Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امور استان‌ها و بازرسی سازمان بسیج اساتید در گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: اینکه هیچ قدرتی نمی‌تواند به ایران تجاوز کند نتیجه پیروزی دفاع مقدس است. به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، همایش گرامیداشت هفته دفاع مقدس با عنوان تبیین فرهنگ دفاع مقدس میراث ارزشمند انقلاب اسلامی با حضور علی امینی معاون امور استان‌ها و بازرسی سازمان بسیج اساتید، سردار تهرانی مقدم برادر شهید حسن تهرانی مقدم و حجت‌الاسلام والمسلمین بنیان جوادی مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه فنی و حرفه‌ای در سازمان مرکزی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این برنامه علی امینی معاون سازمان بسیج اساتید بیان کرد: دفاع مقدس اولین جنگی است که حداقل در حدود ۳۰۰، ۴۰۰ سال گذشته قبل از جنگ دشمن نتوانست وجبی از سرزمین ما را جدا کند. تا قبل از آن هر حمله دشمن باعث جدایی بخشی از سرزمین ما می‌شد ۱۷۰ سال قبل براساس معاهده‌ای که منعقد شد آذربایجان و گرجستان به راحتی از سرزمین ما جدا شد حدود ۲۷، ۲۸ سال بعد از آن براساس معاهده مثل ترکمنچای، ارمنستان و نخجوان جدا شد و غیره.
وی ادامه داد: در سال ۱۳۵۰ یعنی دقیقا هفت سال قبل انقلاب ما بدون اینکه حتی یک فشنگ شلیک شود محمدرضای پهلوی را تحت فشار قرار دادند ۳۵ جزیره راهبردی از ما جدا شد به همین خاطر ما جنگ هشت ساله را یک جنگ مقدس می‌دانیم جنگ حق و باطل می‌دانیم، چون تمام ارزش‌های انسانی، ارزش‌های اسلامی دینی ملی در این جنگ بود.
امینی اظهار داشت: این جنگ در قرن بیستم سابقه نداشت طولانی‌ترین جنگ در یک قرن بود حتی جنگ‌های اول هم شاید طولی نکشید جنگ دوم جنگ آمریکا و ویتنام کمتر از ۸ سال بود اشغال عراق، افغانستان، کشور‌های آفریقایی توسط کشور‌های اروپایی مثل ایتالیا، انگلیس و امثالهم هیچ گاه اینقدر طول نکشید، چون ما انقلابی کرده بودیم به نام دین، دنیا هم با رهبری اروپایی‌ها ۴۰۰ سال کاری کرده بودند که دین را از صفحه زندگی خارج کنند، انسان را به بددلی بگیرند، کشور‌های جهان سوم را غارت کنند و اگر دین باشد جرات این کار را ندارند.
معاون امور استان‌ها و بازرسی سازمان بسیج اساتید بیان کرد: به نام دین انقلاب کردیم، همه کشور‌هایی که اطراف ما بود صدام را انتخاب کردند که از نظر شخصیتی یک فرد دیوانه، خودخواه، متکبر با یک حیات کاملا پیچیده از نظر زندگی بود. صدام را انتخاب کردند که بیاید، چون قبل از آن آزمایش‌هایی کرده بودند دیدند از طرق ناآرامی و روییدن گروهک‌های کمونیستی در دانشگاه‌ها و مناطق مختلف نمی‌توانند این انقلاب را ساطع کنند لذا جنگ را تحمیل کردند و صدام در یک روز تصمیم می‌گیرد از زمین و هوا به ایران حمله کند.
به گفته امینی، ۳۱ شهریور سال ۱۳۵۹ که هنوز یک سال و نیم از انقلاب نگذشته بود و ارتش منظمی نداشتیم سپاه پاسداران هم یک سال و نیم تشکیل شده بود بسیج هم در حال شکل گیری بود، لذا در چنین شرایطی دشمن با تمام قدرت حضور داشت با دو هدف، جدا کردن کردستان از سرزمین ما و دیگری ساقط کردن تهران را دنبال می‌کرد.
وی گفت: عراق به نمایندگی از غرب و شرق وارد جنگ شده بود پشت صدام این کشور‌ها بودند کمتر از یکی دو هفته از جنگ نگذشته بود امریکایی‌ها هواپیمایی جاسوسی را در اختیار عراق قرار دادند و اطلاعات ما را می‌گرفتند و در اختیار صدام قرار می‌دادندنه تنها خودش از تمام کشور‌ها می‌خواست کمک کنند.
وی افزود: در کنار این کمک ها، ۸۴۰ میلیون دلار امریکایی‌ها برای کمک‌های مواد غذایی که وارد عراق شود مردمی که مخالف جنگ بودند این را تبدیل به همراهی با صدام کنند هر جایی بچه‌های ما پیش روی می‌کردند به سرعت قطعنامه صادر می‌کردند، هر جا عراقی‌ها وارد می‌شدند همراهی می‌کردند دبیر شورای امنیت ملی امریکایی‌ها می‌گوید هر وقت ایرانی‌ها پیش روی می‌کردند ما وحشت زده می‌شدیم و به سرعت مجامع بین المللی را درگیر می‌کردیم. هشت قطع نامه صادر شد همه این‌ها زمانی بود که ما پیش روی می‌کردیم.
امینی عنوان کرد: سوئد سیم خاردار می‌داد، کشور‌های عربی پول و مزدور می‌دادند، اردنی‌ها بیش از ۵ هزار نفر وارد کرده بودند با ما می‌جنگیدند در کنار صدام، نیروی نظامی از حدود ۱۷، ۱۸ کشور اسیر گرفتند، امارات متحده عربی بیش از یک میلیارد دلار به صدام کمک کرد، قطر ۵۰۰ میلیارد دلار، عربستان و کویت عایدات فروش روزانه ۳۰۰ تا ۳۵۰ هزار بشکه نفت را در اختیار صدام گذاشتند لذا ما با یک یا دو کشور درگیر نبودیم ما در جنگ هشت ساله تنها با تمام دنیا می‌جنگیدم.
وی ادامه داد: ظرفیت عظیمی کنار هم گذاشتند، اما نهایتا شکست خوردند، چون ملت تصمیم گرفته بود روی پای خودش بایستد و به قدرت خدا وصل شود هر کسی با قدرت مطلق خدا گره خورد شکست ناپذیر است ما امداد‌های غیبی زیادی در جبهه می‌دیدیم.
معاون سازمان بسیج اساتید یادآور شد: ما با دنیا در عراق می‌جنگیدیم، نتیجه پیروزی ما در جنگ بود که امروز هیچ قدرتی نمی‌تواند به ما تجاوز کند امریکایی‌ها بعد سالیان زیاد داعش را ساختند که با پول عربستان و با حمایت کشور‌های اروپایی جنگ کثیفی را راه اندازی کنند و در منطقه بتوانند به سمت ایران بیایند.
همرزم شهید سلیمانی اظهار داشت: اگر حاج قاسم سلیمانی اقدام نکرده بودند این‌ها دستشان به سامرا رسیده و جنایت می‌کردند، اما متوقف شدند بعد از آن داعش دیگر نمی‌توانست پیش روی کند، اما هدف ایران بود و همچنان هم هدف هستیم. ترامپ می‌گوید اگر یک سرباز من کشته شود هزار برابر آن ایران را می‌زنم، اما این کاملا بلوف است، چون اگر امریکا می‌توانست بعد از اشغال افغانستان و عراق باید به ما حمله می‌کرد که جرات نداشت.
امینی بیان کرد: امریکایی‌ها بعد از شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی دچار این وضعیت شدند با تمام قدرت اعلام کردیم امریکا را می‌زنیم و خودمان تصمیم می‌گیریم کجا را هدف قرار دهیم ۴، ۵ پایگاه دیگر را خالی کردند ما دورترینش را زدیم پادگان عین الاسد. در کمال ناباوری دنیا، امریکایی‌ها هزینه زیادی دادند و نمی‌خواهند اعلام کنند حرف‌های این‌ها بلوف است امریکایی‌ها نسبت به گذشته بسیار ضعیف شدند و ما نسبت به گذشته قوی‌تر. نزدیک ۵ سال است با تمام قدرت می‌خواهند کشور یمن را جمع کنند نتوانستند، یمن یکی از قدرتمندترین کشور‌ها خواهد بود از طریق حزب الله گلوی اسرائیل را گرفتیم و این‌ها به سمت فروپاشی خواهند رفت.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: هفته دفاع مقدس دانشگاه فنی و حرفه ای سازمان بسیج اساتید علی امینی سازمان بسیج اساتید سرزمین ما امریکایی ها پیش روی کشور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۴۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تبریک استاندار لرستان به مناسبت گرامیداشت هفته کار و کارگر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، متن پیام ابوطالب شفقت استاندار لرستان به مناسبت روز کارگر به شرح زیر است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

حال خوب جامعه کارگری، حال ملت را هم خوب خواهد کرد. (مقام معظم رهبری)

روز جهانی کار و کارگر فرصتی مغتنم برای ارج نهادن به قشر سازنده و خدومی است که مقام معظم رهبری آنها را ستون اصلی تولید و خدمات‌رسانی در کشور دانستند.

کارگران به عنوان رزمندگان خط مقدم اقتصادی و بازوی جهش تولید و نیروی مولد، پیشرفت‌های اقتصادی و جهش تولید در کشور هستند که با وجود تمام تنگنا‌ها و در شرایط حساس کنونی و توطئه‌های دشمنان از هیچ کوششی برای شکوفایی اقتصاد ملی و پیشرفت ایران دریغ نکرده و نمی‌کنند.

این جانب ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهیدان والا مقام کارگر، تلاش‌های شبانه روزی کارگران پر تلاش و زحمت‌کش استان را ارج نهاده و امیدوارم در سالی که با درایت مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به نام سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری شده است، با بلندهمتی، همدلی و روحیه جهادی کارگران و کارفرمایان گرامی، شاهد دستاورد‌های ارزشمندی که حاکی از بالندگی غرورآفرین در کشور و به ویژه استان لرستان است، باشیم.

دیگر خبرها

  • همایش علمی تاریخ، فرهنگ و جغرافیای خلیج فارس برگزار شد
  • ملت ایران توانایی ایستادگی روی پای خود را دارد
  • پیام تبریک استاندار لرستان به مناسبت گرامیداشت هفته کار و کارگر
  • نتانیاهو برای قدرت ساکنان سرزمین‌های اشغالی را هم قربانی می‌کند
  • هشدار جدی فرمانده ارشد ارتش به دشمنان: جواب هر تجاوز و نگاه نامناسبی را با قدرت می دهیم /پدافند هوایی در اوج آمادگی است
  • ۵۰۰ برنامه فرهنگی در هفته گرامیداشت مقام معلم در آذربایجان غربی برگزار می‌شود
  • اختتامیه‌ی جشنواره‌ی ملی «افتخار من» همزمان با سراسر کشور در گیلان
  • از وابستگی مطلق دفاعی به توان دفاعی و بازدارندگی رسیدیم
  • اختتامیه سومین جشنواره «افتخار من» برگزار می‌شود
  • حماسه‌سازی رزمندگان باعث ناکامی دشمن در جنگ تحمیلی شد