Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-08@03:08:06 GMT

نحوه حضور دانشجویان تحصیلات تکمیلی در دانشگاه

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۹۲۵۹۴

نحوه حضور دانشجویان تحصیلات تکمیلی در دانشگاه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، مرتضی کلاهدوزان با اشاره به انجام ثبت نام دانشجویان ترم های گذشته این دانشگاه گفت: باتوجه به شیوع بیماری کرونا و تاخیر در برگزاری کنکور سراسری و همچنین براساس اطلاعیه های سازمان سنجش آموزش کشور پیش بینی می شود که ثبت نام دانشجویان جدیدالورود با تاخیر و از اوایل آبان ماه آغاز شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی امیرکبیر خاطرنشان کرد: مقطع تحصیلات تکمیلی با مقطع کارشناسی از نظر  ارائه دروس سالانه متفاوت است به این نحو که در بسیاری از دانشگاه ها ازجمله دانشگاه صنعتی امیرکبیر دروس دوره تحصیلات تکمیلی سالانه تدریس می شود یعنی یک بار در سال ارائه می شود بنابراین ورود پذیرفنه شده¬گان در ترم دوم سال تحصیلی امکان پذیر نمی باشد و لازم است پذیرفته شده گان در ترم اول سال تحصیلی ثبت نام و شروع به تحصیل نمایند.

کلاهدوزان خاطرنشان کرد: باتوجه به اهمیت کیفیت آموزش و پژوهش در این دانشگاه لازم است برنامه ویژه¬ای جهت برگزاری کلاس های ترم اول سال تحصیلی ۱۴۰۰-۹۹ در نظر گرفته شود تا دروس ارائه شده برای پذیرفته شده گان جدید بطور کامل و در زمان بندی مناسب ارائه گردد.

نحوه دفاع پایان نامه ها در شرایط کرونایی

مدیر تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی امیرکبیر اظهار داشت: باتوجه به مشکلات پیش آمده سعی کردیم در روند دفاع از پایان نامه ها با دانشجویان همکاری صورت گیرد و در ترم گذشته برای افرادی که با مشکل مواجه بودند و متقاضی استفاده از مرخصی تحصیلی بدون احتساب در سنوات بودند همکاری لازم صورت گرفت.

امکان استفاده دانشجویان از آزمایشگاه ها

کلاهدوزان اظهار داشت: به دانشکده ها  پیشنهاد شد که برنامه ریزی لازم برای استفاده از آزمایشگاه ها با رعایت پروتکل های بهداشتی انجام شود تا دانشجویان بتوانند از این امکانات در پیشبرد برنامه های پژوهشی خود استفاده کنند.

مدیر تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی امیرکبیر اظهار داشت: آماری مبنی بر اینکه شرایط کرونا تاثیری بر کیفیت پژوهش ها گذاشته است وجود ندارد و در دانشگاه صنعتی امیرکبیر با توجه به حساسیت های استادان و گروه های آموزشی سعی شده تا فعالیتهای پژوهشی با کیفیت سابق خود ادامه یابد.

کلاهدوزان گفت: دفاتر آموزشی دانشگاه دارای ترافیک کاری زیادی هستند اما همواره سعی بر این است که سرویس دهی بهینه به دانشجویان صورت گیرد.

راه اندازی سامانه سامت در دانشگاه

وی با اشاره به راه اندازی سامانه سامت در دانشگاه صنعتی امیرکبیر اظهار داشت: این سامانه برای پیگیری فعالیت های دانشجویان و فارغ التجصیلان تحصیلات تکمیلی این دانشگاه بر بستر وب راه اندازی شده است.

مدیر تحصیلات تکیمیلی دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: با توجه به اینکه این سامانه تحت وب است، استادان، فارغ التحصیلان، دانشجویانو کارشناسان دانشگاه محدودیت زمانی و مکانی در استفاده از آن ندارند. تاکنون حدود ۱۰ هزار درخواست از سوی دانشجویان در این سامانه ثبت شده است .

وی تاکید کرد: در این سامانه روند فعالیت ها از سوی استادان، دانشجویان، کارشناسان و مدیران دانشکده ها قابل پیگیری است و این سامانه به صورت هوشمند فعالیت می کند.

مدیر تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی امیرکبیر اضافه کرد: برنامه ریزی توسعه این سامانه به صورتی تنظیم شده است که سرویس دهی لازم را به صورت کاملا الکترونیکی در اختیار استادان، دانشجویان، مدیران و کارشناسان دانشگاه قرار دهد. 

کلاهدوزان افزود: در حال برنامه ریزی هستیم که در این سامانه روند فراغت از تحصیل و تحویل مدارک به فارغ التحصیلان به صورت کاملا الکترونیک و در اسرع وقت صورت گیرد.

وی ادامه داد: امیدواریم خدمت رسانی به استادان،  دانشجویان، کارشناسان و مدیران دانشگاه در آینده نزدیک به صورت کاملا الکترونیکی صورت گیرد.

مدیر تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: نتیجه فرآیند صورت گرفته در این سامانه در هر مرحله از طریق ایمیل به ذینفعان اطلاع رسانی می شود.

نحوه حضور دانشجویان دوره دکتری در دانشگاه

کلاهدوزان گفت: دانشجویان مقاطع دکتری عمدتا دو ترم به آموزش و اخذ دروس اقدام می کنند و سال دوم به بعد فعالیت پژوهشی دارند. بنابراین برای اغلب این دانشجویان حضور در کلاس درس مطرح نیست.

وی افزود: برای دانشجویان ورودی جدید و قدیم که درس دارند نیز برنامه ریزی شده تا بتوانند سه هفته در دانشگاه حضور داشته باشند.

مدیر تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی امیرکبیر اظهار داشت: در دوره تحصیلات تکمیلی حضور دانشجو و همکاری با استاد جهت پیشبرد اهداف پژوهشی از اهمیت زیادی برخوردار است.

کلاهدوزان گفت: این دانشگاه بیش از ۶ هزار دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی دارد که به نسبت ۲ به ۱ بین مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تقسیم می شود.

وی عنوان کرد: هرساله حدود هزار و ۵۰۰ دانشجوی جدید در مقطع کارشناسی ارشد و  و حدود ۳۰۰ دانشجو در مقطع دکتری در این دانشگاه پذیرش می شود.

کد خبر 5031022 مهتاب چابوک

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه امیرکبیر سال تحصیلی جدید دانشجویان آموزش مجازی ویروس کرونا دانشگاه های علوم پزشکی کنکور 99 سازمان سنجش وزارت علوم تحقیقات و فناوری مصاحبه دکتری مرکز سنجش آموزش پزشکی آموزش مجازی دانشگاه آزاد اسلامی انتخاب رشته دانشجویان دانشگاه ها آزمون دانشنامه پزشکی آغاز سال تحصیلی جدید برنامه ریزی صورت گیرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۲۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه «صدرا» در دانشگاه آزاد اسلامی بروجرد آغاز به کار کرد + فیلم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، نمایشگاه تولیدات صنایع با عنوان «رویداد صدرا» از امروز (۱۸ اردیبهشت‌ماه) در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد آغاز به‌کار کرده و تا ۲۰ اردیبهشت‌ ادامه خواهد داشت.

با توجه به اهمیت ارتباط صنعت و جامعه با دانشگاه برای تبیین دستاورد‌ها به عموم مردم به‌خصوص جامعه دانشگاهی و تعامل میان دانشجویان با صنایع درراستای مشارکت در تولید و اشتغالزایی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد اقدام به برپایی نمایشگاهی از دستاورد‌های تولیدی-صنعتی شهرستان بروجرد با نام نخستین رویداد ملی صدرا (صنعت، دانشگاه، راه اشتغال) کرده است.

در این نمایشگاه که با حضورمسلم مرادی فرمانداربروجرد افتتاح شد ۵۰ شرکت صنعتی، تولیدی و دانش‌بنیان در مجتمع امام خمینی دانشگاه آزاد اسلامی بروجرد محصولات و تولید خود را به نمایش گذاشتند.

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

رویداد صدرا با هدف معرفی تولید صنایع بروجرد به دانشجویان و ارتباط بین تولیدکنندگان و دانشجویان زمینه ایجاد آموزش و اشتغال دانشجویان را فراهم خواهد ساخت، به همین منظور سامانه‌ای طراحی شده تا صنایعی که در نمایشگاه صدرا حضور دارند در سامانه ثبت‌نام کرده و اطلاعات تولیدات خود را بارگذاری کنند.

دانشجویان با ورود به سامانه می‌توانند شرکت‌های تولیدی و صنعتی مورد علاقه و مرتبط با رشته دانشگاهی خود را شناسایی و برای کسب مهارت و کارآموزی با عنوان طرح پویش به آن شرکت مراجعه می‌کنند.

نمایشگاه صدرا پل ارتباطی بین صنعت و دانشجو را برقرار و دانشجو می‌تواند شغل مورد علاقه و آینده خود را در دوران تحصیل آموزش ببیند.

سومین جلسه هم‌اندیشی و نشست‌های تخصصی معاونین هماهنگی و برنامه‌ریزی، خزانه‌داران، معاونین توسعه و مدیریت منابع استان‌ها و خزانه‌داران و معاونین توسعه و مدیریت منابع واحد‌های مستقل به‌خصوص دانشگاه‌ آزاد اسلامی در حاشیه برگزاری این نمایشگاه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رویداد صدرا در دانشگاه آزاد بروجرد آغاز به کار کرد + عکس و فیلم
  • نمایشگاه «صدرا» در دانشگاه آزاد اسلامی بروجرد آغاز به کار کرد + فیلم
  • المپیاد ورزشی فناورانه در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می شود
  • برگزاری مسابقه رباتیک ورزشی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر
  • ۸ استاد دانشگاه صنعتی امیرکبیر تقدیر شدند
  • درگیری فیزیکی در حاشیه مناظره انتخاباتی!
  • درگیری طرفداران در مناظره انتخاباتی نامزدها در خرم‌آباد
  • بررسی راه‌های گسترش همکاری دانشگاه صنعتی شریف با دانشگاه‌های عراق
  • استفاده از کاربرد هوش مصنوعی در تمام رشته‌های کارشناسی از مهر آینده
  • استفاده از کاربرد هوش مصنوعی در تمامی رشته‌های کارشناسی از مهر ماه