Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-04@18:17:46 GMT

پیش‌بینی برداشت بیش از ۳۵ هزار تن انگور در شاهرود

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۹۱۲۴۶

پیش‌بینی برداشت بیش از ۳۵ هزار تن انگور در شاهرود

علی‌اصغر حجی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شاهرود با بیان اینکه برداشت انگور از سطح سه هزار و 579 هکتار از باغات انگور شهرستان شاهرود آغاز شد، اظهار کرد: به علت سرمازدگی و تگرگ میزان تولید انگور شهرستان به نصف کاهش‌یافته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود از «خلیلی، یاقوتی و پرلت» به‌عنوان مهم‌ترین ارقام انگور این شهرستان نام برد و افزود: ارقام انگور میان‌رس شامل «عسگری، لعل، شاهانی، صاحبی و کشمشی» و ارقام دیررس شامل «سفید فخری، سرخ فخری (شاهرود) و ریش‌بابا» است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجی اضافه کرد: برداشت انگور از سطح باغات این شهرستان از اواسط تیرماه با ارقام زودرس شروع و تا پایان مهرماه با ارقام دیررس ادامه دارد.

وی با بیان اینکه برنامه‌های متعددی برای افزایش راندمان تولید و کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی این شهرستان پیگیری می‌شود تصریح کرد: احداث باغات نوین برای کاهش بیماری‌ها و آفات باغی، برگزاری کلاس‌های آموزشی و ترویجی، رعایت توصیه‌های تغذیه‌ای مناسب برای ماندگاری بالای میوه و بازار رسانی مناسب، اصلاح روش‌های آبیاری و استفاده از سامانه‌های نوین آبیاری در دستور کار این مدیریت است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: انگور شاهرود کشاورزی جهاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۱۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت گل محمدی از گلستان‌های کاشان + تصاویر

برداشت گل محمدی همزمان با فرا رسیدن ماه اردیبهشت از گلستان‌های کاشان آغاز شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری خبرگزاری تسنیم از کاشان، همزمان با فرا رسیدن ماه اردیبهشت چینش گل محمدی از گلستان‌های این شهرستان آغاز شده است و عطر و رایحه خوش گل محمدی تمام منطقه را پر کرده است.

سرپرست فرمانداری شهرستان کاشان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کاشان، با بیان اینکه 2 هزار و 600 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشان تحت کشت گل محمدی است، افزود: حدود 10هزار تن از باغات گل برداشت می‌شود و در این راستا 26 واحد صنعتی و دو هزار واحد سنتی مشغول به گلابگیری هستند.

کشت گل محمدی در 600 هکتار اراضی کشاورزی کاشان

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان کاشان با بیان اینکه صنعت گل و گلاب 10هزار اشتغال را در سال به خود اختصاص داده است، ابراز داشت: واحدهای صنعتی و سنتی آمادگی برداشت 25 هزار تن گل و تولید 45 هزار تن گلاب را دارند.

انتهای پیام/801/.

دیگر خبرها

  • برداشت گوجه سبز از باغ های سرخه
  • نصب تله‌های فرمونی برای پایش آفات در شهرستان بن
  • لزوم توجه به توسعه باغات زیتون در شهرستان رودبار
  • آغاز برداشت گل محمدی در شهرستان سبزوار
  • برداشت گل محمدی از گلستان‌های کاشان + تصاویر
  • نصب تله‌های فرمونی جهت پایش آفات در شهرستان بن
  • پیش‌نویس نقشه راه فرهنگی شاهرود تدوین شود
  • جوانه زدن ۷۵ درصد محصول باغات دیم زمین‌های شیب دار شهرستان اردل
  • زخم معدن کاری بر پیکر شاهوار
  • پیش بینی برداشت ۴٠٠هزار تن گندم از مزارع استان ایلام