در آمریکا اکنون از ۲۰۰ هزار نفر گذشته که بالاترین رقم در جهان است و آقای ترامپ خود بارها خطر این ویروس را کمرنگ جلوه داده است. به علاوه او زمانی که ویروس هنوز در آمریکا همه گیر نشده بود تلاش های چین برای مهار آن را ستایش کرده بود.

 

تنش میان آمریکا و چین همچنین به دلیل مسائل دیگر از جمله تجارت، فناوری، هنگ کنگ و برخورد چین با مسلمانان اویغور در استان سین کیانگ این کشور اوج گرفته است.

 

شی که به فاصله کوتاهی بعد از دونالد ترامپ سخنرانی می کرد نسبت به خطرات "برخورد تمدن ها" هشدار داد.

 

او گفت: "ما به کاهش اختلافات و حل مناقشه ها با سایرین از طریق دیالوگ و مذاکره ادامه خواهیم داد. ما فقط به فکر توسعه چین نیستیم و درگیر نبرد برد و باخت نمی شویم."

 

با این حال او در سخنانی که متن آن پیش از سخنرانی سه شنبه منتشر شد در حمله ای به آمریکا گفت که "هیچ کشوری حق سلطه جویی بر امور جهان، به دست گرفتن سرنوشت دیگران یا حفظ مزایای توسعه فقط برای خود را ندارد".

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: چین کرونا آمریکا ویروس ویروس کرونا سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۹۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منافع غرب در باقی ماندن اسرائیل است

اعتمادی کارشناس مسائل آمریکا در گفتگو با شبکه خبر  درباره تظاهرات دانشجویان آمریکایی اظهار کرد: این گونه تظاهرات در آمریکا سابقه داشته و بار‌ها چنین جنبش‌ها و خیزش‌هایی علیه سیاست‌های دولت آمریکا شکل گرفته است.

وی ادامه داد:اما این دوره و این اعتراضات بر اساس بیانات امام خمینی (ره) که انقلاب اسلامی باید صادر شود شکل گرفته است. نفس انقلاب اسلامی مبارزه با ظلم و دیکتاتوری است و بنابراین دانشجویان با آگاهی از این اتفاق و نگاه به آن که رژیم صهیونیستی در مسیر نسل کشی یک ملت است این دانشجویان وارد شدند  و قطعا تاثیرات مثبتی هم خواهیم داشت.

وی درباره ادامه این اعتراضات گفت:  این اعتراضات قطعا بر آینده آمریکا و دولت بایدن و ترامپ قطعا تاثیر خواهد گذاشت. آینده این حرکت مردمی از میان نسل جوان است. طبق آمار‌هایی که خودشان داده اند تا سال ۲۰۴۵ بیشتر جوانان را رنگین پوستان تشکیل می‌دهند  و در این تظاهرات جوانان بین ۱۸ تا ۲۴ سال در دانشگاه‌ها و کف خیابان‌های اروپا و آمریکا علیه جنایات اسرائیل قد علم کرده اند. آن چیزی که در حال اتفاق افتادن است و جز سیاست‌های بارز آمریکایی‌ها است حمایت از صهیونیست بوده است. نطفه این صهیونیست را در خاورمیانه کاشتند و قطعا بایدن برای انتخابات ۲۰۲۴ با چالش‌های بزرگی در این زمینه و رای آوردن مواجه خواهد شد.

اعتمادی افزود: ترامپ هم در چهار دوره ریاست جمهوری خود حمایت تمام قدی از صهیونیست‌ها داشت  و چه بایدن و چه ترامپ رئیس جمهور شوند سیاست‌ها درباره صهیونیست‌ها تغییر نمی‌کند آن چیزی که تغییر خواهد کرد قطعا به دلیل این تظاهرات تعدیل سیاست‌های آمریکا است البته به شکل کلی این عمل انجام نمی‌شود.

این کارشناس مسائل بین الملل اظهار کرد:منافع غرب در باقی ماندن اسرائیل است، اما آن چیزی که مقام معظم رهبری عنوان کردند را باید بار دیگرمطرح کنیم که حتما اسرائیل از بین خواهد رفت.

وی درباره شکست آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها پس از عملیان طوفان الاقصی گفت: تا قبل از عملیات طوفان الاقصی و ۷ اکتبر صهیونیست‌ها قدرت بازدارندگی برای خود قائل بود و طی این ۷۵ سال این ترس را برای کشور‌های عربی ایجاد کردند.

 وگفت: محور مقاومت با عملیاتی که انجام داد توانست بازدارندگی که صهیونیست‌ها برای خود ایجاد کرده بودند را از بین ببرند و اکنون اسرائیل به هیچ کدام از سیاست‌ها و اهداف خود نرسیده و در یک چالش عمیقی در سطح منطقه و جهانی قرار گرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • آنچه دربارۀ دیکتاتوری گفتم جدی نبود- ترامپ
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه عضویت فلسطین را به رأی می‌گذارد
  • ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد
  • منافع غرب در باقی ماندن اسرائیل است
  • تصویب بودجه ۱۴۰۳ هلال احمر
  • بودجه ۱۴۰۳ هلال احمر تصویب شد
  • ماده واحده بودجه ۱۴۰۳ هلال‌احمر تصویب شد
  • طرح ترامپ برای حل مساله اوکراین
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است