Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، شورای عالی قضایی عراق امروز (چهارشنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که تولر و زیدان در این دیدار که در دفتر رئیس شورای عالی قضایی عراق برگزار شد، در خصوص محاکمه افرادی که سفارت آمریکا در بغداد را تهدید و آن را با موشک هدف قرار می‌دهند، گفت و گو کردند.
در این بیانیه آمده است که زیدان، سفیر آمریکا را در جریان اقدامات قضایی برای محاکمه عواملی که سفارتخانه‌ها و هیات‌های دیپلماتیک خارجی در عراق را تهدید می‌کنند، قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس شورای عالی قضایی عراق در این دیدار گفت که حملات به مراکز دیپلماتیک خارجی بر روابط عراق با جهان تاثیر گذاشته است.
در دو ماه گذشته حملات به سفارتخانه و اهداف آمریکا در عراق شدت یافته و در این مدت حدود 30 کاروان تدارکاتی نظامیان ائتلاف بین‌المللی علیه گروه تروریستی «داعش» به سرکردگی آمریکا هدف بمب‌های کنار جاده‌ای قرار گرفته است.
همچنین در این مدت دستکم 10 حمله موشکی به سفارت آمریکا در منطقه امنیتی سبز بغداد و پایگاه‌های نظامی این کشور در مناطق مختلف عراق انجام شده است.
در همین حال، نیروهای «سازمان مبارزه با تروریسم عراق» از صبح امروز (چهارشنبه) عملیات بازرسی منطقه «الجادریه» در بغداد را برای شناسایی عاملان شلیک موشک به اهداف دیپلماتیک در این شهر، آغاز کردند.
پارلمان عراق 15 دی ماه 98 در نشستی فوق‌العاده با حضور نخست‌وزیر پیشین (عادل عبدالمهدی) به اخراج نیروهای آمریکایی از این کشور رای داد، اما با وجود این، نظامیان آمریکایی همچنان به اشغال عراق ادامه می‌دهند.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: شورای عالی قضایی عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۵۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دسترسی اقتصادی شرط اجرایی شدن سند ملی امنیت غذا

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد اسماعیل مطلق، در اولین نشست هماهنگی رؤسای دبیرخانه‌های سلامت دستگاه‌های اجرایی عضو شورای عالی سلامت و امنیت غذایی، افزود: تأمین سلامت و امنیت غذایی مردم مستلزم توجه به همه ابعاد آن است و همه دستگاه‌های اجرایی عضو شورای عالی باید اولویت‌های برنامه‌ای خود و چالش‌های اجرایی را در سال جاری به دبیرخانه جهت گزارش به رئیس جمهور ارسال نمایند.

وی ضمن اشاره به رهنمودهای رئیس جمهور در جلسه هجدهم شورای عالی سلامت و امنیت غذایی در خصوص تاکید ویژه به امنیت غذایی و تأمین غذای سالم برای مردم کشور، اظهار داشت: اجرایی شدن سند ملی دانش بنیان امنیت غذا و تغذیه، مستلزم تشکیل کمیسیون‌های تخصصی برای اجرایی شدن سند در محورهای مختلف از جمله تأمین و تولید پایدار غذا، دسترسی اقتصادی، توجه به سلامت و ایمنی غذا و فرهنگ‌سازی برای تغذیه سالم است.

کد خبر 6088255 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • رایزنی سفیر ایران در ترکیه با یکی از مقامات سازمان همکاری اسلامی
  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با هیات دیپلماتیک ایران
  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با کاظمی قمی
  • دسترسی اقتصادی شرط اجرایی شدن سند ملی امنیت غذا
  • رئیس دیوان عالی کشور: حکم پرونده قضایی هشت مهر زاهدان صادر شده است
  • پرونده قضایی ۸ مهر زاهدان در اولویت رسیدگی قرار می‌گیرد
  • انتقاد کاربران عراقی از توییت اردوغان درباره بغداد
  • این پست عجیب اردوغان به زبان عربی جنجال به پا کرده
  •  توصیف اردوغان از بغداد جنجال به پا کرد + عکس
  • اولین نتایج سفر اردوغان به عراق/ تشکیل ستاد عملیات مشترک بین آنکارا و بغداد