Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-26@20:21:16 GMT

صادرات نفت آمریکا همچنان رو به کاهش است

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۹۱۰۲۵

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز،  اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد کاهش تقاضای جهانی برای نفت و سوخت به خاطر همه گیری ویروس کرونا باعث پایین آمدن صادرات نفت خام این کشور از اوج 3.7 میلیون بشکه در روز ماه فوریه شده است.اطلاعات این اداره نشان می دهد صادرات نفت خام آمریکا از 3.708 میلیون بشکه در روز در ماه فوریه تا 2.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

753 میلیون بشکه در روز در ماه ژوئن کاهش یافته است.

 

علیرغم کاهش صادرات طی تعطیلی‌هایی که برای مهار گسترش ویروس کرونا وضع شده بود، صادرات نفت خام آمریکا در نیمه اول 2020 بالاتر از شش ماه اول 2019 بوده است.واردات نفت خام آمریکا هم در نیمه اول سال جاری میلادی نسبت به سال گذشته پایین آمد ولی به دنبال ارسال محموله‌های نفت  عربستان به بازار در ماه آوریل، واردات نفت آمریکا در ماه‌های مه و ژوئن افزایش یافت.

 

تقاضای جهانی نفت در نیمه اول 2020 تا متوسط 90 میلیون بشکه در روز کاهش یافت. این رقم در 6 ماه اول 2019 برابر با 100.7 میلیون بشکه در روز بود. گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان می دهد تقاضای بسیار پایین برای نفت خام و محصولات نفتی باعث کاهش صادرات نفت آمریکا از ماه فوریه شده است.

 

علیرغم کاهش ماهانه صادرات نفت آمریکا از زمان آغاز همه‌گیری ویروس کرونا، صادرات این کشور به چین در نیمه اول 2020 افزایش داشته است. آمریکا 361 هزار بشکه نفت خام در این دوره به چین صادر کرد که از 213 هزار بشکه در روز صادر شده در نیمه اول 2019 بالاتر بود. چین در این دوره بزرگترین مقصد صادرات نفت خام آمریکا بودتحلیلگران دلیل افزایش صادرات نفت آمریکا به چین را هجوم این کشور برای بهره بردن از قیمت پایین نفت در ماه آوریل می دانند.

 

تسنیم

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: صادرات اقتصاد آمریکا جام نیوز نفت میلیون بشکه در روز صادرات نفت آمریکا نفت خام آمریکا صادرات نفت خام نیمه اول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۱۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شن‌هایی که همچنان چِشم استکبار را می‌سوزاند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسلان جنوبی، امروز پنجم اردیبهشت، سالروز شکست مفتضحانه آمریکا در صحرای طبس، است.

پنجه‌ی عقاب، عنوان عملیاتی متجاوزانه به خاک ایران اسلامی که قرار بود برای آمریکا پُر از دستاورد باشد، اما تبدیل شد به کابوسی تمام ناشدنی.

امسال مردم در شرایطی چهل و چهارمین سالگرد شکست مفتضحانه آمریکا در صحرای طبس را گرامی داشتند که عملیات تنبیهی وعده صادق جِراحتی دیگر شده است بر پیکر ظلم و استبداد.

                                                                                کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • شن‌هایی که همچنان چِشم استکبار را می‌سوزاند
  • بودجه روسیه برمبنای نفت ۶۵ دلاری تنظیم می‌شود
  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت؟
  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت
  • کاهش ذخیره‌سازی‌های آمریکا قیمت نفت را افزایش داد
  • برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد
  • نفت وارد کانال افزایشی شد
  • کاهش ۰.۰۲ درصدی قیمت جهانی نفت
  • کاهش ۰.۰۲ درصد ی قیمت جهانی نفت
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ |برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد