Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین از البرز :  اکبر سلیم نژاد اظهار داشت: با توجه به حساسیت و نگرانی دوستداران محیط زیست و رسانه‌ها در خصوص چگونگی وضعیت درختان ارزشمند محدوده میدان جمهوری اسلامی پس از اجرای پروژه زیرگذر، جلسه ای در حضور دادستان محترم مرکز استان برگزار شد و ایشان در جایگاه مدعی العموم نکاتی را در باب ضرورت توجه به حفظ و توسعه فضای سبز و اهمیت آن در کاهش آلودگی هوا و نشاط اجتماعی بیان کردند که راهبردی و ارزشمند بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مقصر اصلی در فضای روانی ایجاد شده شهرداری کرج است که قبل از شفاف سازی و آماده سازی افکار عمومی و ارائه توضیحات لازم قصد جابه جایی درختان را داشت و متاسفانه به جهت این سکوت فشارها متوجه شورای اسلامی شهر شد، در حالی که شعار اصلی ما صیانت از محیط زیست است و هرگز تن به قطع و تخریب درختان نمی دهیم!

این مسئول اظهار کرد: اعضای دوره کنونی شورای اسلامی شهر کرج در حوزه فعالیت‌های مرتبط با محیط زیست و فضای سبز دارای سوابق طولانی هستند و به عنوان چهره‌های دانشگاهی و فرهنگی به اهمیت و کارکرد درختان در کاهش آلودگی هوا به خوبی وافق هستند و همواره بر توسعه جنگل‌کاری، توسعه سرانه فضای سبز و احداث پارکها و بوستان در محلات سطح شهر تاکید داشته‌اند و اینکه جریانی بخواهد تخریب درختان را به این شورا منتصب نماید، از اساس کذب و غیرقابل قبول است.

رئیس شورای اسلامی شهر کرج خاطر نشان کرد: شهروندان فهیم در جریان باشند که جابه جایی درختان محدوده میدان جمهوری اسلامی در فصل خواب طبیعت (حوالی زمستان) و با استفاده از تجهیزات کامل صورت می پذیرد و به منظور اطمینان خاطر بیشتر عزیزان، محل جدید کاشت و نگهداری از آنها نیز توسط رسانه ها اطلاع رسانی خواهد شد و دستگاه قضا، اداره کل محیط زیست البرز، تشکل های مردم نهاد و سایر نهادهای مربوطه بر تمام مراحل کار نظارت لازم را خواهند داشت لذا دیگر جای هیچ گونه نگرانی نیست.

به گفته سلیم نژاد، مقرر شده شهرداری کرج هرگونه تجهیزات لازم برای انتقال درختان به سایت جدید را فراهم آورد به نحوی که درختان و ریشه‌های آنها تا عمق حداقل چند متری خاکبرداری و جابه جا شوند و کارشناسان نیز به نحوی بر کار نظارت داشته باشند که درختان هر چه سریع تر با محیط جدید سازگاری پیدا کرده و در فصل رویش دوباره طبیعت (بهار) بتوانند بار دیگر قد علم کنند و بر طراوت و زیبایی های شهر بیفزایند.

وی در پایان احداث زیرگذر جمهوری اسلامی را بر اساس طرح تفصیلی دانست و اذعان داشت: در هر روی ترافیک یکی از معضل های شهری کرج است که باید از طریق احداث پروژه‌های عمرانی و ترافیکی آن را مدیریت کرد و همین طور جابه جایی درختان در حین فعالیت های عمرانی نیز موضوع تازه ای نیست و امیدواریم پروژه مذکور بدون هیچ گونه آسیب جدی به درختان عملیاتی شود.

46

کد خبر 1435504

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان البرز محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۰۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بندر جدیدالاحداث بوموسی آخرین بندرگاه دریایی جمهوری اسلامی ایران

دریافت 33 MB

به گزارش خبرنگار مهر؛ جزیره تماماً ایرانی بوموسی یکی از جزایر سه گانه خلیج‌فارس است که امارات متحده عربی نسبت به آن ادعاهایی واهی دارد بر همین اساس دولت تلاش دارد تا با توسعه زیرساخت‌های گردشگری و حمل و نقلی این جزیره حضور گردشگران و رفت و آمد به این جزیره را تسهیل کند.

قطعاً اولین پیش‌نیاز برای تحقق این هدف احداث اسکله است که سال گذشته به بهره‌برداری رسید.

کد خبر 6097417

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات سم‌پاشی شبانه درختان منطقه ۱۲ اصفهان
  • نقدی بر حصار کشی و اسباب‌کشی درختان از پارک‌ها
  • BRT کرج تا کمالشهر ادامه می‌یابد؟
  • ایمن‌سازی درختان خطرآفرین در اصفهان
  • ایمن‌سازی درختان خطر آفرین در اصفهان
  • بندر جدیدالاحداث بوموسی آخرین بندرگاه دریایی جمهوری اسلامی ایران
  • حرکت تانک‌وار شهرداری زاکانی علیه پارک‌های قدیمی تهران؛ باز کردن باب «درخت‌کشی» به چه قیمتی؟
  • باز کردن باب «درخت‌کشی» به چه قیمتی | حرکت تانک‌وار شهرداری زاکانی علیه پارک‌های قدیمی تهران!
  • انتقاد از ساخت مجموعه فرهنگی در پارک لاله/ شهرداری تهران حصارهای پارک لاله را بردارد
  • چرا شهرداری می‌خواهد با تانک از روی پارک‌های تهران بگذرد؟