Web Analytics Made Easy - Statcounter

خروجی سد زاینده‌رود از بامداد ۲۸ شهریور کاهش پیداکرده و در حال حاضر حدود ۲۰ متر مکعب بر ثانیه و فقط برای مصارف شرب خارج می‌شود. امیدواریم بارندگی‌هایی که متأسفانه در مهر و آبان کمتر از نرمال نیز پیش بینی شده در آذر ماه و زمستان ظرفیت سد زاینده‌رود جبران کند.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ حسن ساسانی در مراسم تکریم و معارفه رئیس جدید آب منطقه‌ای اردستان، گفت: دفتر مهندسی رودخانه‌های شرکت آب منطقه‌ای پس از شناسایی موارد تخلف در مسیر رودخانه‌های استان اصفهان و صدور اخطاریه‌های لازم، پیگیری‌هایی را برای بازگرداندن حریم بستر رودخانه به وضعیت سابق در دستور کار قرار داده و اگر همکاری انجام نشود با شکایت به مراجع قضایی موارد تخلف را دنبال می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تصرف پیوسته ادامه دارد و به دلیل کاهش بی‌سابقه سد زاینده‌رود بخش وسیعی از بستر دریاچه نمایان شده است، گفت: طبیعی است که برخی افراد از این وضعیت سوءاستفاده کرده و دامنه رودخانه را به تصرف خود درآورند.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با بیان اینکه هر آزادسازی یک فرایند قانونی دارد که سیستم قضایی و نیروی انتظامی همکاری موثری داشتند و این موضوع با شدت بیشتری در حال پیگیری است، گفت: در سال ۹۹ تاکنون در محدوده زاینده‌رود ۴۴ هکتار فرایند آزادسازی با بیش از یک هزار میلیون ریال اعتبار انجام شده است و موضوع آزادسازی در شش ماه دوم سال جاری با شدت بیشتری انجام خواهد شد.

ساسانی با اشاره به وضعیت سد زاینده‌رود، گفت: خروجی سد زاینده‌رود از بامداد ۲۸ شهریور کاهش پیداکرده و در حال حاضر حدود ۲۰ متر مکعب بر ثانیه و فقط برای مصارف شرب خارج می‌شود. امیدواریم بارندگی‌هایی که متأسفانه در مهر و آبان کمتر از نرمال نیز پیش بینی شده در آذر ماه و زمستان ظرفیت سد زاینده‌رود جبران کند.

وی با بیان اینکه اولویت اول موضوع تأمین آب شرب مردم است و وزارت نیرو با توجه به ویروس کرونا نگران مصارف شرب شهروندان است، گفت: وضعیت حجم مخزن سد زاینده‌رود نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد کاهش داشته است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با بیان اینکه در راستای طرح تعادل‌ بخشی منابع آب زیرزمینی کشور، پلمب چاه‌های غیرمجاز در اصفهان باید با جدیت بیشتری دنبال شود، خاطرنشان کرد: از سال ۸۴ تاکنون بیش از ۶۷۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در استان اصفهان پر شده است و همچنان این روند ادامه دارد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اصفهان زاینده رود آب آشامیدنی سد زاینده رود سد زاینده رود آب منطقه ای مصارف شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۲۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رنجش اهالی شهرک زاینده رود اصفهان از جاری شدن فاضلاب در سطح معابر + فیلم

شبکه فاضلاب شهری در کوچه مشتاق سوم واقع در شهرک زاینده رود شهرستان اصفهان مدتی است انجام شده است، اما این شبکه به ساختمان‌های مسکونی در این کوچه داده نشده و این موضوع موجب شده تا فاضلاب برخی از خانه‌ها در معابر جاری شود. بوی نامطبوع ناشی از آب فاضلاب ساکنان را رنج می‌دهد.

شهروند خبرنگار ما با ارسال فیلم از مسئولان درخواست رسیدگی کرد.

منبع: شهروند خبرنگار - اصفهان

بیشتر بخوانید:

گلایه ساکنان محله عباسی تبریز از وضعیت نامناسب جوی فاضلاب + فیلم و تصاویر

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • خروش رودخانه چشمه لنگان فریدونشهر
  • دریاچه ارومیه جان تازه می‌گیرد؟
  • آغاز مرحله دوم رها سازی آب از سد سیلوه پیرانشهر به دریاچه ارومیه
  • مرحله دوم رها سازی آب از سد سیلوه به دریاچه ارومیه
  • تزریق ۳.۵ میلیون متر مکعب آب به تالاب هشیلان
  • افزایش ذخایر آبی سدهای مازندران
  • سهم اصفهان از حقابه زاینده‌رود؛ تقریباً صفر/ بارگذاری بیش از اندازه آب در سد زاینده‌رود مشکل‌ساز می‌شود
  • رنجش اهالی شهرک زاینده رود اصفهان از جاری شدن فاضلاب در سطح معابر + فیلم
  • پاکسازی حریم رودخانه زاینده رود
  • حقوق شهر اصفهان در بازگشایی‌های زاینده‌رود محقق نشده است