Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده»،مهدی شریفیان نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس  شورای اسلامی، اظهار داشت: با توجه به میزان بالای تعداد مودیان مالیاتی و حجم سنگین و با ارزش بالای پرونده های مالیاتی در شهرستان اسلامشهر و مناطق اطراف آن،  ارتقاء و تبدیل اداره مالیات در این شهرستان به اداره کل  بسیار مهم است و طبق هماهنگی صورت گرفته قول داده شد به زودی این شهرستان صاحب اداره کل مالیاتی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به نشست تخصصی که با حضور سیدعلی یزدی خواه دیگر نماینده مجلس و  فرزانه دهنادی نماینده وزیر و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان تهران  برگزار شد، ‌اشاره کرد و گفت: اگر برای مردم مسجل شود که دریافت مالیات برای تأمین سرمایه لازم جهت تحقق پروژه‌ها و خدمات عمومی در کشور است و این مسئله برای مردم تشریح شده و به طور شفاف موارد مصرف آن با اشکال هنرمندانه به اطلاع مردم برسد، حتما میزان مشارکت مردم در پرداخت آن بیشتر خواهد شد و به معنای واقعی کلمه باید به جایی برسیم که کشور با مالیات اداره شود.

این نماینده مجلس ادامه داد: برای ترویج فرهنگ پرداخت مالیات دو سوال مهم به طور مستمر باید پاسخ داده شود تا مردم به یک فهم مشترک از این مسئله برسند و آن دو سوال این است که چرا باید مالیات پرداخت شود و این مالیات کجا هزینه می شود.

وی با اشاره به ضرورت توجه به پرداخت عادلانه درآمد از طرف همه مردم گفت: در حال حاضر مالیات کارمندان ادارات و کارگران بلافاصله هنگام دریافت حقوق دریافت می‌شود اما همیشه باید پرسید آیا این نحوه محاسبه و دریافت برای همه یکسان انجام می شود؟ پاسخ ما به این سوال هر چه باشد میزان عدالت مالیاتی ما را مشخص می کند و با قدرت باید مانع فرارهای مالیاتی شده و عدالت در پرداخت مالیات در کشور برقرار شود.

شریفیان رسیدگی به نحوه برخورد کارکنان ادارات به خصوص در حوزه مالیات با مردم را بسیار مهم خواند و گفت:ما نمی توانیم با یک برخورد سرد و گاهی حتی از بالا به پایین با مردمی که داوطلبانه برای پرداخت مالیات به اداره مربوطه  مراجعه کرده اند مواجه شویم و بعد انتظار داشته باشیم فرهنگ پیشرفته پرداخت مالیات در مردم نهادینه شود.

وی بر همین اساس اضافه کرد: لازم است مدیران ادارات مالیاتی و همه اداراتی که با مردم در ارتباط هستند مراقبت کنند تا نحوه برخورد با مردم از موضع تکریم ارباب رجوع باشد.

 شریفیان افزود: با توجه به میزان بالای تعداد مودیان مالیاتی و حجم سنگین و با ارزش بالای پرونده های مالیاتی در شهرستان اسلامشهر و مناطق اطراف آن،  ارتقاء و تبدیل اداره مالیات در این شهرستان به اداره کل  بسیار مهم است و طبق هماهنگی صورت گرفته قول داده شد به زودی این شهرستان صاحب اداره کل مالیاتی شود.

منبع: نماینده

کلیدواژه: مالیات مجلس نماینده پرداخت مالیات اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۳۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید ارسال اظهارنامه مالیات ارزش افزوده تا ۱۲ اردیبهشت

به گزارش قدس خراسان، علی نخچیان افزود: بیشتر مودیان مالیاتی، اظهارنامه خود را بر اساس اعداد و ارقام سال گذشته و بر اساس مقررات ماده ۳ قانون تسهیل مودیان در اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی، اظهارنامه خود را تا ۳۱ فروردین ارائه کرده‌اند.
وی در مورد احتمال تمدید دوباره مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی نیز گفت: بعید است مجدد تمدید شود، لذا مودیان باید در مهلت باقیمانده تا ۱۲ اردیبهشت اظهارنامه خود را ارسال کنند تا از بخشودگی‌های قانونی بهره‌مند شوند و مشمول جرایم تأخیر در ارسال اظهارنامه نشوند.
مدیر روابط عمومی امور مالیاتی استان با تأکید بر اینکه اختصاص بخش قابل توجهی از درآمدهای حاصل از مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‏‌ها و دهیاری‌ها راه را برای تأمین منابع پایدار مورد نیاز این حوزه فراهم کرده است، گفت: عوارض وصول شده در سال ۱۴۰۲ بیش از ۵۰ هزار میلیارد ریال بوده که از رشد ۴۱ درصدی نسبت به مدت مشابه قبل برخوردار بوده است.

نخچیان در پایان گفت: مالیات و عوارض بر ارزش افزوده در هر شهر و یا منطقه‌ای صرفاً جهت عمران و آبادانی همان منطقه مصرف می‌گردد که این امر گویای این واقعیت است که تلاش شهروندان هر منطقه در تحقق درآمدهای مالیاتی رابطه مستقیمی با توسعه و پیشرفت آن شهر خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • خوش خدمتی عجیب نشریات زنجیره‌ای به دلالان و فراریان مالیاتی دانه درشت
  • هم‌افزایی با ادارات استان و شهرستان برای تحقق شعار سال ۱۴۰۳
  • بودجه گروگان بورسی‌ها
  • «مشوق‌های مالیاتی هدفمند سرمایه گذاری» گامی مهم درجهت رونق تولید و افزایش مشارکت مردم
  • بودجه گروگان بورسی‌ها/زنگنه:کاهش معافیت‌های مالیاتی بدعت است
  • رویکرد دولت سیزدهم خدمت شبانه‌روزی و جهادی به مردم است
  • لایحه جدید مالیاتی دولت به نفع تولید و در جهت جذب سرمایه در بخش مولد است؟
  • ماجرایی تازه برای خریداران طلا/ مالیات جدید در راه است؟
  • تمدید ارسال اظهارنامه مالیات ارزش افزوده تا ۱۲ اردیبهشت
  • مشکلات مالیاتی شرکت‌های حمل و نقل بین المللی آذربایجان‌شرقی