Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر سابق جشنواره بین‌المللی فیلم «مقاومت» همزمان با برگزاری شانزدهمین دوره این رویداد، دلایل اهمیت استمرار برگزاری این جشنواره در شرایط فعلی را تشریح کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد خزاعی تهیه‌کننده سینما و تلویزیون و دبیر سابق جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت با انتشار یادداشتی از همت بلند دبیر و مدیران شانزدهمین دوره این رویداد بین‌المللی تقدیر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در متن این یادداشت آمده است؛

«شکی نیست که انقلاب اسلامی حساس‌ترین برهه‌های تاریخ خودش را پیش رو دارد. این انقلاب به موهبت خداوند گام‌های نخست خود را با فرازهای درخشان و افتخارات ماندگار و تاریخی پشت سر گذاشت و اکنون با ورود به گام دوم، بیش از همیشه با هجمه‌های استکبار جهانی مواجه است. در این راستا، هنر و سینمای انقلاب و مقاومت اگر چه توانست گستره‌های بزرگی از ارزش‌ها و آرمان‌های متعالی این نظام الهی را روشن نگه دارد ولی همواره، به موازات رشد و پیشرفت‌های شگرف حوزه‌های نظامی، سیاسی، امنیتی و اقتصادی به پویایی و جهش‌های جدی تر در این عرصه نیازمندیم.

جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت بار سنگینی از این مسئولیت را بر شانه دارد و مردان مقاومت همواره پرچمدار این نهضت بزرگ جهانی بوده، هستند و خواهند بود.

در شرایط امروز که کشور فراتر از مواجهه‌های همیشه، با ویروس منحوس کرونا هم، دست و پنجه نرم می‌کند و در این بستر دشوار و سخت، کار بزرگ دبیر و مدیران جشنواره فیلم مقاومت به چند دلیل ستودنی است.

- اجازه ندادند چراغ مقاومت خاموش بماند.

- با رویکردهای پویا و به روز، موفق شدند ظرفیتی ایجاد کنند برای روایت بحران کرونا و رزمندگی مدافعان سلامت که یک ملت سپاسگزارشان است.

- پرچم مقاومت را درست، در روزی که قدرت‌های پوشالی با بهانه‌جویی‌های خنده‌دار ماشه‌ها را چکاندند به اهتزاز در آورند.

- فضایی فراهم کردند تا قدردانی از مدافعان حرم و سردار دل‌ها از یادها نرود و جاودان‌تر بماند.

- نشان دادند که راه مقاومت مستدام خواهد بود و با همت بلند می‌توان موانع را از سر راه‌ها کنار زد.

- به تاسی از رهبر بزرگ انقلاب کوشیدند تا با سرلوحه قرار دادن پروتکل‌های بهداشتی از رسالت فرهنگی و مسئولیت و تعهد اجتماعی غافل نشوند. چراغ مقاومت را که نقطه امید بسیاری از سینماگران و هنرمندان مستقل و عدالت‌خواه و ضدسلطه دنیاست بر تاریکی‌های جهان بتابند.

به عنوان عضو کوچک خانواده بزرگ سینمای مقاومت که در دوره‌های گذشته افتخار خدمت در جوار دوستان و همکاران را داشته‌ام وظیفه می‌دانم از همت بلند و عزم غیرتمندانه همه عزیزان در «خیمه گاه مقاومت» قدردانی نمایم و خداقوت بگویم.

انتهای یپام/

منبع: دانا

کلیدواژه: بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۲۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره ملی هنرهای نمایشی در بیرجند

دبیر جشنواره هنر‌های نمایشی استان خراسان جنوبی از برگزاری مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خبر داد و گفت: ۱۵ نمایش از مراکز و مدارس استان به دبیرخانه ارسال شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، فاطمه خزاعی امروز در حاشیه افتتاحیه نوزدهمین جشنواره ملی هنر‌های نمایشی در بیرجند اظهار داشت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با هدف عمومی سازی و مردمی سازی نمایش در جامعه و ارتقا ظرفیت نمایشی با شعار این صحنه خانه ماست اقدام به برگزاری نوزدهمین جشنواره ملی هنر‌های نمایشی کرده است.

وی با بیان اینکه 15 نمایش از مراکز و مدارس استان به دبیرخانه ارسال شد، افزود: از بین نمایش‌ها، 10 نمایش به جشنواره راه پیدا کرده و قرار است امروز بعد از اجرا هر 10 نمایش، سه نمایش به عنوان برگزیده انتخاب و در مراسم اختتامیه فردا اعلام شود.

دبیر جشنواره هنر‌های نمایشی استان خراسان جنوبی با بیان اینکه در این صحنه بیش از 90 نوجوان دختر و پسر به اجرا می‌پردازند، گفت: موضوعات جشنواره شامل توجه به مفهوم خانواده، توجه به نامداران ملی و دینی، توجه به ایجاد امیدافرینی، محیط زیست، سبک زندگی، مهارت‌های اجتماعی، توجه به کتاب‌های چاپ شده در کانون و توجه به فرهنگ و بوم مناطق مختلف ایران است.

خزاعی گفت: این نمایش‌ها با دو شیوه، نمایش عروسکی و صحنه‌ای به روی صحنه می‌رود و ده گروه نمایشی از شش شهرستان بیرجند، بشرویه، سربیشه، فردوس، قاین و سرایان با بخش‌های کانونی و آزاد با شیوه اجرای عروسکی و صحنه‌ایی کار خود را آغاز کرد. این جشنواره در دو گروه نوجوان 10 تا 17 سال و اعضای ارشد 18 تا 22 سال برگزار می‌شود.

دبیر جشنواره هنر‌های نمایشی استان خراسان جنوبی اظهار داشت: در بخش کانونی نمایش‌های "لنگه بی لنگه" به کارگردانی زینب مینا از بیرجند، "در این جعبه" به کارگردانی خانم شکوهیان از مرکز سه بیرجند، "مگه مهمه بعد 9 چند میشه" به کارگردانی خانم ترشیزی از بشرویه، "پرپروک" به کارگردانی خانم رستمی از سربیشه، "یک وعده لبخند" به کارگردانی آقای فولادی از فردوس، "پول تقلبی" به کارگردانی خانم طاهرپور از سرایان، "آرزوی گاز گرفته" به کارگردانی خانم رونقی از مرکز فرهنگی هنری و فراگیر قاین، "آینه‌سوار" به کارگردانی خانم شکوهیان از بیرجند و در بخش آزاد نیز"قنات شیرین" به کارگردانی حلیمه صفوی از سرایان ، "خیال دوستی" به کارگردانی خانم آدینی از بیرجند به اجرای نمایش خواهند پرداخت.

خزاعی بیان کرد: اختتامیه این جشنواره فردا 20 اردیبهشت برگزار می‌شود و سه گروه برگزیده برای داوری مرحله کشوری انتخاب می‌شوند که علی شریفی، حسین عباس‌زاده و معصومه کاظمی به عنوان داور و زهرا فاطمی، ناظر در جشنواره حضور دارند.

انتهای پیام/ 252

دیگر خبرها

  • برگزاری جشنواره ملی هنرهای نمایشی در بیرجند
  • چراغ های پانزدهمین جشنواره سراسری بچه های مسجد روشن شد
  • مسئولیت تغییر رنگ چراغ‌های راهنمایی و رانندگی با شهرداری است
  • نگاهی به یک نمایشگاه هنری قرآنی/ مسؤولیتی که امید را زنده می‌کند
  • انتخاب اصلح پایه گذار ایران قوی و مستقل است
  • برنامه‌های کاروان زیرسایه خورشید در استان یزد تشریح شد + فیلم
  • تشریح جزئیات برگزاری جشنواره سرود فجر/ سرود تقویت می‌شود
  • «آوای ابرها» راهی ایتالیا می‌شود 
  • دبیر اجرایی و دبیر هنری جشنواره ملی تئاتر ایثار معرفی شدند
  • نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری در رشت آغازشد