Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان- فرمانده سپاه پاکدشت گفت: انقلاب اسلامی ایران ریشه در تفکر عاشورایی دارد. - اخبار استانها -

 رضا امجدی در حاشیه مراسم حرکت نمادین کاروان راهیان نور در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در پاکدشت، با اشاره به فلسفه تفکر عاشورایی برای رسیدن به تجلی انسانیت و ایستادگی در مقابل ظلم اظهار داشت: منطق دفاع در مقابل ظلم منطق ائمه است و فلسفه گریه بر مصیبت عاشورا برای شکل گیری تفکر حماسه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: گریستن خود آغازگر حرکت و تفکر عاشورایی و شکل‌گیری دایره المعارف حماسه در ذهن‌ها است و در یاد و تذکر که سرمنشا آن تفکر عاشورایی است رویش خیزش‌ها و دشمن‌ستیزی را شاهد هستیم.

فرمانده سپاه پاکدشت گفت: فلسفه زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و این که در مقابل ایثار شهدا چه کرده‌ایم و چه باید انجام دهیم، خبرنگاران جایگاه ویژه دارند.

امجدی بیان کرد: در زمان شهادت امام حسین(ع) که رسانه نبود و اسلام سکولار معاویه نای تفکر را از مسلمانان گرفته بود ولی خطبه‌خوانی حضرت زینب(س) آن هم در شام گوش‌ها را شنوا کرد و اگر امروز می‌توانیم برنامه را تبیین و تکثیر کنیم مدیون آن رشادت‌ها هستیم.

فرمانده سپاه پاکدشت با اشاره به حرکت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران از سال 42 گفت: انقلاب اسلامی ایران ریشه در تفکر عاشورایی دارد زیرا امام خمینی(ره) در ابتدای نهضت فرمودند " نه شرقی نه غربی، جمهوری اسلامی" و ایشان از همان ابتدای شکل گیری جمهوری اسلامی نگاه تمدنی داشتند و این به معنای پایان غربی‌گری، ظلم و ستم است.

برپایی نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس در باغ موزه انقلاب اسلامی قم/ کاروان مقاومت راه‌اندازی می‌شوددفاع مقدس میدانگاه تداوم دهنده انقلاب اسلامیتهران| شکسته‌شدن هیمنه پوشالی استکبار جهانی ثمره مقاومت و ایثار شهدای انقلاب اسلامی است

8 سال دفاع مقدس دانشگاه خودباوری و ولایتمداری است

موسی صادقی مسئول سازمان اردویی و گردشگری سپاه حضرت ثامن الحجج شهرستان پاکدشت ایثارگری شهدای 8 سال دفاع مقدس را دانشگاهی برای خودسازی و خودباوری و ولایتمداری دانست و گفت: شهدا با رشادت‌ها و ایمان مستحکم دانشگاهی از خودباوری به‌وجود آوردند.

وی افزود: متاسفانه به دلیل شیوع مجدد ویروس کرونا نتوانستیم نسل جوان پاکدشت را برای اعزام به مناطق جنگی شرق و شمال غربی آماده کنیم و به همین دلیل با راه‌اندازی کاروان نمادین دفاع مقدس فرهنگ دوران دفاع مقدس را به نسل جوان منتقل کنیم.

انتهای پیام/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: انقلاب اسلامی تفکر عاشورایی اسلامی ایران دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۱۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاه رهبر انقلاب به مسائل حوزه کتاب همه جانبه است


رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار  خبرگزاری صدا و سیما افزود: بررسی بیانات رهبر انقلاب نشان می‌دهد که ایشان همه جوانب مهم نشر را از جمله طراحی جلد تا آثار فاخر، ترجمه معکوس به زبان‌های دیگر و تولید و توزیع کتاب همواره مورد توجه شان بوده است.
وی گفت: ایشان در حوزه کتاب‌های دفاع مقدس بر موضوع ثبت و ضبط خاطرات تاکید کرده اند وگرچه انتشار ۳۰ هزار عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس نشان از تمرکز نویسندگان بر این مباحث است، اما کافی نیست و کار‌های به زمین مانده زیادی وجود دارد.
آقای مختارپور افزود: علاوه بر بیانات، تقریظ‌هایی که ایشان بر کتاب‌ها نوشته اند همیشه جریان ساز بوده و به دنبال هر تقریظ یک جریان ادبی حاصل شده است.
به گفته آقای مختارپور رشد ادبیات داستانی بعد از پیروزی انقلاب رقم خورد و با انتشار تقریظ‌های رهبر انقلاب بر کتاب‌ها که از دهه هشتاد کلید خورد کتاب‌های دفاع مقدس به موضوع‌های مختلف و بر زمین مانده جنگ تحمیلی پرداختند.

دیگر خبرها

  • نگاه رهبر انقلاب به مسائل حوزه کتاب همه جانبه است
  • مراسم سومین سالگرد شهادت سردار حجازی برگزار شد
  • زوایای پنهان دفاع مقدس برای نسل جدید بیان شود
  • شهید مطهری یعنی مبارزه با تفکر تحریف
  • مقاومت، ایران را به ملت تعیین‌کننده برای بشریت تبدیل کرده است
  • مشارکت باانگیزه کارگران، دفاع مقدس از عزت ملی
  • اقتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیرو‌های مسلح است
  • قتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیروهای مسلح است
  • جایگاه ویژه‌ مردم ایران در بسط تفکر مهدوی در جهان امروز
  • وعده صادق ابهت پوشالی رژیم صهیونسیتی را درهم شکست