Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@10:25:15 GMT

باغ موزه دفاع مقدس آبادان افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۹۲۴۴۰

باغ موزه دفاع مقدس آبادان افتتاح شد

ایسنا/خوزستان باغ موزه دفاع مقدس آبادان با حضور رییس مجلس شورای اسلامی به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح شد.

باغ موزه دفاع مقدس آبادان امروز (دوم مهرماه ۱۳۹۹) هم‌زمان با چهلمین سال گرامی‌داشت دفاع مقدس، به صورت ویدئو کنفرانس با حضور محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی و دیگر مسئولان کشوری و استانی از جمله غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان و سردار احمد خادم سیدالشهدا فرمانده قرارگاه کربلا در جنوب غرب کشور، هم‌زمان با افتتاح چندین باغ موزه دیگر در کشور، گشایش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، پاکسازی منطقه نخلستان بِریم آبادان جهت آماده‌سازی برای ایجاد باغ موزه دفاع مقدس از ۱۳۹۱ آغاز شد و پس از گذشت چند سال این باغ موزه امروز رسما آماده بازدید عموم شده است.

ایجاد باغ موزه دفاع مقدس آبادان در نقطه صفر مرزی، وجود آثار به جا مانده از دفاع مقدس به همان صورت دست نخورده در محل و اینکه محل باغ موزه همان خط پدافندی است که رزمنده‌ها در یک سال محاصره شهر و هشت سال دفاع مقدس از این مکان به دفاع ‌پرداختند؛ از جمله ویژگی‌هایی هستند که این باغ موزه را از سایر باغ‌موزه‌های کشور متمایز می‌کند.

مزار هشت شهید گمنام نیز در این باغ‌موزه قرار دارد. علاوه بر این، آثار تاریخی در این باغ‌ موزه وجود دارد که به دوران حضور انگلیسی‌ها در پالایشگاه این منطقه برمی‌گردد، از جمله قبرستان انگلیسی با ۵۳۸ قبر از کارمندان و افراد عالی‌رتبه پالایشگاه آبادان در آن زمان، در این محوطه قرار دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری چهلمین سالگرد دفاع مقدس باغ موزه دفاع مقدس آبادان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۲۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر زمان دیدار صنعت نفت - مس رفسنجان

زمان برگزاری یک مسابقه از هفته بیست‌وششم مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور تغییر کرد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از ‌روابط عمومی سازمان لیگ فوتبال ایران، مسابقه دو تیم صنعت نفت آبادان و مس رفسنجان به جای روز یکشنبه 16 اردیبهشت در روز دوشنبه 17 اردیبهشت ساعت 19:30 در ورزشگاه تختی آبادان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • زمان یک مسابقه از هفته ۲۶ لیگ برتر تغییر کرد
  • تغییر زمان یک مسابقه از هفته ۲۶ لیگ برتر فوتبال
  • تغییر زمان یک مسابقه از هفته ۲۶ لیگ برتر
  • تغییر زمان دیدار صنعت نفت - مس رفسنجان
  • زمان دیدار صنعت نفت - مس تغییر کرد
  • بازدیدشهردار تبریز از پروژه عظیم باغ موزه دفاع مقدس در پارک موزه شمیم پایداری تبریز
  • لزوم استفاده از ظرفیت‌های استانی در ساخت موزه دفاع مقدس
  • ضرورت معرفی جلوه‌های ایثار و شهادت به نسل جدید
  • گیلان، مهد شهیدان و سرداران دفاع مقدس است
  • بازدید جامعه ورزش کشور از یادمان‌های دفاع مقدس در جنوب غرب خوزستان