Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، «سعید خرازی» سفیر جمهوری اسلامی ایران با «موسایف عبدالداد عنایت اویچ» رئیس دانشگاه دولتی بیشکک ملاقات و در مورد همکاری‌های فرهنگی و آموزشی میان دو کشور رایزنی و گفت‌وگو نمود. 

در این ملاقات که رئیس دانشکده شرق شناسی و روابط بین الملل دانشگاه و رایزن فرهنگی سفارت نیز حضور داشت سعید خرازی ضمن تبریک انتخاب مجدد موسایف به ریاست دانشگاه دولتی بیشکک اظهار امیدواری کرد در دوره جدید مسئولیت ایشان همکاری‌های آموزشی و فرهنگی میان دانشگاه‌های دو کشور به ویژه در بخش آموزش زبان فارسی بیش از پیش گسترش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین ضمن اشاره به تحرکات 6 ماه گذشته در مناسبات دو کشور و کمک‌های ارسالی ایران به قرقیزستان و گفت‌وگوهای مقامات عالی دو کشور از توجه رئیس دانشگاه به تقویت کرسی‌های زبان فارسی در دانشگاه تشکر نمود و اشتراکات فرهنگی و تمدنی میان دو کشور را مهم‌ترین پشتوانه روابط دو جانبه دانست.

خرازی با اشاره به تاثیر شیوع کرونا بر فعالیت‌ها و همکاری‌های دو کشور طی 6 ماه گذشته به تلاش‌های بنیاد سعدی و رایزنی فرهنگی در تقویت کرسی‌های زبان فارسی در خارج از کشور اشاره و بر حفظ و استمرار ارتباط میان دانشگاه‌ها و اساتید زبان فارسی از طریق ویدئو کنفرانس و فضای مجازی تاکید نمود. 

موسایف نیز در این دیدار ضمن تبریک انتصاب وی و ابراز خرسندی از حضور در دانشگاه دولتی بیشکک و تقدیر از همکاری‌های دانشگاه با سفارت جمهوری اسلامی ایران و رایزنی فرهنگی در سال‌های اخیر خواهان استمرار این همکاری‌ها گردید.

وی با اشاره به اشتراکات فرهنگی دو کشور و یادآوری سفرش به ایران و جاذبه‌های فرهنگی، تاریخی ایران توضیحاتی در مورد وضعیت آموزش زبان فارسی در دانشگاه ارائه کرد.

وی شروع آموزش زبان فارسی در دانشگاه دولتی بیشکک را سال 2004  اعلام نمود و گفت: دانشگاه دولتی بیشکک تنها دانشگاه قرقیزستان است که به امر آموزش زبان فارسی و فرهنگ و تاریخ ایران توجه و اهتمام دارد.

وی ضمن ابراز تمایل برای تقویت هر چه بیشتر بخش زبان فارسی آمادگی دانشگاه را برای برگزاری  جشنواره فرهنگی با هدف شناساندن ایران به اساتید و دانشجویان اعلام نمود.

در پایان این دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران با همراهی رئیس دانشگاه و رئیس دانشکده شرق شناسی و روابط بین الملل از مرکز اسلام شناسی و مرکز ایران شناسی در دانشگاه بازدید نمودند.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: زبان فارسی دانشگاه سفیر ایران آموزش آموزش زبان فارسی زبان فارسی رئیس دانشگاه دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۹۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفیر نیوزلند در ایران: از سفر به قزوین هیجان زده شده ام

دریافت 78 MB

به گزارش خبرگزاری مهر، مایکل وهی میلتونگا والش سفیر نیوزلند در جمهوری اسلامی ایران در دیدار با استاندار قزوین اظهار داشت: از سفر به قزوین هیجان زده شده‌ام و به طور قطع سفرای دیگری که در این سفر ما را همراهی نکرده‌اند پشیمان خواهند شد و در دیدار با آنها از زیبایی‌های قزوین خواهیم گفت.

وی افزود: قزوین به بناهای تاریخی و طبیعت زیبا و میهمان نوازی معروف است و از اینکه امروز در این شهر هستیم خوشحالیم.

سفیر نیوزلند در جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: هرچند که بین ایران و نیوزلند فاصله بسیار زیادی وجود دارد ولی در کشور نیوزلند ایرانی‌ها به میهمان نوازی و رفتار صمیمی معروف هستند.

کد خبر 6098693

دیگر خبرها

  • سفیر نیوزلند در ایران: از سفر به قزوین هیجان زده شده ام
  • استوری تند و تیز مدیر روابط عمومی سپاهان علیه رسانه فارسی‌زبان خارج از کشور + عکس
  • جایزه نوبل ادبی باید به فردوسی تعلق می‌گرفت
  • دیدار رئیس سازمان فرهنگ با معاون وزیر خارجه ارمنستان
  • از پاسداشت زبان فارسی تا تجلیل از فعالان و کنشگران حوزه میراث‌ فرهنگی
  • برنامه‌های هفته میراث‌فرهنگی؛ از پاسداشت زبان فارسی تا تجلیل از کنشگران فرهنگی
  • تشریح برنامه‌های هفته میراث‌/ پاسداشت زبان فارسی وتجلیل از فعالان
  • ایران در ارمنستان چگونه معرفی می‌شود؟
  • اساس و توسعه هر کشور، توجه به آموزش و پرورش و تربیت نسل جوان است
  • ایران هراسی در مقابل آموزش زبان فارسی و تبلیغ سفر به ایران