Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-06@14:06:11 GMT

دیپلماسی توئیتری، شیوه جدید رسانه ای

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۹۱۶۷۸

دیپلماسی توئیتری، شیوه جدید رسانه ای

نوشین سحابی تحلیگر رسانه، در گفت و گو با خبرنگار رسانه خبرگزاری فارس، اظهار داشت: زمانی که ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا، از مقر کاخ سفید اینترنت و توئیتر را به عنوان ابزاری برای پیام رسانی انتخاب کرد، شاهد تولد ترم جدیدی بنام دیپلماسی توئیتری بودیم که شاید در ظاهر پیامی داشته باشد.

وی با اشاره به رفع محدودیت کاراکتر در پیام رسان توئیتر درپی گزینش ترامپ گفت: توئیتر این روند را فی البداهه انجام نداد و در حقیقت دست سیاست مداران را برای رساندن پیغام ها باز گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تحلیلگر رسانه تصریح کرد: مخاطبان امروز بسیار هوشمند با رسانه ها برخورد می کنند و در این میان توئیتر هم به عنوان رسانه ای اسمارت شناخته می شود و جالب اینجاست که هم مخاطب و هم رسانه، یکدیگر را تحت کنترل دارند.

وی با بیان اینکه مخاطبان امروز باید در تحلیل حوزه انتخابات آمریکا از سواد رسانه ای لازم برخوردار باشند، اظهار داشت: رسانه ها به طور مصنوعی همه چیز مخاطب را در گرو انتخابات آمریکا می دانند، در حالی که باید سواد رسانه ای لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: ترامپ رسانه اینترنت توئیتر رسانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۱۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام نتانیاهو به آمریکا: نمی‌توانیم به کسانی که به ما وعده می‌دهند اطمینان کنیم

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در پیامی به آمریکا گفت نمی‌توانیم به کسانی که به ما وعده می‌دهند اطمینان کنیم.

به گزارش فارس، وی در ادامه پیامش با اشاره به هولوکوسات گفت: «درس نخستی که یاد گرفتیم آن است که اگر از خود حمایت نکنیم هرگز کسی از ما حمایت نخواهد کرد».

نتانیاهو اضافه کرد: «یاد گرفتیم اگر باید خودمان به پا خیزیم آن را انجام خواهیم داد».

دیگر خبرها

  • آمادگی گروه معماری دانشگاه آزاد برای طراحی ساخت ۵۰ هزار واحد مسکن
  • ضرورت توانمندسازی خانواده‌ها در زمینه سواد سلامت
  • ثبت نام نمایندگان رسانه‌ها به منظور پوشش دیدار ایران و ازبکستان
  • چرا کمتر شاهد خبرنگاری تحقیقی و پژوهشی هستیم؟
  • جانمایی ۵۹ صندوق الکترونیکی برای انتخابات در سوادکوه
  • آمادگی برق تبریز برای برگزاری مرحله دوم انتخابات
  • پیام نتانیاهو به آمریکا: نمی‌توانیم به کسانی که به ما وعده می‌دهند اطمینان کنیم
  • پیام پر از طعنه و تذکر سپاهان به کمیته انضباطی
  • سایه مستدام جنگ بر اروپای مدعی دیپلماسی
  • تمامی امکانات و تدابیر لازم برای برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت‌