Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین از کیش، در دومین شب از هفته دفاع مقدس، شب شعر با حضور معاون فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش، سه تن از شاعران برجسته و به نام کشور که در حوزه ادبیات دفاع مقدس آثار ارزشمندی سروده اند و جمعی از شاعران جزیره مرجانی کیش برگزار شد.

حضور نوجوانان از مستندات تاریخی دفاع مقدس به شمار می رود

    در این مراسم پیش از قرائت اشعار، استاد عبدالجبار کاکایی با یادآوری حضور نوجوانان در عرصه دفاع مقدس که یکی از مستندات تاریخی جنگ به شمار می رود افزود: به ندرت جنگ ها از دو سو عادلانه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معمولا از سویی که عادلانه است، به جنگ از منظر مقاومت و دفاع مردمی یاد می شود.

   وی با تاکید بر اینکه یکی از این موضوعات مهم در ادبیات جهان،کشته شدن در راه میهن است، افزود: گاه آدم ها برای صلح می جنگند و فکر اینکه صلح کل جهان را فرا بگیرد آرمانی است که در ذهن دارند. اما به وقوع پیوستن آن دور از دسترس به نظر می رسد و گاه آنقدر جنگ به زندگی انسان نزدیک می شود که شاعران را هم تحت تاثیر قرار می دهد.

   این شاعر نام آشنای کشور خاطر نشان کرد: یکی از ویژگی هایی که در دل جنگ خلق شد شعر دفاع مقدس است که برگرفته از واقع نگری بوده و به بیان واقعیت هایی چون حماسه ها،خشونت ها، زجرها و ناکامی ها می پردازد.

دفاع مقدس هویت جدیدی به ملت ما بخشید

   استاد مصطفی محدثی خراسانی نیز در آیین شب شعر کیش با بیان اینکه هویت ملی یک قوم چیزی نیست که انتظار داشته باشیم به یکباره شکل گرفته یا تغییر کند، اظهار کرد: همه بر این نکته اذعان دارند که دفاع مقدس هویت تازه ای به ملت ما بخشید اما این بدان معنا نیست که ما آن را نداشتیم و در دفاع مقدس به دست آوردیم بلکه دفاع مقدس زمینه غبارروبی از فضیلت هایی را که در طول تاریخ داشتیم زدود و به شکلی نو و فراخوان شده و پویا متجلی کرد.

   وی تاکید کرد: همین اتفاق در حوزه های فرهنگی و هنری و از جمله شعر نیز رخ داد و شعر دفاع مقدس فراخوان فضیلت های تاریخ شعر فارسی است و با درآمیختن آن ها شعر فارسی به شکلی نو ارائه شد.

شاعران نو در دفاع مقدس

   صابر سعدی پور دیگر استاد شعر و ادبیات دفاع مقدس نیز در این مراسم گفت: برخی جنگ را با واقعیت های آن لمس کرده و قلم زدند و برخی چون من که خود را هنرمند می دانیم به شکل و نوعی دیگر پس از دوران جنگ با واقعیت های آن آشنا شده و آمار لمس کردیم. جامعه ادبی که با چهره واقعی جنگ، پس از خوابیدن گرد و غبارهای آن روبرو شدند و آثاری که در جامعه ایجاد کرده بود لمس کردند نیز در این وادی قلم زدند.

   در ادامه این شاعران به نام کشور و شاعرانی از جزیره مرجانی کیش اشعار خود را برای حاضران قرائت کردند.در حاشیه این مراسم نمایش سمفونی میگ ها با نویسندگی، کارگردانی و اجرای بهنام کاوه به نمایش درآمد.

   گفتنی است در سومین روز از هفته دفاع مقدس نمایش « دست هایت کو مم حسن » به نویسندگی: رضا گشتاسب و کارگردانی: رضا کرمی زاده و با تهیه کنندگی : وحید لک به نمایش درخواهد آمد.

   علاقمندان می توانند این نمایش را که برگزیده سی و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر و برنده ۹ تندیس از جشنواره فتح همچنین دعوت شده به جشنواره بین المللی ۲۰۲۰ روسیه است در مرکز همایش های بین المللی کیش سالن خلیج فارس  ساعت ۱۹:۳۰ به تماشا بنشینند.

۴۶

کد خبر 1435574

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: مناطق آزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۲۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشییع دو شهید گمنام دفاع مقدس در مسجد مقدس جمکران

همزمان با ایام شهادت امام جعفر صادق (علیه السلام) آئین تشییع و تدفین دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس عصر امروز با حضور پرشور قشر‌های مختلف مردم و مسئولان استانی در مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

در این آیین پیکر‌های مطهر این دو شهید والامقام از میدان آل یاسین تشییع و در صحن جامع امام مهدی (عج) مسجد مقدس جمکران به خاک سپرده شد. 

این دو لاله گلگون کفن در عملیات‌های کربلای ۵ و عاشورا به شهادت رسیدند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • تشییع شهید گمنام دفاع مقدس در سازمان زندان‌‎ها
  • دفاع مقدس ما امروز در جنگ نرم است
  • فاز نخست موزه دفاع‌ مقدس زنجان افتتاح می‌شود
  • تشییع پیکر شهید دفاع مقدس در اهواز
  • استان قزوین میزبان شهید گمنام
  • تشییع پیکر شهید گمنام تازه تقحص شده دفاع مقدس در یزد
  • تشییع پیکر شهید دفاع مقدس در اجتماع صادقیون مشهد مقدس
  • تشییع پیکر شهدای تازه تقحص شده دفاع مقدس در اصفهان
  • تشییع دو شهید گمنام دفاع مقدس در مسجد مقدس جمکران
  • پیکر ۴ شهید دفاع مقدس در اصفهان تشییع می‌شود