Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان-طبق تصمیم نمایندگان جلسات شورای تعیین قیمت خرید تضمینی محصولات اساسی کشاورزی باید حداقل سه ماه قبل از آغاز سال زراعی برگزار و قیمت گذاری صورت گیرد. خبرگزاری میزان - نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح دو فوریتی قانون اصلاح تبصره ۱ و ۲ قانون تضمین خرید محصولات اساسی کشاورزی ماده ۲ آن را به تصویب رساندند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بر اساس اصلاحات صورت گرفته در ماده ۲ این طرح، تبصره ۲ قانون تضمین خرید محصولات اساسی کشاورزی به شرح زیر اصلاح می‌شود:

جلسات شورا حداقل سه ماه قبل از شروع سال زراعی و به منظور تعیین قیمت تضمینی محصولات تحت پوشش این قانون تشکیل و قیمت‌ها حداکثر تا آخر تیرماه به هیات دولت ارائه می‌شود. جلسات ضروری در این خصوص و سایر موضوعات مندرج در این تبصره به درخواست وزیر جهادکشاورزی و یا رئیس کمیسیون کشاورزی، منابع طبیعی، آب و محیط زیست مجلس شورای اسلامی تشکیل می‌شود. تصمیمات شورا با رای گیری و کسب حداکثر آرا قابلیت اجرایی دارد.

دولت موظف است قیمت‌های مصوب شورای موضوع تبصره ۱ را حداکثر تا ۱۵ شهریور ماه هر سال و سایر مصوبات شورا را حداکثر تا ۱۵ روز پس از ارسال از طرف شورا از طریق رسانه‌ها اعلان عمومی نماید. بیشتر بخوانید: معیارهای تعیین قیمت تضمینی محصولات کشاورزی مشخص شد
انتهای پیام/ برچسب ها: مجلس شوزای اسلامی مجلس یازدهم

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مجلس یازدهم تضمینی محصولات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۰۱۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۶۱ هزار میلیارد تومان یارانه برای نان

آفتاب‌‌نیوز :

حمید امانی همدانی در مورد یارانه نان در بودجه ۱۴۰۳ گفت: در لایحه بودجه ۱۴۰۳ یک رقم ۱۴۳ هزار میلیارد تومان برای یارانه نان قرار داده‌اند و همچنین ۱۸ هزار میلیارد تومان از محل مالیات بر ارزش افزوده فرآورده‌های نفتی در جدول تبصره ۸ در نظر گرفته شده که مجموع این دو رقم ۱۶۱ هزار میلیارد تومان خواهد شد که برای یارانه نان در سال جاری اختصاص می‌یابد.

در قانون بودجه ۱۴۰۲ برای یارانه نان در تبصره ۱۴ در بخش هدفمندی یارانه‌ها، در بند ۱ـ۴ـ مبلغ پانصد و شصت هزار میلیارد (۵۶۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال بابت یارانه نان در نظر گرفته شد.

نیز در بند ۶ تبصره ۱۴ آمده است، ۶ ـ سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها موظف است منابع حاصل از حذف یارانه خانواده‌های غیرمشمول حمایت دولت و عوارض و مالیات بر ارزش افزوده موضوع جزء (۱ـ ۶) این بند را با تخصیص سازمان صرفاً برای تأمین یارانه نان و بابت مستمری خانوار‌های پشت نوبتی کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور (مبلغ هشت هزار میلیارد (۸.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال) هزینه نماید.

 قیمت خرید تضمینی گندم از کیلویی ۱۵ هزار تومان پارسال به رقم ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان در سال جاری افزایش یافته است. 

پیش‌بینی شده امسال بیش از ۱۰ میلیون تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان به نرخ تضمینی خریداری شود.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • ۱۶۱ هزار میلیارد تومان یارانه برای نان
  • آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • ۸۹۰۰۰هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص یافته است
  • آغاز برداشت گندم از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • با کشت هر گونه محصولات زراعی با آب غیرسالم برخورد می‌شود
  • پاسخ عجیب معاون وزیر کار درباره رقم دستمزد کارگران
  • خرید تضمینی گندم و کُلزا در کهگیلویه و بویراحمد
  • روستا‌ها باید روستا بمانند و همچنان محلی باشد برای تولید
  • روستا‌ها باید روستا بمانند و همچنان محلی باشد برای تولید  
  • ارائه لایحه اصلاح قانون کار به مجلس دوازدهم در اولین فرصت