Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل انتقال خون خراسان شمالی گفت: در ۶ ماهه سال جاری اهدای خون توسط بانوان استان نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۳۷ درصد رشد یافته است.

«حسین زارع» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهارکرد: در 6 ماهه اول سال 99  تعداد 11 هزار و 588 نفر داوطلب اهدای خون به مراکز ثابت و سیارخونگیری استان مراجعه داشته اند که از این تعداد 9 هزار و 446 نفر موفق به اهدای خون شدند که تعداد 662  نفر را اهداکنندگان خانم تشکیل می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل انتقال خون خراسان شمالی بیان کرد: آمار مقایسه ای در بازه زمانی مشابه سال گذشته رشد 2.51 درصدی در میزان اهدای خون را نشان می دهد.

 

وی اظهارکرد: طی شهریور  سال جاری تعداد هزار و 855 داوطلب اهدای خون به مراکز ثابت و سیارخونگیری استان مراجعه داشته اند که از این تعداد  هزار و 456 نفر موفق به اهدای خون شدند و تعداد 62  نفر را اهداکنندگان خانم تشکیل می دهند و آمار مقایسه ای در بازه زمانی مشابه سال گذشته، کاهش 16.86 درصدی در میزان اهدا خون و 47 درصدی کاهش در اهدا خون بانوان دیده می شود.

 

زارع بیان کرد: با توجه به اینکه همه گیری بیماری منحوس کرونا متاسفانه تاثیر منفی بر مراجعه اهداکنندگان خون گذاشته شده است، خاطرنشان می کنم که تمامی دستورالعمل های بهداشتی در مراکز خونگیری به صورت کاملا سختگیرانه انجام می گیرد و در بدو ورود اهداکنندگان با دادن ماسک و ضدعفونی مراجعین و غربالگری توسط پزشک، فقط افراد سالم وارد مجموعه می شوند.

 

وی افزود: با توجه به اینکه احتمال سرایت این بیماری از طریق خون بسیار پایین است، مردم نگران آلودگی به کرونا در مراکز اهدای خون نباشند و با اهدای خون در نجات جان بیماران سهیم شوند.

 

مدیرکل انتقال خون خراسان شمالی افزود: بانوان نقش بسیار مهمی در خانواده ایفا می کنند و می توانند الگوی مناسبی برای ترویج اهدای خون در خانواده و جامعه باشند، به همین منظور از بانوان دعوت به اهدای خون می شود و لازم به توضیح است قبل از اهدای خون، بانوان از نظر کم خونی قبلی بررسی می شوند و در صورت لزوم جهت درمان به مراکز ذیربط ارجاع خواهند شد.

 

پایان پیام/569

منبع: شبستان

کلیدواژه: اهدای خون کرونا بانوان خراسان شمالی اهدای خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۰۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دختر موتورسوار اهل خراسان شمالی به مسابقات جهانی اعزام می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، در پایان مسابقات دو روزه انتخابی تیم ملی موتور کراس که در پیست موتور کراس مجموعه آزادی تهران برگزار شد، هستی رضایی موتور سوار آشخانه‌ای با بیشترین امتیاز و جمع بندی کادر فنی به عنوان یکی از منتخبین تیم ملی ایران معرفی شد.

تیم ملی موتور کراس برای دومین سال متوالی در شهریور ماه امسال در مسابقات جهانی ترکیه شرکت می‌کند.

کد خبر 6087371

دیگر خبرها

  • مشارکت مردمی در بهزیستی خراسان جنوبی ۱۱۶ درصد افزایش یافت
  • تولید ۲ هزار و ۶۰۰ متر مربع فرش درخراسان‌شمالی
  • عابدینی: برند معنوی باشگاه پرسپولیس را فروختند/ با اهدای ۵ درصد سهام به پیشکسوتان شق‌القمر می‌کنند
  • رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت
  • از اولین پیوند کلیه در ایران تا حس و حال اهداکنندگان
  • ‍ بازدید مدیر کل از نحوه فعالیت مراکز نیکوکاری درخدمت رسانی به نیازمندان خراسان شمالی
  • وحیدی: تعداد اندکی از بانوان حجاب را رعایت نمی‌کنند
  • دختر موتورسوار اهل خراسان شمالی به مسابقات جهانی اعزام می‌شود
  • دیدارجمعی ازکارگران خراسان‌شمالی با مقام معظم رهبری
  • به کارگیری ۵۲۱ نفر از کارجویان ثبت‌نام شده در سامانه جستجوی شغلی توسط مراکز کاریابی