Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: مجوز راه‌اندازی ۳۹ مرکز "مثبت زندگی" به استان مرکزی اختصاص یافت. - اخبار استانها -

زهرا امینی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اراک، با اشاره به اقدامات مراکز مثبت زندگی در استان اظهار داشت: تاکنون مجوز راه‌اندازی 39 مرکز مثبت زندگی به استان مرکزی برای جذب و جانمایی در مناطقی که بیشترین تمرکز مددجو دارند، داده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: حدود یک سال گذشته برای جانمایی مسکن مددجویان سامانه‌ای تعریف شده که پس از آن دستورالعمل مراکز مثبت زندگی به استان‌ها ابلاغ شد و این مراکز زیرگروه ماده 26 قانون تنظیم بخشی از مقررات دولت است و در ماده 4 این قانون ضرورت مجتمع‌های خدمات بهزیستی بیان شده است.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی ادامه داد: این کار به صورت غیردولتی است و افرادی در این راستا ثبت نام کردند؛ 70 امتیاز به شکل آپلود مدارک آنها، شرایط تحصیلاتی و غیره و 30 امتیاز مصاحبه است که در این زمینه تیمی در بهزیستی متشکل از معاونان و کارشناسان مربوطه برای ارزیابی تشکیل شده است.

امینی بیان کرد: از 164 نفر متقاضی 56 نفر توانستند امتیاز لازم را کسب کنند و برای مصاحبه دعوت شدند که از این تعداد 39 نفر با کسب بالاترین امتیاز به مرحله نهایی راه پیدا کردند و مصاحبه با مسئولان فنی نیز انجام شده و در سامانه تخصصی سازمان بهزیستی کشور مکان را بارگذاری می‌کنند.

رئیس سازمان بهزیستی برای پرداخت بیمه سلامت به مددجویان گیلانی اعلام آمادگی کردالزام مدیران استانی بهزیستی به انتصاب یک معلول به‌عنوان مشاور"رها بودن مهدکودک‌ها" و مناقشه بهزیستی و آموزش‌و‌پرورش بر سر آن!

وی با اشاره به اینکه تعداد 20 مجوز فعالیت صادر شده و 19 مورد در حال انجام است، گفت: موضوع مکان مراکز مثبت زندگی موضوع مهمی است به طوری که در مناطقی که تعداد پرونده‌های مددجویان از جمله مناطق حاشیه‌ای و مناطقی که افراد ضعیف و خانواده‌های آسیب‌پذیر زیاد هستند باید مکان مراکز مثبت زندگی باشد.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی عنوان کرد: مناسب‌سازی فضایی که به عنوان مکان مراکز مثبت زندگی معرفی می‌شوند یکی دیگر از مهم‌ترین موضوعات درباره مراکز مثبت زندگی است؛ به‌طوری که اگر فضا مناسب نباشد مجوز فعالیت صادر نمی‌شود، بنابراین باید بر اساس دستورالعمل‌ها از جمله متراژ محیط، مناسب‌سازی محیط، نرده‌گذاری و سایر موارد باشد.

امینی افزود: در مراکز مثبت زندگی به دنبال افزایش دسترسی همه مردم به این مراکز هستیم، 22 فعالیت مهم سازمان بهزیستی به مراکز مثبت زندگی واگذار شده تا بتوانند به صورت تخصصی فعالیت داشته باشند.

انتهای پیام/713/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مراکز مثبت زندگی مثبت زندگی استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۴۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بوم‌گردی عشایری در لرستان راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل میرا‌ث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری لرستان از ارائه مجوز برای راه‌اندازی بوم‌گردی گردشگری عشایری در این استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، عطا حسن‌پور، ظهر امروز، در جلسه شورای عشایری بروجرد گفت: مناطق عشایری این شهرستان در توسعۀ گردشگری، درآمدزایی و گیاهان دارویی و صنایع دستی نقش مهمی دارند.

او بیان کرد: منطقۀ عشایری کولیدر در بروجرد منطقه‌ای بکر برای توجه به گردشگری عشایر است و چنین مناطقی قابلیت توسعه صنعت گردشگری را دارد.

116هزار روستایی و کشاورز در لرستان بیمه شدند

مدیرکل میرا‌ث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری لرستان عنوان کرد: مناطقی که محل زندگی عشایر کوچ‌رو است به‌دلیل روحیۀ مهمان‌نوازی این افراد می‌تواند از جاذبه‌های زیادی برای گردشگران باشد.

حسن‌پور بیان کرد: توسعه گردشگری عشایری می‌تواند ضمن توسعه اقتصادی به رفع مشکل بیکاری در جامعه عشایری کمک کند و جوانان عشایری می‌توانند برای فعالیت در حوزه‌های گردشگری، کشاورزی، گیاهان دارویی و سایر حوزه‌های مرتبط درخواست مجوز کنند.

او خاطرنشان کرد: ما مجوز راه‌اندازی خانۀ مسافر و بوم‌گردی گردشگری عشایری را در صورت تقاضا از سوی افراد علاقه‌مند ارائه می‌دهیم.

انتهای پیام/ 645

دیگر خبرها

  • اختصاص ۴۱۹ میلیارد تومان برای رفع مسائل و مشکلات مراکز و واحد‌های قضایی هرمزگان
  • بانک سرمایه افزایش سرمایه میدهد
  • بیش از ۸۴ هزار تماس با مشاوره تلفنی بهزیستی مرکزی برقرار شد
  • بهره برداری از مرکز نیکوکاری امام رئوف (ع) شهر سین برخوار
  • برقراری بیش از ۴۶ هزار تماس با اورژانس اجتماعی البرز
  • بهره مندی ۱۷ هزار نفر از خدمات مشاوره مراکز بهزیستی در گلستان
  • اختصاص هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت به متروی قم
  • نخستین مرکز مانیتورینگ مراکز معاینه فنی شهر اصفهان راه‌اندازی می‌شود
  • بوم‌گردی عشایری در لرستان راه‌اندازی می‌شود
  • اختصاص ۵۰۰ یورو به زائران حج تمتع ۱۴۰۳