Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-08@03:45:19 GMT

شاخص بورس سبز ماند

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۹۴۵۷۰

شاخص بورس سبز ماند

خبرگزاری آریا- شاخص کل بورس با رشد 30 هزار واحدی امروز چهارشنبه 2 مهر 99 به کانال یک میلیون و 611 هزار واحدی بازگشت.
به گزارش خبرگزاری آریا، تالار شیشه‌ای اخرین روز معاملات هفتگی خود را با چراغ سبز به پایاین رساند. از ابتدای معاملات امروز، شاهد حمایت خوب حقوقی‌ها در بسیاری از نماد سهام‌های بزرگ بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بطوریکه صف فروش اکثرا نماد‌ها جمع شد و برخی از نماد‌ها به صف خرید رسید نمادصندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله و شرکت‌های چند رشته‌ای صنعتی سبز پوش بودند و فلزات اساسی هم روز خوبی را پشت سر گذاشتند.
در پایان معاملات بورس، شاخص کل با رشد 30 هزار واحدی به عدد یک میلیون و 611 هزار واحدو شاخص هم وزن با رشد 551 واحدی به عدد 413 هزارو 430 واحد رسید نماد‌های فارس، فولاد، تاپیکو و فملی بیشترین تاثیر را در رشد شاخص داشتند.
دربازار فرابورس آیفکس نیز با رشد 322 واحدی به عدد 18 هزارو 35 واحد رسید و نماد‌های آریا، مارون و صبا بیشترین تاثیر را در رشد شاخص داشتند.
برای حفظ دارایی سهامداران سازمان بورس مجوز انتشار اوراق اختیار فروش تبعی را به ناشران داده است و سهامداران در هنگام خرید اوراق اختیار فروش تبعی باید به چند نکته توجه کنند اینکه تعداد اوراق اختیار فروش تبعی معتبر در پایان هر روز معاملاتی حداکثر می‌تواند معادل دارایی سهامدار در آن سهم باشد، در صورتی که تعداد اوراق اختیار فروش تبعی تحت مالکیت سهامدار از تعداد سهم پایه تحت مالکیت وی در پایان روز بیشتر شود، اوراق اختیار فروش تبعی مازاد فاقد اعتبار بوده و عرضه کننده تعهدی در قبال آن نخواهد داشت، وجه پرداختی بابت خرید اختیار فروش تبعی قابل بازگشت نخواهد بود، اوراق مذکور دارای معاملات ثانویه نبوده و خریدار امکان فروش اوراق خریداری شده را در طول دوره معاملاتی ندارد، اشخاص حقوقی مجاز به خرید اوراق نمی‌باشند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: شاخص بورس اوراق اختیار فروش تبعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۴۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افت بیش‌ از ۲ هزار واحدی شاخص کل بورس در شروع معاملات

به گزارش خبرنگار مهر، شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز سه‌شنبه (۱۸ اردیبهشت) با اٌفت ۲۵۹۰.۴۷ واحدی به ۲,۲۳۶,۵۰۷.۹۹ واحد رسید.

همچنین از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به ریزش ۴۶۳.۵۸ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

حجم معاملات تاکنون ۲.۷۹۴ میلیارد سهم بود که طی ۱۴۹,۰۵۰ معامله دادوستد شده و ارزش کل این معاملات نیز به ۱۷,۳۰۵.۰۲۹ میلیارد ریال رسیده است.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۷,۲۴۶,۵۱۵.۱۲۴ میلیارد ریال شد.

کد خبر 6099102 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • کاهش ۷ هزار و ۶۴۸ واحدی شاخص کل بورس
  • گزارش بورس امروز سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • افت بیش‌ از ۲ هزار واحدی شاخص کل بورس در شروع معاملات
  • گزارش بورس امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • ریزش ۲۰ هزار واحدی شاخص کل بورس
  • لحظه به لحظه با بورس / کاهش هزار و ۶۱۹ واحدی شاخص کل
  • کاهش هزار و ۶۱۹ واحدی شاخص کل بورس
  • گزارش روزانه بورس ۱۶ اردیبهشت/ افت ۵ هزار واحدی شاخص
  • گزارش بورس امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • افزایش ۴۲۶ واحدی شاخص کل بورس