Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار محمد باقری در مراسم افتتاحیه نمایشگاه دستاورد‌های دفاع مقدس و مقاومت در مورد ضرورت پژوهش در مورد دفاع مقدس گفت: پژوهش موشکفانه باعث می‌شود نسل جدید با وقایع جنگ آشنا شوند. ایرانیان باید قرن‌ها افتخار کنند که پدرانشان در این مرز و بوم ایستادند و از دین و سرزمین خود دفاع کردند. وقتی آن چه که در دفاع مقدس اتفاق افتاده است را با جنگ‌هایی مثل جنگ ایران و قفقاز یا جنگ‌هایی که منجر به جدا شدن بخشی از کشور ما شده است، مقایسه می‌کنیم متوجه می‌شویم چه اتفاق بزرگی جهانی رخ داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ملتی انقلاب می‌کند و سیستم طاغوت را به هم می‌ریزد و در حال برپایی حکومت است که با یک تجاوز همه جانبه مواجهه می‌شود.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح ایران ادامه داد: آن چه نام آن را صدام ملعون و رژیم بعث می‌گذاریم به قول مقام معظم رهبری یک جلو پنجره و یا نمایشی از قدرت‌های جهانی بود که از انقلاب اسلامی آسیب دیده بودند. می‌دانستند که انقلاب اسلامی بساط ظلم جهانی را بهم خواهد ریخت. به همین علت اتفاق زرینی همچون ۸ سال دفاع مقدس در آن مقطع رخ داد.

باقری در مورد ضرورت استفاده از موزه در روایت جنگ گفت: مسئله موزه به عنوان محل تجمع پیشکسوتان از یک سو و نسل جوان از سوی دیگر به عنوان سنگر دفاع مقدس فوق العاده است. اولین موزه دفاع مقدس با همت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در کرمان تاسیس شده بود بعد از آن همین موزه تهران توسط دکتر قالیباف تاسیس شد که حقیقتا از سازه‌های خوب این شهر است.

سردار باقری ضمن تاکید به اهمیت محتوای پژوهشی در موزه‌ها گفت: انتظار این است که همه دستگاه‌های اجرایی و بنیاد شهید و نیروی انتظامی و ... جدای از محتوای ملی، نسبت به تدوین محتوای استانی و گنجاندن محتوا‌ها در غرفه‌ها و موزه‌ها تلاش کنند. فرزندان این سرزمین باید بدانند که پدرشان چه زحمتی کشیدند. سردار کارگر از ۶۸ پروژه مطالعاتی سخن گفتند که حقیقتا برای دسترسی پژوهشگران و محققان مهم است و از اغراق، دروغ و تحریف روایت جنگ ما را مصون می‌گذارد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: سردار باقری دوران دفاع مقدس جنگ تحمیلی پارسی خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۲۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موزه فسیل مراغه گنجینه‌ای از مهره داران ارزشمند

 زارع گفت: در موزه فسیل مراغه  بیش از ۷۰۰ قطعه فسیل انواع مهره داران به نمایش درآمده است.

 زارع افزود: در این موزه نمونه‌هایی منحصر به فرد از فسیل‌های انواع فیل، زرافه، ببر دندان شمشیری، انواع گاو‌ها، آهو، کرگدن و اسب دیده می‌شود.

وی با بیان اینکه این موزه تنها موزه فسیل مهره داران در کشور است افزود: قدمت فسیل‌های این مجموعه ۹ میلیون سال است.

رئیس اداره حافظت محیط زیست مراغه افزود: انواع جمجمه، آج فیل، فک و اندام‌های حرکتی حیوانان از جمله فسیل‌های به نمایش در آمده در این موزه است.

زارع گفت: در این موزه فسیل‌هایی کمیاب شامل فیل، میمون، زرافه، کرگدن واسب‌ها به نمایش در آمده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مراغه ادامه داد: در هشت فصل حفاری منطقه فسیلی این شهر بیش از هفت هزار قطعه فسیل مهره داران استخراج شده است.

وی افزود: منطقه فسیلی مراغه به خاطر تراکم بالای فسیل حیوانات مهره دار به بهشت فسیل شناسان جهان شهرت دارد.

این موزه به صورت دائمی در مرکز تحقیقات فسیلی ایران در شهر مراغه واقع در میدان مجلس برای بازدید علاقمندان دایر است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • بازدیدشهردار تبریز از پروژه عظیم باغ موزه دفاع مقدس در پارک موزه شمیم پایداری تبریز
  • ­کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس منتشر شد
  • جابری انصاری: عملیات وعده صادق یک نمایش قدرت بزرگ بود
  • دفاع جانانه کارشناسان عرب از ایران: صدام را به خاطر بیاورید!
  • مدد الهی نظامیان متجاوز آمریکا را در طبس زمین‌گیر کرد
  • لزوم استفاده از ظرفیت‌های استانی در ساخت موزه دفاع مقدس
  • ضرورت معرفی جلوه‌های ایثار و شهادت به نسل جدید
  • گیلان، مهد شهیدان و سرداران دفاع مقدس است
  • سراسرنمای مقاومت باغ موزه دفاع مقدس پنج‌روز تعطیل شد
  • موزه فسیل مراغه گنجینه‌ای از مهره داران ارزشمند