Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-29@18:31:30 GMT

ورود مخفیانه میوه آمریکایی به ایران

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۹۳۹۸۹

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز،  رئیس اتحادیه صادرکنندگان میوه و تره‌بار: واردات رسمی گلابی از امریکا، افریقا و چین را تکذیب می‌کنیم اما گلابی از این کشورهای مورد اشاره به طور قاچاق وارد کشور می‎‌شود.با وجود تشدید تحریم‌ها اما گلابی از امریکا، افریقا و چین به طور غیررسمی وارد کشور شده است! یک مقام رسمی اما واردات غیررسمی گلابی از امریکا را تایید می‌کند و در این رابطه می‌گوید: «با آن که کشور شرایط تولید گلابی را دارد اما این میوه به طور غیرقانونی از امریکا وارد کشور می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

» برخی گلابی‌ها با شکل و شمایل متفاوتی در بازار وجود دارد.

 

در همین حال رئیس اتحادیه صادرکنندگان میوه و تره‌بار در پاسخ به این پرسش که آیا گلابی از امریکا و چین وارد کشور شده است؟ گفت: واردات رسمی گلابی از امریکا، افریقا و چین را تکذیب می‌کنیم اما گلابی از این کشورهای مورد اشاره به طور قاچاق وارد کشور می‎‌شود.

 

رضا نورانی به شرایط تولید میوه در نیمه دوم سال اشاره و اظهار کرد: فعلا شرایط تولید میوه مناسب است. با توجه به بسته شدن ثبت سفارش موز از سال ۹۸ تاکنون، ممکن است در نیمه دوم سال با گرانی این کالا در بازار مواجه شویم.

 

هرچند که قیمت موز در بازار به شدت گران شده است اما رئیس اتحادیه صادرکنندگان میوه و تره‌بار معتقد است: «با توجه به افزایش قیمت‌ها اما موز از سبد خانوار حذف نشده است، اما مسئولان باید ثبت سفارش موز را محدود و مقطعی می‌بستند، چرا که امروز کسانی که موز را از قبل ثبت سفارش کرده‌اند حالا با قیمت‌های نجومی به مردم می‌فروشند! »طبق نرخ‌نامه اتحادیه فروشندگان میوه و تره‌بار تهران قیمت هر کیلو موز در عمده فروشی‌ها ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان است.

 

گسترش نیوز

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: اقتصاد گلابی آمریکا جام نیوز ایران گلابی از امریکا میوه و تره بار وارد کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۳۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار مخفیانه دبیرکل ناتو و وزیر خارجه آلمان در رستوران تا پاسی از شب لو رفت+ تصاویر

«شام آخر» ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو با آنالنا بربوک، وزیر خارجه آلمان حس کنجکاوی مطبوعات آلمان را برانگیخت. این زوج شیرین در حال ترک یک جلسه محرمانه مشاهده شدند.

روزنامه بیلد آلمان نوشت: دو شب قبل آنالنا بربوک با ینس استولتنبرگ در رستوران هتل Telegraphenamt در برلین تقریباً سه ساعت دیدار کردند. این دیدار مخفیانه که تا پاسی از شب ادامه داشت به دور از هجوم خبرنگاران برگزار شده بود. محور گفتگو‌های این دیدار تاکنون مشخص نشده است.

عصر پنجشنبه، مایکل کرنر، عکاس نشریه بیلد، از دبیرکل ناتو و وزیر خارجه آلمان حین خروج از هتل در حالی که تحت تدابیر امنیتی هفت افسر محافظ بودند، فیلم گرفت.

گفته می‌شود که استولتنبرگ شخصاً از وزیر امور خارجه آلمان درخواست ملاقات کرده است. ادعا می‌شود این دیدار در مورد امنیت اروپا و کمک بیشتر به اوکراین بوده است. با این حال، هیچ یک از دو طرف درباره گزارش روزنامه بیلد و دیدار محرمانه پاسخی نداده اند.

این روز‌ها استولتنبرگ در آلمان به سر می‌برد تا برای نشست ناتو که در ماه جولای در واشنگتن برگزار می‌شود، آماده شود.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • تجهیزات VAR از چین وارد می‌شود | مشکلی در قرارداد شمسایی نیست
  • معاون وزیر کشور: در حال رایزنی هستیم تا امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود
  • طالبان در سیلاب هم آب را به ایران بست | چانه‌زنی بر سر آب به کجا رسید؟
  • عالم غرب مدرن وارد دوران بحران انحطاط خود شده است
  • زرشناس: عالم غرب مدرن وارد دوران بحران انحطاط خود شده است
  • دلیل دعوای صلاح و کلوپ این اتفاق بود
  • ادعای معاون رئیسی درباره مهاجرت ایرانیان | چرا پلیس وارد بحث مهاجرت شد؟
  • آغاز همکاری حمل ونقل بین المللی ایران و تاجیکستان از بندر چابهار کلید خورد
  • دیدار مخفیانه دبیرکل ناتو و وزیر خارجه آلمان در رستوران تا پاسی از شب لو رفت+ تصاویر
  • ◄ اولین قطار ترانزیت افغانستان به ترکیه در دام سوء مدیریت/ تکرار تجربه تلخ راه آهن شلمچه بصره