Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، مهدی مهرور، فرماندار شهرستان ساوجبلاغ درخصوص مبارزه با ساخت و ساز غیرمجاز در این شهرستان گفت: با بازنگری طرح هادی روستاها می توانیم از ساخت و سازهای غیرمجاز روستاییان پیشگیری کنیم.

او افزود: باید نیازهای روستا و روستانشینان احصا و گردآوری و به آن پاسخ منطقی داده شود اگر به نیازهای عمرانی و اجتماعی اهالی روستا پاسخ درست بدهیم و آنان عمران و آبادی را لمس کنند، هرگز به سوی روش های غیرقانونی ساخت و ساز ترغیب نخواهند شد بنابراین پیشنهادهایی را دراین خصوص با رئیس بنیاد مسکن استان مطرح کرده ایم که به مرحله اجرا درخواهد آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پایه طرح هادی روستا‌ها در کشور ما از سال ۱۳۶۲ و تحت عنوان روان بخشی روستا‌ها در یکی از نقاط روستایی شهرستان شهرکرد و توسط وزیر مسکن و شهرسازی وقت به اجرا گذاشته شد و در سال‌های بعد به خصوص از سال ۱۳۶۶ توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با جدیت تمام پی گیری شد.

تجدید حیات و هدایت روستا‌ها از ابعاد کالبدی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی از جمله اهداف مورد نظر در طرح‌های مذکور است.

طرح هادی روستایی طرحی است که ضمن ساماندهی و اصلاح بافت موجود، میزان و مکان گسترش آتی و نحوه استفاده از زمین‌های روستایی برای عملکرد‌های مختلف از قبیل مسکونی، تولیدی، تجاری، کشاورزی و تأسیسات و تجهیزات و نیازمندی‌های عمومی روستایی را بر حسب مورد در قالب مصوبات طرح‌های ساماندهی فضا و سکونتگاه‌های روستایی یا طرح‌های جامع ناحیه‌ای تعیین می‌کند.

انتهای پیام/د.خ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ساخت و ساز غیرمجاز تغییر کاربری طرح هادی طرح عمرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۳۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی وضعیت طرح های عمرانی مسکن مهر صفادشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای شهرستان های استان تهران؛ به منظور بررسی وضعیت طرح های عمرانی و خدماتی مسکن مهر صفادشت و شهرک گلهای شهرستان ملارد و پس از بازید از این مناطق، نشستی، با حضور معاون هماهنگیِ امور عمرانی استانداری تهران در دفتر فرماندار شهرستان ملارد برگزار شد 

 

 

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • افتتاح ۴ طرح عمرانی در شهرستان کیار
  • اجرای طرح هادی و پروژه‌های عمرانی در روستا‌های سروآباد
  • واحد‌های مسکن روستایی ویلایی با ظرفیت‌های مردمی ساخته می‌شوند
  • ۱۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های هادی در ناغان
  • ارائه اطلاعات ساخت و سازها به کارگروه ساماندهی
  • بررسی وضعیت طرح های عمرانی مسکن مهر صفادشت
  • ۴۰۰ روستایی در چناران تسهیلات ساخت مسکن دریافت کردند
  • دریافت تسهیلات ساخت مسکن ۴۰۰ روستا در چناران
  • بازدید فرماندار سرباز از خسارات بارندگی و سیل از راه‌های روستایی
  • طرح هادی در ۶۰ درصد روستاهای ایجرود اجرا شد