Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@20:38:58 GMT

برداشت سالیانه ۱۸۰ تن گیاهان دارویی در خدابنده

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۹۲۸۷۷

برداشت سالیانه ۱۸۰ تن گیاهان دارویی در خدابنده

ایسنا/زنجان مدیر جهادکشاورزی شهرستان خدابنده گفت: میزان برداشت گیاهان دارویی در این شهرستان ۱۸۰ تن در سال است.

اکبر طیبی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: خدابنده با توجه به سطح قابل کشت محصولات کشاورزی، به عنوان یکی از مناطق مستعد استان برای توسعه کشت گیاهان دارویی متنوع شناخته شده و از لحاظ سطح کشت، جزو سه شهرستان برتر در استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه گیاهان دارویی کشت شده شامل رازیانه، فیسالیس، زعفران، گل‌محمدی، کدوی تخمکاغذی، کرچک و نعنا فلفلی است، افزود: برداشت گل‌محمدی در فصل بهار انجام شده و محصول فیسالیس در حال برداشت بوده و برداشت گیاه دارویی رازیانه نیز از ۲۰ شهریور شروع شده است.

این مسئول، با بیان اینکه گیاهان دارویی از ظرفیت درآمدزایی، اشتغال‌زایی و ارزآوری بسیار بالایی برخوردار است، تصریح کرد: میزان برداشت گیاهان دارویی در این شهرستان ۱۸۰ تن در سال است که درآمدی حدود ۵۰ میلیارد ریال نصیب بهره‌برداران شده و برای حدود ۵۰ نفر اشتغال‌زایی ایجاد خواهد شد.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان خدابنده خاطرنشان کرد: کشت و فرآوری گیاهان دارویی از اولویت‌های اساسی وزارت جهادکشاورزی بوده و منجر به تخصیص یارانه کشت و تسهیلات متنوع و کم‌بهره برای توسعه کشت گیاهان دارویی شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: زنجان گياهان دارويي گیاهان دارویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۲۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت جلبک‌های دارویی از سواحل صخره ایی منطقه رمین چابهار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان،مسوول راه اندازی مرکز تحقیقات گیاهان دارویی دریایی گفت: برداشت این گونه برای بررسی خواص دارویی در اولویت قرار گرفت و این گونه از جلبک‌های خوراکی و دارویی در بهمن ماه با کاهش دما در منطقه چابهار شروع به رشد و همزمان با گرم شدن هوا در اوایل خرداد از بین می‌روند.
گل بشیرزاده افزود: با توجه به نزدیک شدن به پایان زمان رشد این جلبک‌ها در سواحل چابهار تصمیم به برداشت و نگهداری این گونه از جلبک‌ها برای بررسی‌های خواص بیولوژیک و آنتی باکتریال گرفته شد، همچنین از هفت نمونه جلبک قهوه‌ایی مانند سیستو سریا (Cystoseria) برای بررسی خواص دارویی برداشت شد.
وی تصریح کرد: در فاز نخست فعالیت این مرکز بررسی تکنولوژی و جنبه‌های اقتصادی تولید دارو و محصولات مراقبتی پوست بر پایه جلبک‌های دریایی در دستور کار قرار دارد.

دیگر خبرها

  • نخستین جشنواره ملی گیاهان دارویی جنوب استان کرمان
  • بردن گیاهان دارویی و مواد اسیدی به عربستان ممنوع است
  • توسعه وکشت گیاهان دارویی کم آبخواه در میانکوه
  • برداشت جلبک‌های دارویی از سواحل صخره ایی منطقه رمین چابهار
  • برداشت گیاهان بهاری در اشنویه دومین قربانی خود را گرفت
  • آغاز فاز مطالعاتی روی جلبک‌های دارویی
  • آغاز فاز مطالعاتی جلبک‌های دارویی در چابهار
  • آغاز نخستین دوره برداشت جلبک‌های دارویی در چابهار
  • نقشه راه بهره‌گیری از دانش هسته‏‌ای در حوزه گیاهان دارویی و طب سنتی تدوین می‌شود
  • کرفس کوهی، دارویی نهفته در دل طبیعت؛ گنجی که به تاراج می‌رود