Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلمین محمد جعفر منتظری روز چهارشنبه در آیین تکریم و معارفه دادستان‌ قدیم و جدید مرکز خراسان جنوبی که از طریق ویدئو کنفرانس حضور داشت، افزود: روسای کل دادگستری‌های سراسر کشور و دادستان‌ها در مدیریت خود باید این امر را از اولویت‌های خود قرار دهند که دستگاه قضایی از هرگونه آسیب و فساد مصون بماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: اگر در نقطه‌ای با مشکلی مواجه شدیم با آن با جدیت برخورد کنیم و با هرگونه فساد که در گوشه‌ای از دستگاه قضایی شاهد بودیم یا گزارش به ما رسید با آن بدون هیچ گونه اغماض برخورد شود.

دادستان کل کشور بیان کرد: ما وظیفه مهم پاکسازی جامعه را داریم، مقابله با فساد در دستگاه‌های دیگر برعهده ماست که اگر بخواهیم به این تکلیف درست عمل کنیم باید خودمان را از هرگونه آسیب برهانیم.

او گفت: وظیفه دادستان  به عنوان یک قاضی ایستاده، تنها نظارت بین مردم برای رفع دعاوی نیست بلکه دادستان به عنوان مدعی‌العموم تکالیف گسترده‌ای دارد که بنده به همه دادستان‌ها تاکید می‌کنم به تکالیف خود اهتمام جدی داشته باشند و وظایف خود را به درستی بشناسند که چه تکالیفی در قانون به عهده آنها سپرده شده و برای انجام وظایف خود برنامه‌ریزی داشته باشند.

منتظری تکریم ارباب رجوع را از نخستین تکالیف دادستان برشمرد و افزود: همه ما باید در خدمت مردم باشیم و نظارت مستمر بر دادسراهای سراسر استان از دیگر تکالیف دادستان است.

وی اظهار داشت: با کسانی که امنیت جامعه را هدف قرار می‌دهند، برخورد قاطع شود چون امنیت بسترساز همه پیشرفت‌هاست.

وی گفت: حمایت از تولید و رفع مشکلات تولیدکنندگان با برنامه‌ریزی باید در دستور کار دادگستری و دادستان‌ها قرار گیرد.

دادستان کل کشور در بخش دیگری از سخنانش با گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: مرور دفاع مقدس برای نسل ما و نسل آینده راهگشاست.

وی بیان کرد: یکی از مهمترین عوامل پیشرفت هر جامعه، شناخت صحیح دشمن است که امروز با روشنگری‌هایی که مقام معظم رهبری در راستای تعیین راهبردهای سیاسی و اجتماعی برای جامعه و دنیا دارند، جوانان ما و نسل جدید را با نسل گذشته و دفاع مقدس ارتباط برقرار کردند و هیچ بهانه‌ای نیست که کسی درخصوص شناخت دشمن اغماض کند.

حجت الاسلام منتظری افزود: آمریکا در راستای اهداف پلید خود در سال‌های ابتدای پیروزی انقلاب برای نابودی نظام جمهوری اسلامی  از یک نوکر مزدور به نام صدام استفاده کرد و در هشت سال همه توان خود را به کار گرفت، عوامل منطقه‌ای خود را به میدان آورد و هرچه شرق و غرب قدرت داشت به منصه ظهور رساند تا به دست صدام جنایتکار کشور را تجزیه و نظام جمهوری اسلامی را که تازه متولد شده بود ساقط کند اما عنایات الهی و امام عصر (عج) و رهبری حکیمانه امام راحل، حضور به موقع مردم در صحنه و جانفشانی جوانان در لباس‌های گوناگون ارتشی، سپاهی و بسیجی به گونه‌ای حماسه آفریدند که بینی دشمن به خاک کشیده شد اما دشمن از دشمنی دست برنداشته است.

وی گفت: دشمن در عرصه مبارزه با نظام جمهوری اسلامی در صحنه‌های دیگر به میدان آمده و در این ۴۱ سال هر تلاشی که می‌توانسته برای ضربه به کشور ما وارد کرده و در ارتباط با جنایاتی که امروز استکبار جهانی و آمریکا به دست خود به شکل مستقیم مرتکب شده، بدانند که پرونده شهادت سردار رشید و عزیز دل ملت ایران بسته نشده و نخواهد شد تا زمانی که ملت بزرگ انتقام این عزیز را از عوامل جنایت بگیرد.

دادستان کل کشور بیان کرد: آمریکا بداند فشارهایی که بر ملت ایران می‌آورد جز آن که ملت را قوی‌تر و مسوولان را راسخ‌تر در برابر شیطنت‌هایش کند، اثر دیگری ندارد.

وی گفت: ما وظیفه خود می‌دانیم که دست وحدت و یگانگی و همکاری با همه بخش‌های مختلف و دست‌های گوناگون در برابر توطئه‌های دشمن بدهیم و مقاوم بایستیم زیرا امروز شاهد شکست‌های سیاسی دشمن حتی در سازمان ملل متحد هستیم که همه اینها ناشی از مقاومت و سیاست‌های مدبرانه‌ای است که مقام معظم رهبری آن را هدایت می‌کند و ملت هم با همه سختی‌ها و مشکلات همچنان مانند کوه محکم پشت سر رهبری ایستاده و خواهد ایستاد.

وی افزود: ما در دستگاه قضایی یکسری وظایف ذاتی داریم که باید در چارچوب قوانین و مقررات تلاش کنیم و بحث جدی که مورد خواسته مقام معظم رهبری و سیاست راهبردی ریاست قوه قضاییه یعنی تحول در دستگاه قضایی است را جامه عمل بپوشانیم.

رییس کل دادگستری استان خراسان جنوبی هم در این آیین با قدردانی از خدمات دادستان سابق بیرجند گفت: هدف از این جابه‌جایی‌ها ارائه خدمات بهتر و مطلوب‌تر به مردم است.

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی افزود: دفاع از حقوق ‌عامه، تعقیب مجرمین، درخواست کیفر از دادگاه، اجرای احکام جزایی بخشی از وظایف دادستان است.

در این آیین حجت الاسلام علی نسایی زهان به عنوان دادستان جدید مرکز خراسان جنوبی معرفی و از خدمات سید حسین مقدسی دادستان عمومی و انقلاب سابق بیرجند تجلیل شد.

مقدسی به عنوان رییس دادگستری شهرستان بیرجند منصوب شد.

برچسب‌ها دادگستری دادستانی کل کشور خراسان جنوبی محمدجعفر منتظری چهلمین سالگرد دفاع مقدس قوه قضاییه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دادگستری دادستانی کل کشور خراسان جنوبی محمدجعفر منتظری چهلمین سالگرد دفاع مقدس قوه قضاییه دادگستری دادستانی کل کشور خراسان جنوبی محمدجعفر منتظری چهلمین سالگرد دفاع مقدس قوه قضاییه اخبار کنکور دادستان کل کشور دستگاه قضایی خراسان جنوبی حجت الاسلام دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۵۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش کیفیت خدمات به مردم با رویه واحد در دادسرا‌های سراسر گلستان

حیدر آسیابی امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت در جلسه‌ای که امروز با حضور معاون قضایی دادستان کل کشور در گرگان برگزار شد، گفت: بر اساس گام دوم انقلاب اسلامی، همه دادستان‌های استان از بین جوانان توانمند و انقلابی انتخاب شده اند که با انگیزه و حضور میدانی که در حوزه‌های قضایی دارند پای کار توسعه و برقراری امنیت در استان هستند.

او افزود: پیشگیری از دست اندازی به عرصه‌های ملی و منابع طبیعی یکی از اقدامات شاخص استان در ۳ سال گذشته بود که نمونه بارز آن، توقف ساخت و ساز‌های غیرمجاز در منطقه زیارت گرگان است به طوری که امروز مغازه‌های مصالح فروشی در این منطقه به کار‌های مرتبط با حوزه گردشگری و صنایع دستی مشغول شده اند.

وی ادامه داد: یکی از قوی‌ترین قضات استان از حیث مدیریتی و علمی را به عنوان دادستان مرکز استان انتخاب کردیم که در نتیجه اقدامات ایشان امروز شاهد رویه واحد در رسیدگی به پرونده‌ها در بخش دادستانی هستیم که همین موضوع سرعت پاسخگویی به مردم، رسیدگی به پرونده‌ها را بیشتر و کیفیت ارائه خدمات به مراجعان را بهتر کرده است.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: در اغتشاشات ۱۴۰۱، دادستان‌ها و قضات دادسرا‌های ما در کنار ضابطین در میدان حضور داشتند و کنترل و نظارت می‌کردند.

آسیابی به اهتمام ویژه دادستان‌های استان در حوزه حقوق عامه هم اشاره کرد و گفت: شاخص‌ترین اقدام در این حوزه توقف ورود خودرو به جنگل النگدره با مصوبه شورای حفظ حقوق بیت المال با کسب نظر کارشناسان حوزه محیط زیست بود.

وی گفت: رونق تولید در ۱۱۰ واحد تولیدی تعطیل یا در استانه تعطیلی استان طی سال گذشته کار بزرگی بود که در نتیجه ارتباط مستمر و میزان شناخت دستگاه قضایی از مشکلات تولیدکنندگان و سرمایه گذاران اتفاق افتاد.

جلسه دادستان‌های سراسر استان با معاون قضایی دادستان کل کشور امروز در دادگستری کل استان برگزار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • دادستان های استان گلستان جوانانی توانمند و انقلابی هستند
  • توقیف ۲۵۰۰ میلیارد تومان اموال قاچاقچیان موادمخدر در گلستان
  • شناسایی قضات فاضل و انقلابی رویکرد قوه قضاییه است
  • افزایش کیفیت خدمات به مردم با رویه واحد در دادسرا‌های سراسر گلستان
  • حمایت همه جانبه دستگاه قضایی استان از طرح نور فراجا
  • دادستان کل کشور: مصادیق آزادی‌های مشروع باید روشن شود
  • رئیس دیوان عالی کشور: حکم پرونده قضایی هشت مهر زاهدان صادر شده است
  • دیدار دادستان ویژه روحانیت شمالغرب کشور با رئیس کل داگستری استان آذربایجان غربی
  • برخورد قضایی با خاطیان مجتمع ورزشی مختلط لواسان/ متصدی برکنار شد
  • عزت ایران با ایمان