Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، عبدالکریم گراوند روز چهارشنبه در آئین تجلیل از تولیدکنندگان برتر استان بوشهر به مناسبت سال جهش تولید و هفته دفاع مقدس افزود: در تفاهم‌نامه با محمد باقر نوبخت معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور نیز ۳۲  پروژه جهش تولید و ۳۰ پروژه اقتصاد مقاومتی برای این استان تعریف شده‌است که این پروژه‌ها به طور صرف در حوزه تولید نیست و به امورزیربنایی مانند تامین آب نیز مربوط می‏‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: همچنین کمک به افزایش تولید ۱۰۱ طرح اقتصادی این استان در دستور کار است و ۵۸ واحد صنعتی راکد استان نیز فعال شده‌است.

گراوند ادامه داد: ۹ واحد تولیدی تملک شده توسط بانک‌‏های این استان اکنون احیا شده‌است و کار نوسازی و بهسازی ۲۹ واحد نیز پایان یافت.

وی اظهار کرد: اگر با کار و روحیه جهادی موانع فراروی تولیدکنندگان توسط دستگاه‏‌های اجرایی برداشته شود و تولید نیز به نقطه مطلوبی برسد دشمن از مواضع خود در قبال جمهوری اسلامی عقب نشینی خواهد کرد.

استاندار بوشهر گفت: دشمن وقتی دید فرهنگ مردم ایران برگرفته از محرم و عاشورا است بخوبی متوجه شد که نمی‌‏تواند کشور را از پای درآورد.

وی تاکید کرد: آنها اگر می‎دانستند و می‏‌توانستند به ایران حمله کنند شکی وجود نداشت حتی لحظه‌‏ای در انجام این کار تردید نمی‌‏کردند.

گراوند ادامه داد: آنان می‌‏دانند ملت ایران هشت سال در سخت‎ترین شرایط مقاومت کردند و با دست خالی در روزهای نخست جنگ ایستادند.

وی گفت: امروز ایران برخوردار از بنیه‌‏های محکم و قوی است و بدون شک در مقایسه با دوران هشت سال جنگ تحمیلی به مراتب قدرت و صلابت بیشتری پیدا کرده‌است.

گراوند اظهار کرد: دشمن امروز می‏‌داند که در صورت حرکت به سمت جنگ سخت، پیروزی برای آنها حاصل نخواهد برای همین حتی لحظه‎ای نیز به آن فکر نمی‌‏کنند.

وی ادامه داد: روزنه اقتصادی تنها هدف دشمن است تا بتوانند با ایجاد ناامیدی و کمبود زمینه ساز ایجاد نارضایتی در بین مردم شوند.

استاندار بوشهر افزود: در چنین شرایطی است که مسئولان باید راه را بر این روزنه‎‌ها ببندند که کار، تولید و اشتغال لازمه تحقق این مهم است.

وی ادامه داد: وقتی تولید و صادرات بخوبی صورت گیرد حتی تامین ارز نیز بخوبی از منبع جهش تولید تامین خواهد شد و کشور نیازمند اقتصاد وابسته به نفت نخواهد بود.

گراوند گفت: در حوزه کشاورزی و شیلاتی ظرفیت‏‌های بسیار خوبی در استان بوشهر وجود دارد که در اجرای شعار جهش تولید امسال در حوزه شیلات سطح زیر پوشش این استان به صورت ۱۰۰درصدی افزایش خواهد یافت.

وی افزود: اگر بتوانیم از این ظرفیت‏‌ها بخوبی استفاده کنیم تهدیدهای خرید نفت دشمنان نیز بی اثر خواهد شد.

استاندار بوشهر گفت: اگر می‌خواهیم در جنگ اقتصادی در مقابل دشمن پیروز شویم باید به فرهنگ دفاع مقدس برگردیم و خودباوری، توجه به ظرفیت‌های داخلی، انسجام ملی و مشارکت همگانی را که از رئوس مهم فرهنگ دفاع مقدس بود، سرلوحه کار قرار دهیم.

گراوند اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران مبتنی بر شعار نه شرقی و نه غربی و برگرفته از مکتب اسلام و تشیع است و از همان ابتدا توطئه‌ها علیه این نظام شکل گرفت.

وی ادامه داد: وقتی دشمنان با توطئه داخلی نتوانستند انقلاب اسلامی را از پا در بیاورند در گام بعدی جنگ تحمیلی و حمله نظامی را برنامه ریزی کردند و با پرچمداری صدام و حمایت ابرقدرت های شرق و غرب جنگ علیه انقلاب اسلامی ایران را آغاز کردند.

استاندار بوشهر بیان کرد: خودباوری، مشارکت همگانی و انسجام ملی و حضور جوانان و رهبری منحصر به فرد امام راحل موجب شد نه تنها در جنگ شکست نخوریم بلکه پیروز میدان جنگ هم باشیم.

گراوند با اشاره به جنگ اقتصادی دشمن علیه کشور گفت: دشمنان پس از تحریم‌ها در دوران جنگ تحمیلی، در سال‌های اخیر به این فکر افتادند که جنگ جدیدی راه بیاندازند و در کنار جنگ اقتصادی، با تحریف و استفاده از امپراتوری‌های خبری تلاش می‌کنند مردم را نسبت به نظام و کشور ناامید کنند.

وی تاکید کرد: تحمل قدرت نوظهور ایران مبتنی بر دین و اعتقادات دینی برای دشمنان ایران کاری سخت و دشوار است.

استاندار بوشهر افزود: رهبر معظم انقلاب در سال‌های اخیر موضوع اقتصاد را به عنوان دغدغه و اولویت مهم کشور قرار دادند زیرا یکی از روزنه‌های آسیب رسان به کشور، مسائل اقتصادی است.

وی با بیان اینکه خودباوری نیاز امروز در جنگ اقتصادی است، گفت: در جنگ اقتصادی توجه به استعدادها و ظرفیت های داخلی ضرورتی  مهم است.

مشاوره حقوقی، مشاوره مالی و بانکی و مشاوره کسب و کار به فعالان اقتصادی و همچنین تجلیل از تولیدکنندگان برتر از جمله برنامه‎های این همایش بود.

برچسب‌ها بوشهر دفاع مقدس توسعه ایران جهش تولید اقتصاد مقاومتی جنگ تحمیلی جنگ تحمیلی عراق علیه ایران پروندهٔ خبری چهلمین سال دفاع مقدس سال ۹۹؛ سال جهش تولید

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر دفاع مقدس توسعه ایران جهش تولید اقتصاد مقاومتی جنگ تحمیلی جنگ تحمیلی عراق علیه ایران بوشهر دفاع مقدس توسعه ایران جهش تولید اقتصاد مقاومتی جنگ تحمیلی جنگ تحمیلی عراق علیه ایران اخبار کنکور استاندار بوشهر جنگ اقتصادی جنگ تحمیلی دفاع مقدس جهش تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۳۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مالیات آری؛ اما نه ۳۰ و ۵۰ و ۷۰ درصد!

دریافت مالیات بر دستِ داریوش بزرگ شکل گرفته و بعد‌ها در دوران انوشیروان دادگر بازنگری و به‌روزرسانی شده، اما همواره در حدود ده درصد عایدی سالانه وتنها جوامع برده‌دارِ غربی در حد سی تا پنجاه و گاه هفتاد درصد مالیات می‌ستانده‌اند.

به گزارش عصر ایران، کارگروه اجتماعی و سلامت حزب مهستان ایران دربارۀ آنچه «افزایش مهارگسیختۀ مالیات‌ها» خوانده در نامه‌ای سرگشوده به وزیر امور اقتصادی و دارایی نکات متفاوتی را مطرح کرده است.

اگر چه افزایش اتکای بودجه دولت به درآمد‌های مالیاتی را یک موفقیت برای دولت می‌داند، اما از آنجا که نه بین انواع مالیات‌دهندگان نسبت عادلانه برقرار است و نه گاه نسبت مالیات پرداختی به درآمد چنین است و نیز در استقبال از کنش گری یک حزب در عصر رکود جامعه مدنی متن این نامۀ سرگشوده را منتشر می‌کند خاصه این که نکات تاریخی ایران‌گرایانه هم در متن پررنگ است:

با سلام و احترام. با نزدیک شدن به خردادماه و موعد پرداخت مالیات نکته‌های زیر را به عرض می‌رسانیم:

۱. خود نیک می‌دانید که وضعیت کنونی اقتصاد کشور، که در عین افزایش قیمت‌ها شاهد کاهش رشد اقتصادی هستیم و اقتصاددانان به آن رکود تورمی می‌گویند، با افزایشِ بی‌منطقِ مالیات ــ جدا از تالی‌های فسادآور هم‌چون افزایش خدمات، کالا‌ها و ویزیت‌ها یا فرار مالیاتی یا افزایش رشوه و زدوبند ــ در طول زمان به فرار بیشترِ کارآفرینان، افزایش نرخ بیکاری و باز بدتر شدنِ اقتصاد خواهد انجامید و این چرخه‌ی معیوب را، در سالی که «جهش تولید با مشارکت مردم» نامیده شده است، شدیدتر خواهد نمود.

۲. دریافت مالیات و افزایش سالانه‌ی آن باید بر مبنای خرد و عدالت باشد که به نظر نمی‌رسد هیچ کدام از مبانی حقوقی و اقتصادی در این شرایطِ رکود تورمی در نظر گرفته شده باشد.

برای نمونه، دریافت بالاترین ضریب از پزشکان (۳۵ درصد) در میان مشاغل، جدا از آن‌که تبلیغی منفی برای دانش‌اندوزی خواهد بود و به دل‌سرد کردنِ این قشر فرهیخته و خروج بیشترشان از کشور آن‌هم در حالی که آمار این خروج در سال‌های اخیر به سطحی دهشت‌ناک رسیده می‌انجامد، آیا فشار بیشتر به مردمی را در پی نخواهد داشت که در زیرِ بدترین وضعیت اقتصادی کشور در دهه‌های گذشته قرار دارند؟ و آیا از نگاه دولتی که پی‌جویِ «ایران قوی» و «عدالت‌خواهی» است شایسته نیست که با نظارتی دقیق بر تعرفه‌ی خدمات، هزینه‌ی کالا‌ها و نیز ویزیت‌های پزشکان... اگر نمی‌تواند از آن‌ها بکاهد دست‌کم آن‌ها را ثابت نگاه دارد به جای آن‌که بر میزان مالیات بیفزاید و در این وضعیت آشفته به اندیشه‌ی بهره‌برداری خودش باشد و کسری درآمدِ سیستم مدیریتی ناکارآمدش را، به جای بازنگری سیاست‌های کلانش، از این راه جبران نماید؟

۳. افزایش مهارگسیخته‌ی مالیات‌ها در شرایط کاهش سطح درآمدی و نحوه‌ی برخورد اداره‌ی مالیات در کنار تعامل دیگر سازمان‌های ذی‌ربط نشانه‌ی خوبی از کارآمدی نهاد متبوع و زیر دست شما نیست، هم‌چنان که خبری از این سخت‌گیری بر روی بزرگ‌ترین نهاد‌های اقتصادی کشور وجود ندارد. شفاف‌سازی شما در این زمینه مایه‌ی امتنان است، نیز وزیر محترم بهداشت، آن‌هم در سالی که مشارکت مردم مورد طلب است، تا نسبت به چگونگی هزینه‌کردِ سهم یک‌نهمِ مالیات‌ها و عوارض وصولی موضوع ماده‌ی ۷ و بند‌های الف و ب ماده‌ی ۲۸ قانون مالیات ارزش‌افزوده، که می‌بایست به حوزه‌ی سلامت اختصاص یابد، گزارش دهند و به این ترتیب، پزشکان محترم از چگونگیِ تأثیر خود بر آبادانی کشور آگاه شوند.

۴. گفتنی است، دریافت مالیات که از نوآوری‌های تمدن ایرانی بوده و نخستین شکل استانده (استاندارد) و فراگیر آن بر دستِ داریوش بزرگ شکل گرفته و بعد‌ها در دوران انوشیروان دادگر بازنگری و به‌روزرسانی شده است همواره در حدود ده درصد عایدی سالانه‌ی افراد بوده، آن‌هم به شرط رونق زندگی و شرایط کلی جامعه که در آن زمان بیشتر معطوف به آب‌وهوا یا جنگ بوده است؛ و شایسته‌ی توجه است که در همین حد و اندازه ــ زیرِ نامِ زکات ــ به دوران اسلامی هم رسیده است و در تاریخ تنها جوامع برده‌دارِ غربی بوده‌اند که در حد سی تا پنجاه و گاه هفتاد درصد مالیات می‌ستانده‌اند که در واقع معادلِ همان رویه‌ی پیشین‌شان، یعنی غارتگری، بوده است.

از این رو، خواهشمندیم هر چه سریع‌تر جلوی این بی‌داد گرفته شود و برای اصلاح قوانین مربوط و اجرای صحیح و درست آن از برای ایجاد امنیت و آسایش مردم و کارآفرینان کشور اقدام گردد. در آن صورت (عادلانه و منطقی بودن مالیات و شفاف بودن هزینه‌کردها) هم مردم با آن همراهی خواهند داشت و هم امید به بهبود اقتصاد بیشتر خواهد شد، در حالی که بر خلاف این رویه هم امنیت روانی و آسایش جامعه به خطر می‌افتد و هم پایداری نظم موجود.

دیگر خبرها

  • پیشرفت ۹۰ درصدی اسکله مجتمع بندری نگین بوشهر
  • وزیر نفت: در دولت سیزدهم ۶۰ درصد به تولید نفت افزوده شد
  • «سد باهوش» ۳۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • ساخت سد باهوش تنگستان ۳۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • پروژه پایانه صادرات و ترانزیت در بوشهر ۶۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • دو سایت جدید تراکتورسازی در خارج از کشور راه‌اندازی می‌شود
  • تدوین نقشه راه معدنی برای تحقق حکمرانی اقتصادی در مازندران
  • رستگاری ورزشگاه خرم‌آباد به‌وقت دولت سیزدهم
  • ساخت مرکز جامع سرطان قم ۳۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • مالیات آری؛ اما نه ۳۰ و ۵۰ و ۷۰ درصد!