Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ باوجود اینکه چندین سال است که مسئولان شهرداری ایلام خبر از ضرورت احداث میدان میوه و تره‌بار ایلام می‌دهند ولی در حال حاضر خبری از اجرای این طرح‌ نیست. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام؛ ترافیک کُشنده و نابه‌سامان ایلام دلایل مختلفی دارد که یکی از این دلایل نبود بازار میوه و تره‌بار در این شهر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بازاریان عرضه میوه و تره‌بار در مرکز اصلی شهر ایلام و در پارکینگی به نام پارکینگ بازار روز، میوه و تره‌بار را عرضه می‌کنند و خریداران نیز برای تأمین مایحتاج خود راهی جزء ورود به بافت مرکزی شهر ایلام را ندارند.

بافت مرکزی شهر نیز باوجود خیابان‌های کم‌عرض، وجود مراکز خدماتی، درمانی و فرسودگی توان و گنجایش این حجم از ورودی خودرو و شهروندان ترددکننده را ندارد و علاوه بر ایجاد کلاف سردرگم ترافیک و نابسامانی شهری موجب آزار شهروندان و شکوه و شکایت آنان شده است.

ساعت کار میادین میوه و تره بار در نیمه دوم سال اعلام شدافتتاح بازار جدید میوه و تره بار شهرک قدسرئیس اتحادیه میوه و تره بار همدان: قیمت میوه‌های نوبرانه پاییزی به‌زودی ارزان می‌شودمرادی از شهروندان ایلامی که به دنبال جایی برای پارک خودرو خود در اطراف بازار میوه و تره‌بار است به خبرنگار تسنیم در ایلام گفت: تا آنجا که به یاد دارم شهردار فعلی ایلام در سال 97 از انتقال بازار میوه و تره‌بار به خارج از شهر خبر داده است اما نه‌تنها این وعده شهردار تحقق پیدا نکرده است بلکه با احداث پیاده راه طالقانی و اخیراً نیز با تخریب خیابان سعدی و شمالی و جنوبی به جهت بازسازی، مشکل شهروندان برای دسترسی به این بازار را مضاعف کرده است.

دیگر شهروند ایلامی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ایلام گفت: نبود فضای پارک، محدود بودن فضای بازار و الزام شهروندان به علت نبود بازار عرضه میوه و تره‌بار به مراجعه به هسته مرکزی علاوه بر ایجاد ترافیک و قفل شدن هسته مرکزی به آزار شهروندان و ائتلاف وقت آنان می‌انجامد.

وی یادآور شد: احداث میدان میوه و تره‌بار در قیمت‌ها نیز تأثیرپذیر خواهد بود، چراکه؟ با فضای بیشتر عرضه بیشتر و رقابت بیشتر انجام می‌شود و فروشندگان برای جذب مشتری درفروش محصولات عرضه‌شده تخفیف هم خواهند داد و این مهم کاهش قیمت‌ها را نیز در بردارد.

بررسی سوابق وعده‌های داده‌شده جهت احداث بازار میوه و تره‌بار در ایلام قدمتی به بزرگی شهر ایلام دارد اما در این گزارش وعده‌های داده‌شده در تصدی شهردار و مسئولان فعلی استان ایلام، مستند این گزارش است .

طالب صادقیان در تاریخ 24 بهمن‌ماه 97 از ضرورت راه‌اندازی میدان مرکزی میوه و تره‌بار در شهر ایلام سخن و اظهار می‌دارد: احداث میدان مرکزی میوه و تره‌بار در شهر ایلام یک ضرورت است.

شهردار ایلام در ادامه گفت‌وگو با خبرنگاران در همان تاریخ از تملک 11 هکتاری زمین برای احداث و اختصاص 1400 میلیارد ریال اعتبار برای آن خبر می‌دهد.

شهرداری ایلام در تعاقب بیان ضرورت وجود میدان میوه و تره‌بار ایلام مراسمی با حضور ایوب درویشی معاون وقت اقتصادی استانداری ایلام برپا می‌کند و کلنگی بر زمین زده می‌شود که این کلنگ آغازی بود بر وعده‌ای نافرجام با عنوان مراسم کلنگ زنی میدان میوه و تره‌بار ایلام که تاکنون بی‌نتیجه بوده است.

صادقیان 7بهمن 98 از جانمایی 10 نقطه برای احداث بازار میوه و تره‌بار در ایلام و به فراخوان رفتن این پروژه برای احداث به شهروندان ایلامی نوید می‌دهد و بازهم به‌ضرورت و نیاز بازار میوه و تره‌بار در ایلام تأکید دارد.

علاوه بر وعده‌های طالب صادقیان شهردار ایلام؛ و پایان مأموریت ایوب درویشی در سمت معاون اقتصادی استانداری ایلام، سُکان معاونت اقتصادی استانداری ایلام به حیدر نعمتی می‌رسد و نعمتی نیز احداث بازار میوه و تره‌بار ایلام را در دستور کار خود قرار می‌دهد اما در تاریخ 11 مرداد 98 ناامید از پیگیری‌ها به خبرنگاران گفت: مراحل انتقال میدان میوه و تره‌بار ایلام قابل‌قبول نیست.

معاون اقتصادی استانداری ایلام در ادامه افزود: باوجود پیگیری‌ها، بازدیدها و نشست‌های مکرر از سال گذشته تاکنون هنوز این امر محقق نشده است.

عدم همراهی اتحادیه میوه و تره‌بار ایلام؛ بالا بودن قیمت زمین پیشنهادی و تعلل دستگاه‌های مرتبط عامل ناموفق بودن احداث بازار میوه و تره‌بار در سخنان معاون اقتصادی استانداری ایلام ذکرشده است.

به‌هرحال بازار میوه و تره‌بار ایلام؛ همچنان در میان وعده‌ها باقی و هرچند ماه یک‌بار سوژه خبری رسانه‌های استان ایلام می‌شود و در تاریخ 8 شهریور 99 قاسم سلیمانی دشتکی استاندار ایلام با اعلام ضرب‌العجل یک هفته‌ای خواهان تعیین تکلیف زمین احداث بازار میوه و تره‌بار ایلام شد.

اما با تمام مهلت ضرب العجل استاندار ایلام، برای احداث میدان میوه وتره‌بار ایلام نه از تاک نشان بود نه از تاک نشان.

انتهای پیام/180/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: احداث بازار میوه و تره بار میدان میوه و تره بار ایلام اقتصادی استانداری ایلام بازار میوه و تره بار احداث میدان برای احداث شهر ایلام وعده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۰۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت برنج ایرانی و خارجی در میادین تره بار

طبق اعلام نرخنامه مصوب سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران، قیمت انواع برنج اعلام شد.

به گزارش مشرق، طبق اعلام نرخنامه مصوب سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران، قیمت انواع برنج اعلام شد.

قیمت انواع برنج در میادین و بازارهای میوه و تره‌بار به شرح ذیل است؛

هر کیلوگرم انواع دودی پر محصول غیرتنظیم بازار ۹۳ هزار تومان

هر کیلوگرم هاشمی غیرتنظیم بازار ۱۱۵ هزار تومان

هر کیلوگرم دمسیاه غیرتنظیم بازار ۱۱۵ هزارتومان

هر کیلوگرم شیرودی غیرتنظیم بازار ۸۱ هزار تومان

هر کیلوگرم طارم اصل غیرتنظیم بازار ۱۱۵ هزار تومان

هر کیلوگرم فجر غیرتنظیم بازار ۹۲ هزار تومان

هرکیلوگرم قهوه‌ای غیرتنظیم بازار ۹۴ هزار تومان

هرکیلوگرم معطر ایرانی سایر انواع (گرده، چمپا، عنبر بو …) غیرتنظیم بازار ۷۶ هزار تومان

هر کیلوگرم ندا غیرتنظیم بازار ۴۸ هزار تومان

هرکیلوگرم نیمدانه پر محصول غیرتنظیم بازار ۳۸ هزار تومان

هرکیلوگرم نیمدانه معطر غیرتنظیم بازار ۶۱ هزار تومان

هرکیلوگرم وارداتی پاکستانی غیرتنظیم بازار ۳۸ هزار تومان

هرکیلوگرم هندی وارداتی دانه بلند ۱۱۲۱ غیرتنظیم بازار ۵۲ هزار تومان

هرکیلوگرم وارداتی هندی دانه بلند غیرتنظیم بازار برندهای طبیعت، محسن، مژده و غیره ۶۲ هزار تومان

دیگر خبرها

  • حل معضل پسماند در استان نیازمند هم افزایی مردم و مسئولان مرتبط است
  • توزیع روزانه پیاز به ۴۰۰ تن رسید
  • معرفی حافظان و قاریان در ترویج رفتارهای قرآنی اثرگذار است
  • کار قرارگاهی، زمینه‌ساز حرکت صحیح و اثرگذار در عرصه فرهنگ
  • میان وعده هایی سالم برای کودکان
  • نوشیدنی‌های مفید برای میان وعده کودکان
  • احیای ساختمان قدیمی شهرداری تهران تا شهریور امسال | تغییرات جدید در ورودی بازار بزرگ تهران
  • قیمت برنج ایرانی و خارجی در میادین تره بار
  • احداث یک مجموعه ورزشی در محله امامزاده یحیی تا دهه فجر/ بازدید اهالی رسانه از بلدیه
  • (ویدیو) توضیحات شهردار تهران در مورد خدمات میادین میوه و تره‌بار